Żurawie przeładunkowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Napędy hydrauliczne.
Advertisements

„Budowa nowoczesnej linii do diagnozowania pojazdów oraz rozszerzenie zakresu usług wykonywanych przez Warsztat Napraw w firmie Trans-Wiert Sp. z o.o.”
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
T: Układ hydrauliczny. Zasadniczy i dodatkowy osprzęt wózków (działający na bazie hydrauliki)
PROJEKTOWANIE PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
Together we'll move ahead !
(gdy nie ma innego wyjścia)
BUDOWA ROWERU Rower składa się z ponad 500 części, które wchodzą w skład tzw. zespołów, które z kolei tworzą układy konstrukcyjne roweru.
Maszyny proste.
Temat: Prawo ciągłości
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Symbole.
Eksploatacja zawiesi Nadzór i kontrola.
Mechanizm odbioru mocy jest przeznaczony do: mechanizm przełączający
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
SB 165 Chłodnica oleju 60 % MPa Zawór sterujący
Transport Wewnętrzny RADOSŁAW WYSOCKI.
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Click to edit Master subtitle style EASY CUT & BEVEL Przecinarka do rur HV HV RS jest najwydajniejszą, szybkotnącą na zimno przecinarką dostępną na rynku.
Dostawa towaru.
Metody wytwarzania odlewów
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Napędy hydrauliczne : Krzysztof Róziecki 3T
Wózek widłowy wysokiego podnoszenia nr. 28
Ogólna budowa BAT- M opr.andrkus.
Maszyny proste obrotowe.
„Windup” w układach regulacji
MASZYNY I SPRZĘT BUDOWLANY
T52 Automatyzacja transportu wewnętrznego
Mechanizmy sterowania organem roboczym BAT- M
Elektryczno-powietrzny układ sterowania
Model napędu pneumatycznego siłownika dwustronnego działania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania projektowania Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych.
TEMAT 3: Hydrauliczne urządzenia ratownicze cz. 1
T30: Zawory pneumatyczne i elektropneumatyczne - rodzaje, budowa , zasada działania i podstawowe parametry.
Uzbrojenie sieci wodociągowej
1. Układy pneumatyczne..
Projektowanie Inżynierskie
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Aparatura i Maszynoznawstwo Chemiczne
Organ roboczy jest przeznaczony do skrawania, przemieszczania gruntu
OBSŁUGIWANIE OKRESOWE NR 1 (OO-1) co 100 mth
Przegląd i budowa zaworów specjalnego przeznaczenia.
DŹWIGNICE ŚRODKI TRANSPORTU BLISKIEGO TEMAT 1
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
PRACA WYKONANA W RAMACH PROJEKTU
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
Układ smarowania (olejenia)
Pakiety ładunkowe Marek Stanisławski Systemy logistyczne.
Pompy Napędzane Pneumatycznie
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
Zapobieganie zagrożeniom powodowanym czynnikami mechanicznymi Zagrożenia czynnikami mechanicznymi, podobnie jak innymi niebezpiecznymi czynnikami, należy.
systemy logistyczne 2 M.Stanisławski
Pompy Pompą nazywamy maszynę energetyczną przeznaczoną do przenoszenia
Pomocniczy osprzęt dźwignic hakowych
Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski
Ładowarki Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski. Ładowarki to stacjonarne, przewoźne lub przejezdne środki transportu wewnętrznego o zasięgu ograniczonym,
JAKOŚĆ W STANDARDZIE ZABUDOWY SPECJALNE.
Diagnostyka układu hamulcowego
Zgniatacz walcowy Gigant GT 1750
Urządzenia do Oczyszczania Wody i Ścieków
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
Podstawy dynamiki płynów rzeczywistych Uderzenie hydrauliczne
PRZEKŁADNIE ZĘBATE PKM III.2a Schemat układu przenoszenia napędu.
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Zapis prezentacji:

Żurawie przeładunkowe Żurawie zaliczane są do dźwignic, określanych jako maszyny o pracy przerywanej, przeznaczone do podnoszenia i przemieszczania ładunków w przestrzeni za pomocą haków lub innego urządzenia chwytającego.

