Na wiejskim podwórku… klasa 1d Monika Downar 22 maja 2019 r. Rozwiązywanie zadań matematycznych o podwyższonej trudności – strategie uczniów. Dobra lekcja z OK klasa 1d Monika Downar 22 maja 2019 r.
Cele: spróbuję rozwiązać zagadki matematyczne, przedstawię swoje propozycje i poznam inne pomysły,
Kryteria sukcesu (NaCoBeZu) Rozwiążę zadania i zagadki matematyczne, Wyjaśnię swój sposób myślenia. 3. Rozpoznam błędne i poprawne propozycje rozwiązania problemu. 4. Zgodnie pracuję w zespole. 5. Akceptuję sukcesy i błędy swoje oraz koleżanek.
Zadanie na dobry początek: Ukryte liczby Liczby większe od 11, a mniejsze od 14 to_____ Największa liczba jednocyfrowa to__ Która liczba tu nie pasuje? 4, 6, 7, 2, 10 Jakiej liczby brakuje? 3, 6, __,12, 15, 18 Najmniejsza liczba dwucyfrowa to__ A która liczba tu nie pasuje? 7, 9,5,14,3,1 Jaka będzie kolejna liczba? 1,3,2,4,3,5,4,6,5,__ Dlaczego?
Chodziła kurka po zielonej trawce, A za nią kurczątka … Zabawa w kole ze śpiewem: Chodziła kurka po zielonej trawce, A za nią kurczątka …
Zadanie edukacyjne 1 (praca indywidualna) Pewna kwoka dumnie chodzi, bowiem dziewięć kurcząt wodzi. - Słuchać proszę mnie w kurniku, bo ja dzieci mam bez liku! Każda z was ma kurcząt 6, więc ja pierwsza będę jeść. W naszej grupie czterech kwok będę rządzić cały rok. Ile jest kurcząt w tym kurniku?
Wskazówka do zadania: Ile było razem wszystkich kur ?
Bieżąca informacja zwrotna
W gospodarstwie są kury i kozy. Razem mają siedem głów i 20 nóg. Zadanie edukacyjne 2 (praca w grupach, wykorzystujemy patyczki) W gospodarstwie są kury i kozy. Razem mają siedem głów i 20 nóg. Ile jest tam kur, a ile kóz?
Wskazówka do zadania: Ile było wszystkich zwierząt? O czym warto pamiętać mówiąc o kurach i kozach?
Bieżąca informacja zwrotna
zdania niedokończone… Podsumowanie celów lekcji zdania niedokończone… „ocena kciukowa” Dziękuję za wspólną pracę i zabawę
Brawo 1d !