Szymon Chudziak, kl. 3C Michał Łuba,kl. 2B. Z wykresu wynika, że nasi gimnazjaliści w 78 % uważają debaty za dobrą formę uczestnictwa młodzieży w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Władze samorządowe w naszej szkole
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Zapis prezentacji:

Szymon Chudziak, kl. 3C Michał Łuba,kl. 2B

Z wykresu wynika, że nasi gimnazjaliści w 78 % uważają debaty za dobrą formę uczestnictwa młodzieży w demokracji. Tylko 16 % uczniów myśli przeciwnie, a 4 % nie ma zdania.

Według owego wykresu ponad połowa uczniów uważa,że marsze lub protesty mogą wpływać na rzeczywistość. Niecałe 30% uważa przeciwnie, a 10% nie ma zdania.

15% 3%

Z powyższego wykresu można stwierdzić,że według naszych uczniów najlepszym sposobem na wpłynięcie na rzeczywistość jest uczestnictwo w marszach i protestach(42%).

36% 20%

Według 36% uczniów młodzież,która uczestniczy w Szkolnym Klubie Debat poszerza swoją wiedzę i zdobywa odwagę oraz charyzmę. Aż 33 % gimnazjalistów nie miało zdania na ten temat. Oznacza to,że bardzo dużo uczniów nie interesuje się zajęciami dodatkowymi w naszej szkole.

Według naszych uczniów najlepszym sposobem na zmotywowanie młodzieży do aktywnego uczestnczenia w demokracji jest wprowadzenie spotkań z politykami, na których młodzież mogłaby zadawać pytania dotyczące swoich problemów. Myśli tak aż 55% ankietowanych. Po 22% uważa,że wizyty młodzieży w miejscach pracy polityków oraz wprowadzenie warsztatów traktujących o mechanizmach demokracji byłoby wskazanymi metodami.

Według wykresu aż 51% nie wie jakie możliwości stwarza nam demokracja. Jest to bardzo dużo dlatego teraz mamy zamiar się nad tym zastanowić jak to zmienić. 28% ankietowanych odpowiedziało,że wyrażanie własnego zdania, poniżej 10% jest wolność głosowania,kultury.

Korzyści udziału w wyborach SU:  Umiejętność głosowania  Rozpoznawanie interesów społeczności uczniowskiej  Uczenie się wybierania odpowiednich kandydatów Co roku w szkole odbywają się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Uczniowie głosują na swoich kandydatów. Dzięki tym wyborom, gimnazjaliści osiągają pewne korzyści.

* Brania spraw we własne ręce * Podejmowania słusznych decyzji dla dobra uczniów i szkoły * Współdecydowania o pewnych wspólnych kwestiach Uczestniczenie w Samorządzie Uczniowskim kształtuje nasze umiejętności:

Dzięki temu, że uczestniczymy w debatach, zdobywamy cenne doświadczenie, które może się przydać w przyszłości. Zwiększamy swoją pewność siebie, a także umiejętność wypowiadania się.

W naszej szkole działa klub debat Vendetta. Jego główne założenie to udział w dyskusjach i debatach, w których rywalizujemy z różnymi szkołami z całej Wielkopolski. Członkowie naszego klubu debat poszerzają swoją wiedzę i umiejętność dojrzałego przemawiania.

Ciekawą formą, z którą spotyka się uczeń gimnazjum, jest dyskusja. To dobra chociaż niełatwa forma wymiany poglądów wśród uczniów.

Udział w dyskusji przynosi wiele korzyści dla samych jej uczestników, a są to: * Rozwijanie sztuki retoryki i erystyki * Pozyskiwanie informacji na wiele różnych tematów * Doskonalenie sztuki argumentacji * Rozwijanie umiejętności słuchania i wyciągania wniosków

Uważamy,że Sejm Dzieci i Młodzieży jest wspaniałą możliwością wpływania na rzeczywistość, ponieważ w ten sposób możemy przedstawić swoje lokalne problemy na forum publicznym.

Uczestnictwo w programie Sejm Dzieci i Młodzieży przynosi wiele korzyści. Jedną z nich jest sprawdzenie umiejętności prowadzenia debaty. Innym, ale także ważnym aspektem, jest możliwość spotkania wielu interesujących ludzi. Niebagatelną sprawą jest również uczestnictwo w tym programie, ponieważ może pomóc uczynić pierwszy krok w stronę politycznej kariery.

