Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Advertisements

prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Kwiecień 2014 r. Debata.
,,Głosowanie to instrument i symbol władzy wolnego człowieka. ~Ambrose Bierce.
Współpraca w naszej szkole
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Samorząd Uczniowski.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Zapis prezentacji:

Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.

Wyniki ankiet Czy szkoła, gmina pozwala na rozwijanie Twojej aktywności139 Tak5741,01% Nie8158,27% Czy masz wpływ na to co się dzieje w szkole, Gminie Tak1812,95% Nie12187,05% Czy chciałbyś angażować się w sprawy szkoły, Gminy Tak5438,85% Nie3625,90% Nie mam zdania4935,25%

Sposoby wpływania na sprawy lokalne (propozycje gimnazjalistów-pytanie nr 4 w ankiecie):   Udział młodzieży w głosowaniach, pomoc w lokalnych wyborach   Konsultacje władz gminy z młodzieżą spraw inwestycji oświatowych, sportowych i z zakresu kultury   Organizowanie debat, spotkań z młodzieżą   Założenie forum internetowego lub zakładki na stronie internetowej Gminy,,Dla młodzieży”   Rubryka młodzieżowa w lokalnym miesięczniku OSTANIEC   Zamontowanie skrzynki w szkole, do której można wrzucać swoje pomysły

METAPLAN Podjęłyśmy się diagnozy aktywności młodzieży oraz przedstawiłyśmy plany na przyszłość.

JAK JEST? Młodzież czasami angażuje się w sprawy lokalne np. w prace nad Strategią Rozwoju naszej Gminy, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, współorganizowanie imprez środowiskowych, działania ekologiczne. Cyklicznie uczestniczymy w programach CEO,,Młodzi głosują” i,,Samorząd Uczniowski”. Niestety duża grupa młodzieży gimnazjalnej i starszej nie angażuje się ponieważ : Młodzież czasami angażuje się w sprawy lokalne np. w prace nad Strategią Rozwoju naszej Gminy, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, współorganizowanie imprez środowiskowych, działania ekologiczne. Cyklicznie uczestniczymy w programach CEO,,Młodzi głosują” i,,Samorząd Uczniowski”. Niestety duża grupa młodzieży gimnazjalnej i starszej nie angażuje się ponieważ :  Nie ma możliwości rozmowy, wymiany poglądów z dorosłymi,  Ograniczony czas,  Nikt nie zaproponował takiej możliwości,  Nie wiadomo czy radni zaakceptowaliby pomysły i projekty młodzieży.

JAK BY Ć POWINNO?   Młodzież angażuje się w sprawy lokalne, zgłasza swoje propozycje rozwiązań problemów szkoły czy gminy.   Gmina i szkoła powinna brać pod uwagę zdanie młodzieży.   Młodzi ludzie powinni sami wyjść z inicjatywą, a dorośli powinni ich w tym wspierać, na pewno wysłuchać.   Aktywność i praca młodzieży powinna być doceniana.

DLACZEGO NIE JEST TAK, JAK BY Ć POWINNO?  Dorośli uważają, że młodzież nic ciekawego nie wniesie.  Dorośli „wiedzą lepiej”.  Część młodzieży nie chce się angażować w sprawy lokalne,,i tak nic nie zmienimy”.  Część pomysłów młodych ludzi jest zbyt kosztowna, czasami nierealna.

WNIOSKI  Spontanicznym działaniom należy nadać kształt organizacyjny  Współpraca młodzieży z władzami gminy powinna być usystematyzowana  Młodzież powinna uczestniczyć w różnorodnych przedsięwzięciach, a ich tematyka powinna być wspólnie uzgodniona z młodzieżą, gminą, szkołą  Młodych działaczy (szkolnych, lokalnych) należy promować.

Dziękujemy za uwagę! Joanna Polak i Magdalena Sarota