Szkoła Podstawowa im.bł. Matki Teresy z Kalkuty w Świebodzinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Patriotyzm to żywe poczucie zbiorowej odpowiedzialności."
Advertisements

Patriotyzm przyszłości.
4. Polski patriotyzm na przestrzeni wieków
Promowanie i realizacja wychowania patriotycznego w szkole
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO KONKURSU
93 ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
Konstytucja 3 Maja.
KSZTAŁTOWANIE POSTAW SPOŁECZNYCH, OBYWATELSKICH I PATRIOTYCZNYCH
Czy ksm-owicz to wolontariusz i w jaki sposób?
Nasze gimnazjum istnieje od 1999 r. W 2003 roku staraniem Pani Dyrektor zostało mu nadane imię prof. Stefana Myczkowskiego oraz ufundowany sztandar. Pani.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
,,Nie wystarczy urodzić się człowiekiem, trzeba jeszcze być człowiekiem” Kard. Stefan Wyszyński.
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św
TRADYCJE Publicznego Gimnazjum im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gidlach
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
IM.WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTA
My w Europie.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Weekend Majowy 2013.
Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Często słyszymy słowa: Polska, Ojczyzna, Polacy. Na codzień nie myślimy jednak o tym, co to jest wspólne dobro, poczucie tożsamości, nasza kultura. A.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
13 maja 2014 r. Organizatorzy: wychowawcy klas III oraz VI, pani Iwona Mroczkowska oraz pani Barbara Ardanowska.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Organizator: Jolanta Szczepan – nauczyciel historii.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
97 ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA.
W trakcie I półrocza roku szkolnego 2011/2012 Samorząd Uczniowski wziął udział w licznych inicjatywach, które miały miejsce na terenie Zespołu Szkół Elektryczno-
Patriotyzm to szacunek i umiłowanie ojczyzny, gotowość do poświęcenia się dla niej .
KONSTYTUCJA 3 MAJA Wykonała i opracowała: Kaja Rompa 6d.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
29 kwietnia 2016 r. cała społeczność szkolna obecnością w uroczystym apelu uczciła Dzień Flagi RP oraz 225 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W czasie.
Dziecko romskie w szkole
,,JAK UCZYĆ PATRIOTYZMU W NOWEJ RZECZPOSPOLITEJ? ”
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
98 rocznica Narodowego Święta Niepodległości Polski
Nasze przedszkole bardzo ceni wartości patriotyczne, stara się od najmłodszych lat budzić w dzieciach miłość do małej i wielkiej Ojczyzny przez ugruntowanie.
I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Radomiu
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Jesteśmy Polką i Polakiem! - Święto Niepodległości w grupie 0a
„TYM, CO ZA OJCZYZNĘ…” – OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
Patronaty i współpraca: Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Kuratorium Oświaty, IPN, Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Polskie Towarzystwo.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Święto Flagi w Przedszkolu Samorządowym nr 1 w Białymstoku
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO- CZERWONYCH
prezentacja wykonana przez ucznia klasy VI – Bartłomieja Kowalewskiego
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w biało-czerwonych barwach
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało – Czerwonych”
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych” Prezentacja inicjatyw uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Janowie podjętych dla uczczenia 100 Rocznicy.
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
konkurs „EUROPO JESTEŚMY Z TOBĄ
Szkoła Podstawowa nr 4 w Zambrowie
Kierunek 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im.bł. Matki Teresy z Kalkuty w Świebodzinie Autorzy prezentacji: mgr Renata Mroczek mgr Monika Seremet

Realizacja ścieżki patriotycznej w naszej szkole

„Ziemio ojczysta, ziemio jasna, nie będę powalonym drzewem. Codziennie mocniej w ciebie wrastam radością, smutkiem, dumą, gniewem. Nie będę jak zerwana nić. Odrzucam pusto brzmiące słowa. Można nie kochać cię - i żyć, ale nie można owocować”. Wisława Szymborska

Kontynuacją wskazówek zawartych w trzeciej strofie wiersza Wisławy Szymborskiej są w naszej szkole działania zmierzające do wzbudzenia wśród dzieci poczucia tożsamości narodowej, szacunku do miejsc pamięci i poszanowania symboli narodowych.

Realizację edukacji patriotycznej rozpoczynamy już we wrześniu Realizację edukacji patriotycznej rozpoczynamy już we wrześniu. Na godzinach do dyspozycji wychowawcy klasowego oraz gazetkach ściennych prezentowana jest tematyka związana z agresją Niemiec i ZSRR na Polskę.