Z demokracją spotykamy się codziennie m.in. w szkole. W gimnazjum najczęściej mamy z nią do czynienia na lekcjach wychowawczych poprzez podejmowanie decyzji większością głosów np. przy wybieraniu trójek klasowych.

Demokrację poznajemy także dzięki telewizji. Jest bardzo dużo programów, które emitują obrady sejmowe lub dyskusje posłów. Dzięki temu mamy podstawową wiedzę o tym, jak wyglądają obrady Sejmu i jak poprawnie dyskutować nad konkretnymi problemami.Nasza lokalna telewizja emituje m.in. Sesje Rady Miasta Piły i Powiatu Pilskiego.

Uczniowie Gimnazjum nr 4 uczą się demokracji w następujący sposób:  Wybory do Samorządu Uczniowskiego  Udział w dyskusjach i debatach oksfordzkich  Poprzez Sejm Dzieci i Młodzieży  Na co dzień w szkole lub w domu:  Oglądając wiadomości dotyczące polityki  Na lekcjach wychowawczych Są to wszystkie przejawy działalności, którą prowadzimy w naszym gimnazjum. Teraz przyszedł czas na pokazanie pomysłów, które chcemy wprowadzić w życie.

Chcemy, aby zmotywowały one młodzież do aktywniejszego uczestnictwa w demokracji oraz podejmowania prób realnego wpływu na rzeczywistość.

Często w mediach słyszymy właśnie to pytanie. Pomimo tego, że odpowiedź jest bardzo prosta, wielu uczonych ma problemy ze znalezieniem rozwiązania. Przedstawimy kilka propozycji, jak na nie odpowiedzieć.

Pierwszym pomysłem jest wprowadzenie spotkań, na których młodzież będzie mogła się swobodnie wypowiadać o zagadnieniach dotyczących demokracji w naszym państwie. Na takich spotkaniach można by było porozmawiać przede wszystkim o problemach dotyczących naszego gimnazjum. Spotkania te nosiłyby nazwę,,Młodzież o polityce”.

Drugim projektem jest wprowadzenie zajęć, na których będzie można spotkać się i porozmawiać z osobami, które pełnią ważne funkcje w naszym lokalnym samorządzie oraz ekspertów w dziedzinie prawa, kultury, polityki i ekonomii. Na takich zajęciach uczniowie będą mogli zadawać pytania dotyczące ich pracy(obowiązki, prawa itp.), a także sami goście będą przedstawiać realne propozycję współpracy w celu rozwiązania naszych problemów. Nazwa dla takich zajęć brzmiałaby,,Czwartki polityczne”.

Możemy również rozwinąć poprzedni projekt o wizyty w miejscach pracy zaproszonych gości. Takie wycieczki pozwolą gimnazjalistom zobaczyć, jak wygląda codzienna praca osób przybyłych do naszej szkoły. Goście udowodnią, że ich praca jest nie tylko wymagająca, ale i bardzo interesująca. Dlatego warto wdrożyć ten pomysł.

Kolejnym pomysłem jest wprowadzenie warsztatów, na których będzie można wzbogacić swoją wiedzę o naszym państwie oraz demokracji. Warsztaty te pomogłyby w lepszym poznaniu i zrozumieniu naszego ustroju politycznego. Dzięki temu uczniowie mogliby aktywniej uczestniczyć w demokracji. Dlatego naprawdę warto wprowadzić te warsztaty.

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Niestety, wielu młodych ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy. Szukają trudnych rozwiązań, a nie sięgają po najprostsze. Zaprezentujemy kilka z nich.

Jednym z pomysłów jest uczestniczenie w protestach i marszach. Dzięki takim formom demonstracji, uczniowie poczują, że mogą coś osiągnąć, jeśli się tylko postarają. Również dzięki takim wydarzeniom zobaczą, jak pewna ilość osób łączy się, aby osiągnąć razem konkretny cel. Dodatkowo poprawią umiejętność pracy w grupie.

Inną możliwością jest składanie petycji dotyczących zmian, które powinny zachodzić w naszym mieście. Wniosek ten może złożyć każdy, jedynym warunkiem jest to, że musi zgromadzić odpowiednią ilość podpisów. Jest to idealny pomysł dla młodzieży, która jeszcze nie ma doświadczenia w poruszaniu się w świecie polityki. Dzięki temu zaczną wierzyć, że da się zmienić rzeczywistość na lepszą. Wyżej wymienione pomysły mamy zamiar wprowadzić w życie już teraz, aby gimnazjaliści szybciej zaczęli zmieniać istniejącą rzeczywistość.