Żurawie Żurawie przeładunkowe są maszynami o napędzie hydraulicznym. Składają się z : Kolumny obracającej się w podstawie Wysięgnika osadzonego na szczycie kolumny Instalowane zazwyczaj na pojeździe ( także przyczepie) Przeznaczone do załadunku i wyładunku tego pojazdu Ponadto mogą być zbudowane na stałym fundamencie.

Podstawowe zespoły żurawia

Parametry techniczne: Udźwig Q w [ kg, ton] Wysięg R w [m] Moment udźwigu M=QxR [tm] Zasięg Rys. Moment obrotowy [kNm] Prędkość obrotu w stopniach na sekundę Kąt obrotu stopnia Prędkość podnoszenia Maksymalne dopuszczalne pochylenie terenu Prędkość wysuwu członów teleskopowych [m/s] Wysokość, szerokość, masa własna żurawia

Podział żurawi W zależności od nośności, czyli znamionowego momentu podnoszenia, można podzielić na: -lekkie o momencie udźwigu do 50 kNm -średnie o momencie udźwigu od 50 kNm do160-200kNm -ciężkie o momencie udzwigu przekraczającym 200kNm

Ze względu na cechy konstrukcyjne oraz zastosowanie można wyodrębnić: Żurawie ogólnego przeznaczenia Żurawie przejezdne wzdłuż platformy pojazdu Żurawie do przeładunku drewna,oraz Żurawie przemysłowe w tym stacjonarne

Żurawie przeładunkowe ogólnego przeznaczenia W zależności od rodzaju i masy własnej ładunków transportowanych przez pojazd żurawie przeładunkowe wyposażone są w wysięgniki: proste jednoramienne o konstrukcji teleskopowej Przegubowe, złożone z dwóch ramion: a) ramienia głównego b) ramienia teleskopowego Przegubowe, złożone z trzech ramion, z których najczęściej dwa mają konstrukcję teleskopową.

Konstrukcje nośne i mechanizmy Podstawa żurawia i stabilizatory Składa się z trzech elementów a) wysuwanego wspornika b) pionowej podpory zamocowanej na końcu wspornika c)stopy oporowej Mechanizm obrotu i kolumna obrotu Wysięgniki przegubowe żurawi przeładunkowych Wciągarki linowe

Napędy i sterowanie hydrauliczne W układach hydraulicznych przekazywanie energii i jej rozdział do poszczególnych elementów, oraz sterowanie tą energią odbywa się za pośrednictwem cieczy pod ciśnieniem.

W zależności od sposobu przenoszenia energii napędy hydrauliczne dzielą się na: Napędy hydrostatyczne: wykorzystujące do przenoszenia energię potencjalną ciśnienia cieczy (o dużych ciśnieniach i niewielkich prędkościach przepływu) Napędy hydrokinetyczne: wykorzystujące do przenoszenia energię kinetyczną cieczy (o małym ciśnieniu i dużych prędkościach)

Elementy układu hydraulicznego mogą być połączone w układ o obiegu: Otwartym Zamkniętym UKŁAD HYDRAULICZNY SKŁADA SIĘ Z: a) Pompy hydrauliczne -pompy zębate -o ruchu obrotowym elementu obrotowego -pompy tłokowe osiowe – o ruchu posuwisto- zwrotnym elementu roboczego b)siłowniki hydrauliczne (cylindry) -jednostronnego działania -dwustronnego działania

c) urządzenia sterujące i regulacyjne układów hydraulicznych. Podział ze względu na cechy funkcjonalne: -zawory sterujące kierunkiem przepływu cieczy Należą tu rozdzielacze sterujące, zawory odcinające. -zawory regulujące ciśnieniem Do tej grupy zalicza się przede wszystkim zawory ograniczające ciśnienie, tj. zawory przelewowe i bezpieczeństwa, oraz regulatory ciśnienia tzn. zawory redukcyjne, różnicowe i proporcjonalne.