W październiku uczniowie klas starszych wyruszają na rajd pieszy Szlakiem Niepodległości. Jest to piesza wycieczka rozpoczynająca cykl wędrówek do miejsc pamięci w naszej małej ojczyźnie.

Miejsce docelowe to Cmentarz Legionistów w Łowczówku Miejsce docelowe to Cmentarz Legionistów w Łowczówku. Jest to pierwszy etap, który ma na celu przygotowanie do obchodów związanych z Dniem 11 Listopada

W listopadzie społeczność szkolna przygotowuje część artystyczną dla środowiska. Wprowadzenie uczniów w świat nieprzemijających wartości niejednokrotnie zakorzenionych w kulturze materialnej i duchowej regionu to kolejny cel naszych działań . Wplatamy więc elementy regionalne do uroczystości o tematyce patriotycznej.

Kontynuacją jest udział uczniów i nauczycieli w powiatowych uroczystościach na Cmentarzu Legionistów w Łowczówku.

Udział uczniów w akademiach i innych uroczystościach przygotowywanych dla środowiska jest działaniem mającym na celu wdrożenie młodego człowieka do świadomego i czynnego udziału w życiu lokalnej społeczności.

Ważnym ogniwem sprzyjającym integralnemu kształtowaniu osobowości i postaw patriotycznych uczniów jest świadomość okazywania szacunku do symboli narodowych. Wypracowywana jest ona przez przyjmowanie ,, godnej” postawy podczas śpiewu państwowego hymnu, obecności państwowej flagi, sztandaru szkoły lub innych biorących udział w uroczystościach, a także zakładanie odświętnego stroju.

Kultywowanie świąt, tradycji i obrzędów to również sposób na umiłowanie własnej ojczyzny i narodu oraz okazywanie szacunku swoim przodkom, dlatego dzieci wspólnie z rodzicami przygotowują dla środowiska lokalnego bożonarodzeniowe jasełka.

Kolejnym etapem edukacji patriotycznej w naszej szkole jest Święto Konstytucji 3 Maja.

„Patriotyzm oznacza umiłowanie tego, co ojczyste: umiłowanie historii, tradycji, języka czy samego krajobrazu ojczystego (…). Ojczyzna jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli i jako taka, jest też wielkim obowiązkiem” Cytaty z książki Jana Pawła II „Pamięć i tożsamość”

Dzień Papieski Patriota to obywatel - człowiek wolny i dumny, ale świadomy swego poczucia przynależności do danego społeczeństwa. Wyrabianie owej dumy i świadomości realizowane jest podczas akademii mających na celu prezentowanie sylwetek sławnych Polaków, ich wkładu w kulturę narodową i naukę.

Od zarania dziejów polski patriotyzm jest nierozerwalny z katolickim kościołem, dlatego też religijne akcenty często mają swoje miejsce w scenariuszach szkolnych uroczystości, by móc powtórzyć za Janem Pawłem II, że ,,Świadomość własnej przeszłości pomaga nam włączyć się w długi szereg pokoleń, by pokazać następnym wspólne dobro-Ojczyznę.” Dzień Patrona

Edukacja patriotyczna jest jednym z działów celowego i świadomego kształtowania osobowości młodego pokolenia . Posiada własną problematykę, która stanowi poczucie przynależności do określonej grupy narodowej, społecznej oraz wpajanie szacunku i przywiązania do tradycji własnego narodu, regionu oraz jego osiągnięć i kultury.

Organizując festyny oraz uroczystość rocznicową z okazji 75 cio - lecia istnienia naszej szkoły, mieliśmy na celu podkreślenie patriotyzmu wyrażającego się poczuciem lojalności wobec społeczności, w której się żyje. 75 lecie szkoły Festyn rodzinny

Realizując edukację patriotyczną w naszej szkole staramy się, poprzez liczne działania, tak pokierować młodym pokoleniem, aby wyrastało jako osoby, naród i społeczeństwo w dziedziczonej duchowości, kulturze i tradycji, w poszanowaniu istniejących w tym względzie różnic, by poczucie świadomości i tożsamości narodowej zaowocowało pozytywną odpowiedzią na pytanie zawarte w wierszu: „Ojczyzna woła. Jej głos się niesie hen…. Wołanie jest z grobu, z grobu wołanie, Bo prosi jak Łazarz….. o Zmartwychwstanie! Czy próżne czekanie?”