Bezpieczne hasło Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dzień bezpiecznego Internetu 2011
Advertisements

Dzień Bezpiecznego Internetu
POCZTA ELEKTRONICZNA Wymagania edukacyjne.
Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
PGP Instalacja Poradnik.
Bezpiecznie w sieci.
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
eFaktura w DHL Express Poland
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
MAZURY CUD NATURY! Jak głosować?.
Twoje dane- Twoja sprawa
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Zasady bezpieczeństwa w sieci
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Prezentują:.
Informatyka Pisanie na ekranie.
Bezpiecznie z Internetem
Wejście ze strony AWF.
Bezpieczny Internet! Bezpieczny uczeń! Świadomy uczeń!
Bezpieczeństwo w SiECi
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Bezpieczeństwo w Internecie
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Zagrożenia w Internecie
Bezpieczeństwo w sieci Internet
Bezpieczeństwo w sieci-internet
Bądź bezpieczny w internecie
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
1.Nie wpisuj haseł na komputerach, nad którymi nie masz kontroli Korzystaj z ogólnie dostępnych komputerów w szkole, czytelni, kafejkach Internetowych.
1. Logowanie z usługą Active Directory. a) logowanie do domeny Windows 2003 Server odbywa się znacznie szybciej niż w poprzednich wersjach. b) nie ma odwołania.
Bezpieczeństwo w sieci
KODEKS 2.0 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W INOWROCŁAWIU.
BEZPIECZEŃSTO W SIECI.
Z komputerem jak z przyjacielem
WYRUSZAMY RAZEM W CYFROWY ŚWIAT… BEZPIECZNIE!!! Użytkownik to osoba, która korzysta z usług sieciowych po to, aby zapoznać się z innymi ludźmi lub w.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Bądź bezpieczny w sieci
REJESTRACJA oraz LOGOWANIE do e-dziennika oprac. Donata Ćmielewska.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
LEPSZY INTERNET ZALEŻ OD CIEBIE
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
Autorzy: Natalia Krzeszewska Natalia Rozlach. Internet jest bardzo przydatny i pomocny w pracy, ale niestety czyhają w nim zagrożenia tj. wirusy. Aby.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Będąc ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy, nie możesz tego ukrywać. Ukrywanie problemu nie sprawia, że go nie ma i udawanie, że on nie istnieje, wcale nie.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Jak korzystać z poczty elektronicznej.
Internet to nie tylko gry
Bezpieczeństwo w sieci
Zasady bezpiecznego korzystania z Interentu
Dzień Bezpiecznego Internetu
TIK w szkole.
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

Bezpieczne hasło Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera w Częstochowie Opracowała: mgr Beata Janus- Lewczyńska

wybór bezpiecznego hasła sprawdzenie czy hasło jest bezpieczne Zadania przeznaczone są dla uczniów klasy 6b - Godzina z wychowawcą wybór bezpiecznego hasła sprawdzenie czy hasło jest bezpieczne dostosowujemy hasła do własnych potrzeb

Cel główny: Poprawa bezpieczeństwa w sieci Cele: - uczeń wybiera bezpieczne hasło, - sprawdza czy hasło jest bezpieczne, - dostosowuje hasło do swoich potrzeb

Karta pracy ucznia Propozycje twoich haseł: ---------------------------------------- -------------------------------------------- -------------------------------- Hasła twoich kolegów (zapisz najlepsze twoim zdaniem): Hasła wybrane przez klasę/ zespół, które spełniają wszystkie zasady BEZPIECZNEGO HASŁA:   ……………………………………………………………. ……………………………………………………………

Zasady pracy podczas zajęć - każdy uczeń ma prawo zgłosić dowolną ilość pomysłów - ważna jest liczba, a nie jakość pomysłów - pomysły nie mogą być przez nikogo oceniane, krytykowane i komentowane - można korzystać z wcześniej zgłoszonych pomysłów, zmieniać je lub rozwijać - nie notuje się autora pomysłu - pomysły mogą być najbardziej śmiałe i niedorzeczne - głosu udziela prowadzący sesję - pomysły notuje się na karcie pracy

Karta ewaluacji Lekcja nie podoba /podobała mi się*, bo …………………………………………………………………. .   Dowiedziałem się, że .………………………………………………………………………………………………. . Moje dotychczasowe hasło nie było/ było* ……..…………………………………………………………. . MOJE UWAGI I SPOSTRZEŻENIA: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… *Niepotrzebne skreślić

HASŁO

Kiedy stosujemy hasło: W banku; Logując się na serwer; Używając komunikatora; Tworząc swój profil; Robiąc zakupy przez internet; Inne

Co może spowodować źle wybrane hasło? Ktoś wypłaci pieniądze z naszego konta w banku; Udostępnieniem naszych danych osobowych; Czytaniem naszej korespondencji; Podszywaniem się innych osób ; Przykrymi żartami pod naszym adresem.