- Zawory sterujące natężeniem przepływu W skład tych urządzeń: * zawory dławiące *zawory upustowe (regulatory przepływu) *synchronizatory przepływu - zawory pozostałe, jak np.. przełączniki ciśnienia a) przewody b) zbiorniki i filtry

Zasadnicze typy urządzeń sterujących i regulacyjnych sterowanych w układach hydraulicznych żurawi przeładunkowych Rozdzielacze sterujące Zawory zwrotne i zawory dławiące Zawory odcinające Zawory ograniczające ciśnienie (bezpieczeństwa, przelewowe) Zawory redukcyjne Zawory różnicowe Synchronizatory prędkości przepływu Zawory wpustowe

Urządzenia sterownicze Przy sterowaniu żurawiami przeładunkowymi stosowane są dwa systemy dźwigni sterujących - w układzie pionowym - w układzie poziomym Sterowanie żurawi przeładunkowych może odbywać się: -z poziomu roboczego -z podwyższonego stanowiska sterowania -za pomocą przewodowego lub bezprzewodowego sterowania zdalnego z kabiny

Urządzenia zabezpieczające Ogranicznik i wskaźnik udźwigu Zadaniem ogranicznika i wskaźnika udźwigu jest zabezpieczenie żurawia przed: a) przeciążeniem konstrukcji b) utratą stateczności i możliwością wywrócenia pojazdu wraz z zamontowanym żurawiem c) niebezpiecznymi ruchami

- ogranicznik prędkości ruchu - akustyczne urządzenie ostrzegawcze - ogranicznik ruchów roboczych - ogranicznik prędkości ruchu - akustyczne urządzenie ostrzegawcze - urządzenie zatrzymujące STOP - wskaźnik wysokości pojazdu z zabudowanym żurawiem -wskaźnik wypoziomowania

Skuteczność żurawi przeładunkowych Załadunek i wyładunek może odbywać się tylko podczas postoju pojazdu. Pojazd wraz z zamontowanym żurawiem podczas prac przeładunkowych musi być stateczny czyli powinien zachowywać równowagę trwałą we wszystkich pozycjach roboczych obciążonego i nieobciążonego żurawia. W celu zachowania stateczności, w każdej pozycji wysięgnika obciążonego udźwigiem przy odpowiednim wysięgu, moment stabilizujący powinien być większy od momentu wywracającego

Na skuteczność żurawia przeładunkowego montowanego na pojeździe mają wpływ następujące czynniki: Budowa i masa własna pojazdu i nośność platformy ładunkowej Konstrukcja podwozia pojazdu, a w szczególności sposób zawieszenia kół Miejsce zainstalowania żurawia na pojeździe

Przeciążenie żurawia występuje gdy nastąpi: Przekroczenie dopuszczalnego udźwigu dla danego wysięgu Zwiększenie wysięgu obciążonego żurawia poza wysięg dopuszczalny dla danego udźwigu

Urządzenia chwytające, zawiesia Podstawowym urządzeniem chwytającym ładunek w żurawiach ogólnego przeznaczenia jest hak zamocowany do głowicy wysięgnika przegubowego. Zawiesiami nazywamy osprzęt pomocniczy żurawi hakowych służących do zawieszania lub podtrzymywania ładunku.

Podział zawiesi Zawiesia ogólnego przeznaczenia, których głównymi elementami są cięgna linowe, taśmowe lub łańcuchowe. Zawiesia specjalnego przeznaczenia, których podstawowymi elementami są uchwyty, zaczepy, oraz trawersy służące do zawieszania lub podtrzymywania ładunku.

Dopuszczalne obciążenie robocze- DOR: jest to maksymalna masa ładunku w tonach zawieszona lub podtrzymywana przez zawiesie podczas pracy.

Urządzenia przeładunkowe Chwytak do drewna chwytaki czerpakowe Kleszcze z zaciskiem hydraulicznym Chwytaki polipowe (złom).