Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Creative Commons Alternatywna wizja ochrony praw autorskich w dobie rewolucji informatycznej Patrycja Majchrzak, Krzysztof Czarnecki Koło Naukowe Prawa.
Advertisements

Jak weryfikować informacje
Jak przygotować i zamieścić relację multimedialną w serwisie ?
Zarządzanie własnością intelektualną przez naukowców i instytucje naukowe (na rzecz otwartości) Alek Tarkowski ICM UW/Creative Commons Polska.
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
Prawo autorskie a licencje Creative Commons
7 punktów Kodeksu 2.0.
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
Spotkanie nauczycieli i autorów Zadania e-Rolnictwo Projektu (wersja skrócona) Mirosław Woźniakowski Warszawa, 12 lipiec, 2010.
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011r. NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ. Zabawy.
Założenia PROJEKTU
Efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie by Katarzyna Wilk is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów.
Co to jest Windows Live Movie Maker ?
LICENCJE.
PRAWO AUTORSKIE w polsce
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Licencja Creative Commons
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
Zagadnienie kodeksu 2.0 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 1.Jeśli korzystasz z cudzych opracowań zamieszczonych w internecie, nie podpisuj.
Prawa autorskie.
TARGI
Zachwycające PREZENTACJ E 9 Zasad. Widujesz takie podczas swoich prezentacji ? reakcje ziew zieeeeeew.
Nauka przenosi się do sieci
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Wolna licencja polega na tym, że każdy ma prawo ją wykorzystywać, poprawiać, dostosowywać, powielać, rozprowadzać za darmo lub za opłatą, oraz upowszechniać
Sposoby wyszukiwania informacji w Internecie
Nie kradnij i nie daj się okraść!
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Bez nienawiści w Internecie
Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.
LICENCJE CREATIVE COMMONS opracował Michał Seemann Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy w Katowicach Filia w Chorzowie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §

Zasady korzystania z Internetu
Czytamy mapę turystyczną
otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Kawa na ławę o prawie autorskim
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Prawo autorskie.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
O rzekotce w kilku slajdach Patryk Bogusz Klasa Vc.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Szkoła z klasą 2.0 Otwarte zasoby i prawa autorskie. Klasa IV.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
PRAWA AUTORSKIE I UZYSKIWANIE PLIKÓW Z INTERNETU.
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Targi grudnia 2013 r..
OSM i Wikipedia Geotagowanie.
Dozwolony użytek, Creative Commons
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Platforma LearningApps
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Creative Commons, Plagiat
Zapis prezentacji:

Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej search.creativecommons.orgsearch.creativecommons.org - pliki na CC z różnych portali photopin.comphotopin.com –zdjęcia na licencjach CC

Uwaga! Większość utworów popularnych artystów, które znajdziemy w internecie (w tym również na Youtube) jest objętych prawem autorskim (ang. copyright) na zasadach wszelkie prawa zastrzeżone.ang. copyright

Jamendo MusOpen – kolekcja plików audio utworów klasycznych, wszystkie utwory w domenie publicznej, czyli można z nich korzystać bez ograniczeń.MusOpen OpenMusicArchiveOpenMusicArchive – wszystkie utwory na licencji: CC BY-SA (uznanie autorstwa na tych samych warunkach), czyli możemy korzystać pod warunkiem, że podamy autora i udostępnimy innym na tej samej licencji (w opisie naszej pracy napiszemy autora i CC BY-SA). Youtube.com również dysponuje muzyką dostępną na wolnych licencjach Creative Commons. Kiedy wgramy pokaz zdjęć lub filmik Youtube sam podpowiada, żeby podmienić muzykę, jeśli wykryje „naruszenie praw” (przesyła nam wtedy zwykle maila z informacją, że wykorzystana przez nas muzyka jest własnością firmy fonograficznej).

Jeśli kopiujecie informacje z innej strony zawsze podawajcie stronę, tytuł artykułu i jego autora, oraz, jeśli jest podana, także licencję.

Na blogu robimy to bezpośrednio we wpisie.

W pracach typu prezentacja, film, zwykle opisujemy wykorzystane materiały w ostatnim slajdzie czy w napisach końcowych.

Prezentacja powstała na podstawie: Blogu programu szkoła z klasą 2.0 Otwarte zasoby – użyj do prezentacji, fotocastu, filmu

Fotografie też podpisujemy – na blogu pod fotografią (służy do tego pole Etykieta w ekranie wstawiania i edycji zdjęcia)(służy do tego pole Etykieta w ekranie wstawiania i edycji zdjęcia)