Działanie i jego składniki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Zarządzanie operacjami
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA

PARAMETRYZACJA RYNKU ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
system zarządzania zasobami ludzkimi
Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
ZBYSZKO PRZYBYLSKI SZPITAL POWIATOWY WE WRZEŚNI SPÓŁKA Z O.O.
Rozwój zawodowy pielęgniarek
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Plan Działania Priorytet II Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących.
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Normy praktyki zawodowej
Rzeszów, grudzień 2007 Teresa Gwizdak
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
PODSTAWY SPRAWNEGO DZIAŁANIA
„Jakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich” Taguchi
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Świętokrzyskie Centrum Onkologii
Firma dla różnych ludzi
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej
im. Marcelego Nenckiego
ZASOBY I WYNIKI SPZOZ PODLEGŁYCH SAMORZĄDOWI WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W LATACH
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ Wydział Monitorowania Świadczeń Opieki ZdrowotnejDział Analiz i Sprawozdawczości Warszawa, wrzesień 2006 Analiza migracji.
Departament Pielęgniarek i Położnych
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
Teoria organizacji Wykład 1.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Podsumowanie Konferencji
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji cz. I.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
bryg. dr inż. Ireneusz NAWOROL Cz. 2.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
KOORDYNOWANA OPIEKA ZDROWOTNA spotkanie robocze Warszawa, 18 marca 2016 r.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Specjalność: Finanse zatrudnienia
Równościowe zarządzanie projektem
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Działanie i jego składniki

Działanie (praca) – to świadome przekształcanie rzeczywistości podjęte dla realizacji określonego celu.

Składniki działania Cel – oczekiwany, pożądany stan rzeczy wyznaczający kierunek działania. Podmiot – człowiek, którego cele realizujemy.

3. Przedmiot – zmieniany obszar rzeczywistości.   4. Metoda – utrwalony i zaakceptowany sposób realizacji celów.

Zasoby – ludzie oraz materiały, urządzenia, finanse niezbędne do realizacji celu.   Warunki – wszystkie okoliczności, w których przebiega działanie. Skutki – wszystkie konsekwencje działania.

Skutki działania Wynik użyteczny – to wszystkie skutki oceniane pozytywnie (Wu) Koszty – wszystkie skutki oceniane negatywnie (K)

Sprawność działania Główne walory sprawności: 1. Skuteczność – walor stopniowalny, oznacza wyłącznie stopień osiągania celów.

2. Korzystność – oznacza osiąganie korzyści jeśli (Wu>K), Jeśli Wu<K to mamy do czynienia ze stratą.

Ekonomiczność jeśli Wu > 1 K

Działanie sprawne to takie, które posiada wiele walorów sprawności. Usprawnianie działań poprzez poprawę skuteczności, zwiększanie korzyści oraz ekonomizację. Dodawanie walorów sprawności (czystość, energiczność, prostota itp.)

Klasyczne zasady organizacji pracy Działanie zgodnie z cyklem organizacyjnym Zasada optymalnego wyniku działania Zasada podziału pracy Zasada koncentracji pracy Zasada harmonizacji K.Adamieckiego Zasada ciągłości pracy

Organizacja pracy zespołów pielęgniarskich

Stanowisko pracy – to część przestrzeni roboczej wraz z wyposażeniem, na której właściwy pracownik lub zespół pracowników wykonuje w określony sposób część procesu pracy, współprzyczyniając się do osiągnięcia celów systemu organizacyjnego.

Podstawowe elementy stanowiska pracy: nazwa stanowiska, miejsce w strukturze, więzi organizacyjne, cele stanowiska, proces pracy, podział pracy (na stanowiskach zespołowych), odpowiedzialność czas pracy, obciążenie psychofizyczne, przerwy w pracy, środki ochrony przed zagrożeniami, ocena pracy, obsada pracy, obsługa stanowiska pracy.

Wyznaczniki zatrudnienia kadr w opiece zdrowotnej I.  Specyfikacja jakościowa celów zakładu: Jakie cele mają być osiągane? (wyodrębnienie stanowisk pracy) Jakie zadania będą realizowane? (przydział zadań) Jacy ludzie są potrzebni do tych zadań? (profil kompetencji pracownika)

II.     Specyfikacja ilościowa celów Jaki jest rozmiar tych celów (zadań)? Ilu pracowników może (powinno) te zadania realizować?

Przykładowe wskaźniki zatrudnienia kadr w opiece zdrowotnej 1.     Liczba pielęgniarek na 10 000 mieszkańców  2.     Liczba pielęgniarek w stosunku do liczby lekarzy  3.     Liczba łóżek w oddziale szpitalnym na jedną pielęgniarkę  4.     Liczba mieszkańców na jedną pielęgniarkę rodzinną  5.     Procentowy udział pielęgniarek w poszczególnych kategoriach kwalifikacji zawodowych (asystentki, licencjonowane pielęgniarki, magistrowie, specjalistki itp.)

Ocena zapotrzebowania na opiekę 6. Wymiar czasu pracy pielęgniarki przypadający na pacjenta na dobę   Ocena zapotrzebowania na opiekę wg kategoryzacji pacjentów PCS – Patient Classification System