POPYT na dobro lub usługę zależy od:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ćwiczenia 8 RYNEK DÓBR I KRZYWA IS
Advertisements

Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
Równowaga gospodarcza: model IS, LM
Mikroekonomia pozytywna
dr Jarosław Poteralski
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Elastyczność popytu.
W4: Rynek – popyt i podaż.
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Elastyczność popytu i podaży
Ekonomia podstawy teorii wyboru konsumenta
Popyt, podaż, rynek.
Popyt gospodarstwa domowego
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska
WŁAŚCIWOŚCI FUNKCJI POPYTU
TEORIA ZACHOWANIA KONSUMENTA Aneta Żurawińska
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Wprowadzenie do statystycznej analizy danych (SPSS)
P O P Y T , P O D A Ż.
Elastyczność popytu i podaży
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
ZARYS WIEDZY O GOSPODARCE
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Rynek: popyt, podaż, cena
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ cz. 1– PODSTAWY EKONOMII
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Równowaga rynkowa.
Jakie zmiany zaszły na rynku pracy?
Podstawy przedsiębiorczości (przedsiębiorczość bez tajemnic)
Prawo popytu.
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Elastyczność popytu i podaży
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Kupowanie i sprzedawanie
Popyt i podaż jako regulatory rynku
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
Elastyczność.
CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO
D. Ciołek Modelowanie popytu konsumpcyjnego – wykład 2
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Podstawy ekonomii Rynek, Popyt i Podaż.
Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży
Mechanizm rynkowy cd..
Wydatki konsumpcyjne/ inwestycyjne to wydatki ponoszone na bieżące potrzeby.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Popyt, efekty substytucyjne i dochodowe
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Elastyczność popytu.
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Elastyczność popytu.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
PROGNOZY I SYMULACJE 1 Katarzyna Chudy – Laskowska konsultacje: p. 400Aśroda12-14 czwartek strona internetowa: Forecasting.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Elastyczność funkcji popytu
Profesor Stefan Markowski
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Rynek – zasady funkcjonowania
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Rynek i gospodarka rynkowa - prawo popytu i podaży
Elastyczność popytu i podaży
Zapis prezentacji:

POPYT na dobro lub usługę zależy od: Ceny Dochodów Reklamy Ceny dóbr komplementarnych i substytucyjnych Reklamy dóbr komplementarnych i substytucyjnych

Wpływ ceny na popyt: Wzrost (spadek) ceny powoduje spadek (wzrost) popytu. Zasada zgodna z prawem popytu. Istotne elementy: popyt silniej reaguje na wzrost ceny, efekt owczego pędu, przejściowość lub długotrwałość zmiany ceny. Wzrost (spadek) ceny nie wywołuje istotnych zmian w popycie w przypadku: dóbr pierwszej potrzeby, podstawowych. Wzrost (spadek) ceny powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku: paradoksu Giffena: dot. dóbr niższego rzędu, paradoksu Veblena: dot. dóbr luksusowych, paradoksu spekulacyjnego: dot. dóbr, odsprzedawanych z zyskiem.

Wpływ dochodów na popyt Wzrost (spadek) dochodów powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku dóbr normalnych. Wzrost (spadek) dochodów nie powoduje istotnych zmian w popycie w przypadku dóbr podstawowych. Wzrost (spadek) dochodów powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku dóbr niższego rzędu. Prawa Engla: udział wydatków na żywność spada wraz ze wzrostem dochodów, udział wydatków stałych nie zmienna się istotnie w miarę wzrostu dochodu, udział pozostałych wydatków rośnie w miarę wzrostu dochodu.

Wpływ reklamy na popyt Wzrost (spadek) reklamy powoduje wzrost (spadek) popytu w przypadku reklamy: nakłaniającej (w tym porównawczej), informacyjnej (poinformowanie o niezwykłych właściwościach produktu). Wzrost (spadek) reklamy nie powoduje zmian popytu w przypadku reklamy: przypominającej (mającej na celu utrzymanie sprzedaży produktu). Wzrost (spadek) reklamy powoduje spadek (wzrost) popytu w przypadku reklamy: nieudanej .

Wpływ ceny i reklamy dobra B na popyt Wzrost (spadek) ceny B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych. Wzrost (spadek) ceny B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych. Wzrost (spadek) reklamy B powoduje wzrost (spadek) popytu A w przypadku dóbr komplementarnych. Wzrost (spadek) reklamy B powoduje spadek (wzrost) popytu A w przypadku dóbr substytucyjnych.