XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
UCZESTNICY DEBATY: Szymon Fuja – I A Martyna Nowak - I B
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Samorząd Uczniowski.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Demokracja czy gra pozorów.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Zapis prezentacji:

XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”

C ZAS ZMIAN Kochani współrządcy! Dla większości z nas ta kadencja jest ostatnią, co więcej - już niebawem dobiega końca. Zatem wypadałoby, żebyśmy swoim działaniem na trwałe zapisali się w pamięci naszych wyborców, dzięki którym możemy sprawować pieczę nas szkolną codziennością z ramienia Samorządu Uczniowskiego. Pora dołożyć wszelkich starań, by zmienić naszą szkołę na lepsze!

D EMOKRACJA - RZĄDY LUDU Demokracja jest to ustrój polityczny, w którym źródłem władzy jest wola większości obywateli. Sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli. W naszej rolę funkcję przedstawicieli społeczności szkolnej pełni właśnie Samorząd Uczniowski. Na debacie tej podamy propozycje kilku reform. Za narzędzie głosowania posłużą nam specjalne piloty.

Z AŁOŻENIA I WIELKIEJ REFORMY ORGANIZACJI SU Proponowane zmiany: 1. Podział na grupy organizacyjne Podział na grupy organizacyjne 2. „Skrzynka potrzeb” „Skrzynka potrzeb” 3. Stałe obowiązkowe posiedzenia Stałe obowiązkowe posiedzenia 4. Grupa SU na Facebook’u Grupa SU na Facebook’u 5. Propagowanie działań SU w szkolnych instytucjach informacyjnych (gazetka szkolna, telewizja szkolna) Propagowanie działań SU w szkolnych instytucjach informacyjnych (gazetka szkolna, telewizja szkolna)

P ODZIAŁ NA GRUPY ORGANIZACYJNE Uważamy, że warto podzielić SU na organy, zajmujące się oddzielnymi sektorami organizacji. Proponujemy utworzenie następujących sektorów: 1. Odział Organizatorów Uroczystości (OOU) 2. Oddział do Pozyskiwania Funduszy (OdPF) 3. Oddział Informacyjny (OI) 4. Oddział do Spraw Uczniowskich (OdSU)

S KRZYNKA POTRZEB W naszej szkole funkcjonuje już "skrzynka pomocy", skąd listy uczniów trafiają do rzecznika praw ucznia. Dlaczego by nie utworzyć "skrzynki potrzeb"? Uczniowie tą drogą mogliby powiadamiać członków Samorządu Uczniowskiego o zaistniałych, ich zdaniem, potrzebach w wielu sferach życia szkolnego. Również Ci, którzy mieliby ciekawe pomysły i byli chętni do współpracy mogliby bez przeszkód uczestniczyć w posiedzeniach prezydium Samorządu Uczniowskiego.

S TAŁE POSIEDZENIA SU W celu zwiększenia wydajności naszej pracy ustalimy cotygodniowe zebrania obowiązkowe, co doprowadzi do szybszych zmian i polepszenia organizacji SU.

G RUPA SU NA F ACEBOOK ’ U Samorząd Uczniowski wkracza w XXI wiek! Posiedzenia, debaty, uchwalanie nowych reform on-line. Niezależnie czy jesteś chory, znajdujesz się poza szkołą czy są ferie - teraz możesz uczestniczyć w życiu szkoły zza biurka.

P ROPAGOWANIE DZIAŁAŃ SU W SZKOLNYCH INSTYTUCJACH INFORMACYJNYCH Niedawno w naszej szkole została przeprowadzona ankieta na temat pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2011/2012. Wyniki nie były satysfakcjonujące. Jedną z przyczyn niskich ocen może być słaba reklama działań Samorządu Uczniowskiego, bo przecież aż tak się nie obijamy. Pora zacząć zatem propagować naszą działalność!

S PECJALNY GOŚĆ Powyższe zmiany zostały zaproponowane przez członków Samorządu Uczniowskiego. Na dzisiejszej debacie gościmy także Pana Dariusza Gołębiowskiego, który pełni w naszej szkole funkcję rzecznika praw ucznia, który opowie szczegółowo o funkcjonowaniu tego organu oraz Michała Litwińca, pełniącego funkcję Sekretarza w Samorządzie Uczniowskim.

P ODZIĘKOWANIA Dziękujemy panu Dariuszowi Gołębiowskiemu za uczestniczenie w debacie i stworzenie warunków do rozwoju szkolnej demokracji. Podziękowania kierujemy także do Michała Litwińca, który dziś przed nami wystąpił.

Z AKOŃCZENIE Tutaj podziękowania złóżmy Panu Darkowi, Litwie oraz Pani Dyrektor Małgorzacie Szafors za zabranie głosu w debacie, mówiącej o szczególnej wartości organów demokracji w funkcjonowaniu szkoły. XVIII debatę SU uważam za zamkniętą!