Jak ujarzmić burzę mózgów?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Twoim kandydatem na przewodniczącego!
DZIESIĘĆ RZECZY O KTÓRE
Człowiek! [...] to brzmi dumnie!
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Porady dla Twojego życia:
JAK POWSTAŁA MOJA STRONA INTERNETOWA…?
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
Uczyłem się na lekcjach
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Kup sobie psa !!!.
Fotografia naszym życiem
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Aneta Szewczyk KLASA IIIG : ).
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Prawdziwi przyjaciele są niezastąpieni !!!
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Prezentację wykonali: -Patryk Zdunek kl.3F -Wojciech Rosołowski kl.3F
„Kowalik bezskrzydły”
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Bariery komunikacyjne w rozmowie z dziećmi Jest ich aż 12 – cały tuzin!!! Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2007.
Kup sobie psa! Jeżeli szukasz kogoś, kto przyniesie Ci gazetę…
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
BEZPIECZEŃSTO W SIECI.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Kreatywne metody twórcze
Konwencja Praw Dziecka
Praca w zespole.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
Szkolne Miniprzedsiębiorstwo przy ZS nr 2 im. S. Konarskiego we Wronkach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Jak sobie radzić ze stresem?
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Dobre rady na:.
Starożytne myśli (wciąż aktualne)
Dzień Bezpiecznego Internetu
Lubię czytać!.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Imię i nazwisko prezentera
Projekt biblioteczny 1C
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Zapis prezentacji:

Jak ujarzmić burzę mózgów? Mateusz Wojtanowicz TK Games

Cisza przed burzą.

Cisza przed burzą. Jedna osoba przygotowywuje pytania, o których reszta dowiaduje się dopiero w czasie burzy mózgów.

Cisza przed burzą. Dobrze jeśli każdy z uczestników sesji może zobaczyć co zostało już wymyślone (pisanie na tablicy, rzutnik).

Cisza przed burzą. Ustalić jak długo ma potrwać brainstorm lub ile pomysłów chce się zdobyć.

Cisza przed burzą. Nakreślić zarys projektu (pokazać prototyp, high concept). Zadać dobre pytanie.

Jak zrobić genialną pułapkę na myszy ? Cisza przed burzą. Nakreślić zarys projektu (pokazać prototyp, high concept). Zadać dobre pytanie. Jak zrobić genialną pułapkę na myszy ?

Cisza przed burzą. Nakreślić zarys projektu (pokazać prototyp, high concept). Zadać dobre pytanie. Jak zrobić genialną pułapkę na myszy ? Jak pozbyć się myszy z domu ?

Cisza przed burzą. Ustalić sobie cel brainstormu. Jak zrobić najlepszą stronę ? 10 pomysłów na usprawnienie strony.

Burza szaleje

Burza szaleje Każdy „rzuca” pomysłami. Wszystko zostaje zapisane. Żaden pomysł nie jest krytykowany czy pomijany.

Burza szaleje Być szalonym w swoich pomysłach.

Burza szaleje Jeśli coś mówisz to „i”, nigdy „ale”.

Burza szaleje Pełne skupienie na temacie.

Burza szaleje Jeśli grupa zaczyna odbiegać od tematu trzeba ją nakierować na właściwe tory.

Burza szaleje Uważać na „grupowe myślenie”.

Co wyrzuciło morze ? Prowadzący projekt „przesiewa” pomysły i wybiera te, które najbardziej mu się podobają. Jeśli któryś z pomysłów zwrócił uwagę prowadzącego projekt, to można go bardziej szczegółowo opisać. Wybrać kilka interesujących pomysłów i zastanowić się czym się od siebie różnią.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleźć wszędzie.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleźć wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleźć wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor. Nie bać się popełnić błędu. (szablonowe myślenie).

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleźć wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor. Nie bać się popełnić błędu. (szablonowe myślenie). Słuchać dzieci.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleść wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor. Nie bać się popełnić błędu. (szablonowe myślenie). Słuchać dzieci. Pobiegać, dotlenić się.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleść wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor. Nie bać się popełnić błędu. (szablonowe myślenie). Słuchać dzieci. Pobiegać, dotlenić się. Wziąć krótką drzemkę nie dłuższą niż 30 min.

Kreatywne myślenie Obserwować wszystko co się dzieje dookoła i wchłaniać to. Czytać co się da, oglądać co się da, grać w co się da. Inspirację można znaleść wszędzie. Słuchać różnorodnej muzyki, która wprawi Cię w odpowiedni humor. Nie bać się popełnić błędu. (szablonowe myślenie). Słuchać dzieci. Pobiegać, dotlenić się. Wziąć krótką drzemkę nie dłuższą niż 30 min. Zapisywać każdy pomysł który przyjdzie do głowy.

Kreatywne myślenie - personalnie Przejść na stronę 56 w dwóch różnych książkach i znaleźć w każdej z nich 15 słów. Następnie stworzyć historię, która je ze sobą połączy.

Kreatywne myślenie - personalnie Przejść na stronę 56 w dwóch różnych książkach i znaleźć w każdej z nich 15 słów. Następnie stworzyć historię, która je ze sobą połączy. Jeśli ma się czas wybudowac coś z lego lub plasteliny. Dr. Keith Sawyer (ekspert od kreatywnego myślenia) zawsze ma klocki lego przy sobie

Kreatywne myślenie - personalnie Przejść na stronę 56 w dwóch różnych książkach i znaleźć w każdej z nich 15 słów. Następnie stworzyć historię, która je ze sobą połączy. Jeśli ma się czas wybudowac coś z lego lub plasteliny. Dr. Keith Sawyer (ekspert od kreatywnego myślenia) zawsze ma klocki lego przy sobie Co jakiś czas wybrać jeden przedmot który posiadasz na mieszkaniu i w ciągu 5-10 min spisać wszystkie jego zastosowania które przyjdą Ci do głowy.

Kreatywne myślenie -gry Tylko pytania Alfabet Dubbing filmu zagranicznego Jeśli wiesz co miałem na myśli Liczba słów Najgorszy na świecie Dyrektor filmowy Tematyczna restauracja Opowieść

Kreatywne myślenie - gry Prawie tabu Dokładanie litery Skojarzenia (np. „piwo” kolejne skojarzenia „skała” ponieważ piję piwo, siedząc na skale, będąc w górach.)

Rozwiązywanie problemów w grupie The art of game design Kochać gry które się robi Obiektywność Klarowność Wytrwałość Komfort Poszanowanie Zaufanie Szczerość Prywatność Jedność

Q&A

Brainstorm

DZIĘKUJĘ