Zboża zjadamy energię z nich mamy Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach
Zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania i zdrowym trybem życia jest jednym z głównych priorytetów wyznaczonych przez nasze przedszkole. Biorąc udział w kolejnym etapie Piramidy Żywienia postanowiłyśmy, by każda grupa aktywnie uczestniczyła w akcji, opracowując jeden tydzień proponowanych scenariuszy. Efekty pracy (plastyczno- techniczne czy wykorzystywane ilustracje, bajki) były ogólnodostępne dla wszystkich przedszkolaków. Wszystkie zamierzone cele zostały zrealizowane, dzieci z radością i zapałem poznawały kolejne stopnie Piramidy Żywienia a Rodzice będą mogli obejrzeć prezentację na stronie internetowej przedszkola
TYDZIEŃ I – Przypomnienie, czym jest Piramida Żywienia Wiemy, że Piramida Żywienia, przedstawia produkty, które powinny znaleźć się w naszej diecie oraz czego powinno być najwięcej a czego najmniej A teraz próbujemy samodzielnie ułożyć Piramidę. Pani tylko troszeczkę nam pomaga
TYDZIEŃ I – Co to są produkty zbożowe Znamy produkty zbożowe i wiemy jak trafiają z pola a do młyna
Znamy rodzaje zbóż i wypełniamy je kuleczkami z bibuły Uwaga! Przewozimy w workach zboże
Tydzień II - Pieczywo Dzieci dowiadują się jak powstaje chleb poznają różne rodzaje pieczywa oraz korzyści jakie przynoszą dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wiemy, że….. dzięki zawartemu w nich błonnikowi ułatwiane mamy trawienie dają siłę i energię do zabawy
Choć nie piekliśmy prawdziwego pieczywa, to wykorzystaliśmy mąkę do „wyrabiania” rogalików, bułeczek i chleba z masy solnej Po ich wyschnięciu wykorzystaliśmy je w zabawie
TYDZIEŃ II - Płatki Dowiadujemy się, że nie wszystkie są zdrowe Poznajemy jak powstają płatki zbożowe i ich rodzaje Układamy z nich różne obrazki
Pyyyyyyyyszne Zrobiliśmy mesli……….. Zabieramy więc przepisy do domów
TYDZIEŃ II - Makaron Przypominamy sobie co to są produkty zbożowe i omawiamy makaron. Poznajemy jego różne kształty. Uruchamiamy wyobraźnię w zabawie „Makaron spaghetti
Jak dużo już wiemy o makaronach, które przecież tak bardzo lubimy Z długich, kolorowych nitek makaronu spaghetti i plastikowych koralików wykonaliśmy ,,makaronowe witki” – świetna zabawa
Tydzień III - Kasze Przyglądamy się różnym opakowaniom kasz a następnie wysypujemy je na miseczki, aby porównać ich wygląd Degustujemy kaszkę kuskus i jaglaną (pozostałe kasze są w jadłospisie przedszkola),
Uczestniczymy w zabawach ruchowych: „ Kurki dziobią ziarenka” , „ Kipi kasza” Odczytujemy nazwy kasz i dopasowujemy do nich kasze -
TYDZIEŃ III - Ryż oglądamy różne rodzaje ryżu, słuchamy bajki „ Skąd pochodzi ryż” i kolorujemy plansze a następnie ... „Przewozimy ryż”
TYDZIEŃ III - Rośliny strączkowe Uczymy się wiersza „Groch”, potrafimy całościowo odczytać ten wyraz bawimy się przy i piosence „ Polka – fasolka” Poznajemy nowe zabawy. Wesoło czas mija w zabawie „Szparagowe pole”
TYDZIEŃ IV – Co to są tłuszcze? Wiemy, co to są tłuszcze i w jakich produktach się znajdują. Potrafimy posegregować produkty zawierające dobry i złe tłuszcze
TYDZIEŃ IV - Oleje Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka zapoznają nas z roślinami, z których możemy pozyskać olej. Próbujemy rozpoznać te rośliny Kolorujemy plansze do opowiadania
TYDZIEŃ IV – Orzechy, migdały i pestki – zdrowe przekąski Słuchamy wiersza Jana Brzechwy „Orzech” Po wysłuchaniu wiersza „Słonecznik i słoneczko”, degustujemy pestki słonecznika
Ach, te pyszne kiełki……..