Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Krok piąty..
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
dziecka niepełnosprawnego
Pomiędzy odwagą a tchórzostwem
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
Czym różni się radość od miłości?
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Kierowanie twórczością w organizacji
Obcy na ulicy i w sieci.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Czwarty krok. 4. Nie wyolbrzymiać! s.M.Emilia zachęca do odważnego przekraczania siebie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
6 kroków do porozumienia
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Ks. Jan Twardowski Kochać....
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Jak sobie z nią radzić, by nie krzywdzić siebie i innych.
„Słowa ranią przez całe życie”
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Praca z dzieckiem agresywnym
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Droga Krzyżowa.
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Dlaczego płaczesz? młody chłopiec zapytał swą mamę.
Wspólne czytanie Pisma Świętego
Co to jest WOLONTARIAT?.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
Wszyscy jesteśmy zadłużeni – niektórym przytrafiło się wpaść w pułapkę niewypłacalności. Problem zadłużenia w pracy socjalnej. Roman Pomianowski
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Szkoła bez przemocy.
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
Trzy drogi w wychowaniu czyli o tym, jak stawiać granice by budować relację opartą na dialogu i wzajemnym szacunku.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Adwent z Piątką Poznańską
Ważna decyzja Klasa 8 – bierzmowanie 1.
…czyli nie taki diabeł straszny
Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka
Metody radzenia sobie ze stresem
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski Wyuczona bezradność po ludzku jak świadczyć pomoc nie szkodząc sobie i innym Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski

bezradność Słowo bezradności pochodzi z języka potocznego. Doświadczamy jej w życiu dość często i to w bardzo różnych okolicznościach, formie i natężeniu, z różnymi konsekwencjami. Pomyśl nad różnymi możliwymi przykładami, sytuacji w jakich doświadczałeś bezradności, czułeś się bezradny. Wypisz pierwszych pięć określeń kojarzących się Tobie: … ... A teraz przejdź do następnego slaydu i porównaj swoje zestawienie z tym , jakie skojarzenia podają najczęściej inne osoby.

bezradność Skojarzenia najczęściej podawane: słabość nieudolność niemożność poradzenia sobie, zagubienie porażka zależność bierność apatia

bezradność A teraz zobacz jakie uczucia wzbudza w nas: - cudza bezradność: litość, współczucie, może wyrozumiałość ale i złość oraz inne … - własna – obawę, lęk, wstyd … Zastanów się dlaczego bezradność może rodzić tak sprzeczne reakcje, uczucia, o czy to świadczy? Opisz to w kilku zdaniach porozmawiaj z …

bezradność Poczucie bezradności jest doświadczeniem dość powszechnym. Zawsze jest czymś paskudnym, nieprzyjemnym, nawet zagrażającym czy wstydliwie ukrywanym. Może mieć różne źródła i charakter, które decydują o naszym indywidualnym sposobie radzenia sobie z nią. Możemy mówić o różnych kategoriach bezradności: Obiektywnej, np. wobec żywiołów, kataklizmów, losu … Subiektywnej, np. : - z powodu deficytów sprawności /inteligencji, upośledzenie umysłowe, kalectwo itd./ z powodu niskich aspiracji, motywacji, braku chęci /minimalizm, brak ambicji, lenistwo, niechlujstwo, …/

bezradność Istotną kwestią jest też skala oraz wymiar czasowy doświadczanej bezradności. Może mieć ona charakter: chwilowej, sytuacyjnej reakcji - pojawiającej się w odpowiedzi na okoliczność przewyższające nasze zdolności radzenia sobie – można wtedy powiedzieć, że doświadczyliśmy bezradności może też przybrać postać względnie trwałego stanu – być sposobem funkcjonowania – mówimy wtedy o życiowej bezradność!!! Zastanów się co można zrobić z różnymi kategoriami bezradności, zanim na to odpowiesz zapoznaj się z kolejnym slaydem, a następnie w kilku zdaniach opisz swoje refleksje. Porozmawiaj …

bezradność Boże Użycz mi Pogody Ducha abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi abym zmieniał to, co mogę zmienić, i mądrości abym odróżniał jedno od drugiego. Do zagadnienia tego powrócimy jeszcze.

RADY – koncepcji, pomysłu SIŁA - energii Pointa Zaczęliśmy od skojarzeń, poszukiwania synonimów słowa bezradność: >słabość >nieudolność >bierność >apatia Dość często nawet w słownikach na równi stawia się BEZRADNOŚĆ BEZSILNOŚĆ Może jest jednak różnica i to jakościowa? Te same są tylko przedrostki, rdzeń znaczeniowy oznaczający brak, czego? RADY – koncepcji, pomysłu SIŁA - energii

Skąd się bierze ? bezradność wyuczona O tym w dalszej części kursu, zapraszam >>>