Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

IEE/08/631/SI Duur van het project: 36 maandenAugustus 2009 Uczenie przyszłych pokoleń by zrezygnowały od samochodu
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Mam Haka na Raka Meisun Nabulsi Klaudia Kryger Szymon Pinkas Natalia Jeżyna Kamin Pruczkowski.
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
W tej prezentacji zawarte będą informacje dotyczące różnych sposobów przybywania do szkoły.
Kampanie społeczne działań strażniczych
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Pracownicy. Środowisko Wskaźnik ProduktuWskaźnik RezultatuOddziaływanie Pracownicy (wskaźniki) Liczba pracowników przeszkolonych na ten temat lub tych,
Przygotowała: KAROLINA MARSZAŁKOWSKA
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Zarządzanie mobilnością oraz wsparcie przewozów
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
Prezentacja wyników z Ankiety
TRANSPORT A EKOLOGIA.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Czym dojeżdżasz do szkoły? a) Samochodem b) Autobusem c) Pociągiem.
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Rok szkolny 2011/2012.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Edukacyjny program społeczny „Jeżdżę z głową” Jeżdżę z głową Nasza drużyna Ankiety i deklaracje Ankiety i deklaracje.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Zespół Mobilności Aktywnej Urząd Miejski w Elblągu ul. Łączności 1, Elbląg Rowerowe zmiany w Elblągu – trzy lata działalności Pełnomocnika.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Przemieszczanie się w życiu codziennym
Transport we Wrocławiu
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
Środki transportu kolejowego i drogowego
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci i młodzieży

Czym skorupka za młodu nasiąknie….

Jak zmienić świat, kształtując zachowania transportowe naszych dzieci Dzieci mogą być traktowane jako siła napędowa do zmiany negatywnych zachowań transportowych swoich rodziców. DZIECI Jak zmienić świat, kształtując zachowania transportowe naszych dzieci

Urodziliśmy się po to, aby się poruszać….

Badania Przeważająca większość dzieci mówi, że wolą same chodzić lub jeździć do szkoły niż być odwożone samochodem na miejsce O’Brien Catherine, „Sustainable Happiness: How Hapiness Studies Can Contribute to a More Sustainable Future”, Canadian Psychology, 2008, s. 289-95. Jesteśmy silniejsi i bardziej radośni, kiedy się poruszamy Taylor Paul, „Boosting Your Brain Power Could Be a Walk in the Park”, The Globe and Mail, 14 października 2010 r., http://m.theglobeandmail.com/life/health/health-and-fitness/health/conditions/boosting-your-brain-power-could-be-a-awalk-in-the-park/article623387/ Im więcej będziesz chodzić, tym więcej będziesz mieć energii (sukces 10 000 kroków) Gloady Rick, „Walk Your Way to More Energy”, California State University, www.csulb.edu/misc/inside/archives/vol_58_no_4/1.htm Samochody zajmują bardzo dużo przestrzeni min. 14m²  30 razy mniej niż stojący człowiek  7,5 razy więcej niż rowerzysta lub pasażer autobusu „Comparing Per Person Travel Space Needs”, magazyn „Spacing”, Victoria Transportation Policy Institute.

ELEMENTY I NARZĘDZIA KAMPANII CELE GRUPA ADRESATÓW ELEMENTY I NARZĘDZIA KAMPANII

Odprowadzam Sam 2019  7 edycja Kampanii „Odprowadzam Sam” W ramach kampanii „Odprowadzam Sam”, gdy dziecko przyjdzie do przedszkola pieszo, przyjedzie rowerem lub na hulajnodze, może przykleić kolorową naklejkę na plakat przedstawiający drzewo.

Cele kampanii zwiększanie świadomości dzieci i rodziców o potrzebie zwracania uwagi na bezpieczeństwo dzieci, w codziennych podróżach do placówek; działania edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego; zachęcanie rodziców do prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez regularne odprowadzenie dzieci do przedszkoli/szkół. zmniejszanie ruchu samochodowego w okolicach gdyńskich placówek  poprawa warunków środowiskowych, zmniejszenie zawartości spalin we wdychanym powietrzu.

„Odprowadzam Sam” w liczbach Lata 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 L. placówek 25 29 26 43 (10) 47 32 41 L. grup 75 117 95 161 184 150 176 L. dzieci 1989 2998 2301 4010 4336 3252 4329

Kampania „Odprowadzam Sam” 2013

Preferencje i zachowania transportowe – raport ewaluacyjny 69 placówek (37 przedszkoli oraz 32 szkoły podstawowe)  170 grup przedszkolnych, 660 klas szkół podstawowych  15 701 dzieci (3390 - przedszkola, 12 311 – szkoły podstawowe), Wrzesień/październik, 4 części dla jednej grupy/klasy (3 dotyczące uczniów – jedna nauczycieli)

wcześniej przeprowadzona kampania  spadek rzeczywistego udziału samochodu w dojazdach do przedszkola i przywożonych samochodem jest średnio 37% dzieci, nie była przeprowadzana kampania  do przedszkola przywożonych samochodem jest średnio 44% dzieci. Źródło: Opracowanie własne

Źródło: Opracowanie własne Źródło: Opracowanie własne. Raport ewaluacyjny kampanii „Odprowadzam Sam”. Gdynia 2019

Podsumowanie I etapu ewaluacji w podróżach do przedszkola najczęściej używanym środkiem transportu jest samochód, w szkołach podstawowych średnio prawie połowa badanych dociera do placówki pieszo, dzieci zarówno w przedszkolach, jak i szkołach podstawowych jako ulubioną i preferowaną formę podróżowania do placówki wybierały rower lub hulajnogę. najmniej popularnym preferowanym środkiem dotarcia do miejsca nauki jest transport publiczny. W ubiegłym roku w kampaniach mobilności aktywnej brało udział 51% grup przedszkolnych i 40% klas szkół podstawowych.

Kampanie mobilności aktywnej Odprowadzam Sam i Rowerowy Maj mają na celu: zwiększanie bezpieczeństwa dzieci w drodze do miejsca nauki, zmniejszenie ruchu samochodowego w pobliżu placówek, promowanie ekologicznych środków transportu w codziennych podróżach. Występują zależności pomiędzy udziałem w kampanii mobilności aktywnej a wybieranym środkiem podróży do przedszkoli/szkół. W przedszkolach, które brały udział w ubiegłym roku w kampanii Odprowadzam Sam występuje znacząco mniejszy średni udział podróży samochodem w dotarciu do placówki, występuje także średni większy udział podróży rowerem lub hulajnogą.

Przedszkole nr 57

Przedszkole nr 32

Przedszkole nr 25 APEL I NAGRODY

Dziękuję za uwagę ;)