POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Specyfika orzekania o niepełnosprawności osób chorujących psychicznie
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Osoba niepełnosprawna w urzędzie pracy
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Niepełnosprawni w dobie informacji elektronicznej Nauka, terapia, poradnictwo zawodowe ! Jak z nich umiejętnie korzystać? Prof. Bassam Aouil (Ph.D) Instytut.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Certyfikat Obiektu Przyjaznego Osobom Niepełnosprawnym 2012 rok.
- adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
“Moje muzeum jest Twoim muzeum
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
TYP NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI A RODZAJE WSPARCIA W PROCESIE EDUKACJI
Joanna Zarzycka Stowarzyszenie FAON Kraków,
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
Osoba niepełnosprawna
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Środowiskowy Dom Samopomocy
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Fundusze europejskie bez barier- (p)dostęp dla wszystkich
ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Ulga rehabilitacyjna.
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Formy i zasady udzielania wsparcia chorym na Alzheimera i ich rodzinom
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Leszek Spychalski psycholog

Osoba niepełnosprawna to człowiek, który w pewnej dziedzinie ma specjalne potrzeby, poza tym jest zwyczajnym człowiekiem. Nie należy postrzegać go i traktować przez pryzmat niepełnosprawności. Niepełnosprawność nie powinna być powodem odrzucenia ani nagradzania.

NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ

NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ

POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Podstawowe potrzeby materialne – część osób znajduje się w zdecydowanie złej sytuacji. Sprzęt pomocniczy, specjalistyczny – wózek inwalidzki, komputer, telefon, dostosowanie mieszkania. Możliwość w miarę swobodnego poruszania się poza domem – środki transportu, architektura (schody, krawężniki, wielkość łazienki, szerokość drzwi), nawierzchnia, sygnalizacja dźwiękowa, znajomość języka migowego, poręcze, podjazdy itp. Pomoc w wykonywaniu czynności dnia codziennego – zakupy, porządki, utrzymanie higieny, odciążenie w opiece nad dzieckiem.

POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH cd Edukacja – dostarczenie informacji o możliwościach kształcenia, pomoc w dotarciu do szkoły, pomoc w przełamaniu strachu przed opuszczeniem domu, zdobycie potrzebnych pomocy (książki, komputer itd.). Wsparcie rodzin sprawujących opiekę – częste „wypalanie się rodziców”- odciążenie w opiece, dowartościowanie, wskazywanie dróg pomocy, integracja rodzin osób niepełnosprawnych. Dostęp do leczenia i rehabilitacji – dostarczanie wiedzy: gdzie, jak, za ile, transport, pomoc w dofinansowaniu rehabilitacji i sprzętu. Potrzeby psychiczne- nastawienie osoby niepełnosprawnej do samej siebie, wiara we własne siły, utrzymywanie relacji międzyludzkich, potrzeby seksualne (wyrażanie ich w sposób niestandardowy, utrudnione ich ukrywanie lub realizowanie), organizacja wolnego czasu, funkcjonowanie w społeczeństwie itd.