Najbardziej popularne hasła: - 123456, - 111111, - qwerty, - abc123, - kocham_cie, - haslo, - szkoła, - dom,

Jakie hasło wybrać? 1. Hasło powinno być długie (przynajmniej 6 znaków). O ile nie ma ograniczeń dotyczących liczby znaków, im dłuższe hasło - tym lepsze. 2. Wykorzystuj litery (duże i małe), cyfry i znaki specjalne (np. h@$eŁk_0). Przy haśle długości 8-10 znaków co najmniej trzy znaki powinny być dużymi literami. Litery powinny być przypadkowe, nie mogą stanowić np. twoich inicjałów. Co kilka liter wstaw liczbę. Liczby nie powinny kojarzyć się z twoją datą urodzin, imienin lub numerem telefonu. Żeby łatwo zapamiętać położenie użytych znaków specjalnych, można np. zamienić litery "a" na "@", a "s" na "$". 3. Unikaj powtórzeń znaków (np. 11111111). 4. Unikaj sekwencyjności (np. abcdefgh).

Jakie hasło wybrać? Unikaj ciągów występujących obok siebie na klawiaturze, (np. QWERTY, !@#$%). 6. Unikaj danych osobistych typu inicjały, imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, hobby, numer rejestracyjny samochodu, (np. krzysiek1122, BB17-09). 7. Unikaj wyrazów (szczególnie pojedynczych występujących w słownikach).

Wymyśl propozycje własnego hasła i zapisz na karcie pracy .

Propozycje haseł: Ania 24 ani@24 Anianowak 110304 Szkola123 t@bletk@

Wpisz na kartę pracy propozycje kolegów które uznasz za bezpieczne.

Rady praktyczne Nie wykorzystuj tych samych haseł do różnych zasobów. Okresowo zmieniaj hasła. W przypadku choćby podejrzenia o poznanie hasła przez inną osobę zmień je. Nigdy nie twórz pliku z hasłami na swoim komputerze. Jeśli musisz zapisać gdzieś hasło to zmodyfikuj jego formę (np. dodając kilka znaków).

Menadżery haseł To programy integrujące się z przeglądarką lub systemem operacyjnym, które generują długie i trudne do złamania frazy dla każdej usługi, zapisują je na dysku i szyfrują.

Menadżery haseł Mają swoje wady. Jeśli włamywacz złamie jedno hasło, zdobędzie wszystkie.

Wypełnij część karty pracy z podsumowaniem zajęć Zapisz na karcie swoje własne uwagi i spostrzeżenia

Dodatkowe informacje znajdziesz: http://www.microsoft.com/poland/protect/yourself/password/checker.mspx http://www.cert.pl/PDF/dobre_haslo http://www.microsoft.com/poland/protect/yourself/password/create.mspx http://www.cert.pl/PDF/dobre_haslo.pdf http://www.bezpieczenstwo.naszastrona.pl/publikacje/elementarz_hasla.php http://www.tipy.pl/artykul_2635,jak-stworzyc-bezpieczne-haslo.html http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Jak-stworzyc-bezpieczne-haslo,wid,11632944,wiadomosc.html?ticaid=19cfb http://bezpieczenstwo.onet.pl/1581020,item,0,artykuly.html http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Jak-stworzyc-bezpieczne-haslo,wid,11632944,wiadomosc.html?ticaid=1be65&_ticrsn=3

Karta ewaluacji Lekcja nie podoba /podobała mi się*, bo …………………………………………………………………. .   Dowiedziałem się, że .………………………………………………………………………………………………. . Moje dotychczasowe hasło nie było/ było* ……..…………………………………………………………. . MOJE UWAGI I SPOSTRZEŻENIA: …………………………………………………………………… ………..………………………………………………………… *Niepotrzebne skreślić

Dziękuję za pracę i uwagę w trakcie zajęć.