„SEVILLA EXPERIMENTALO STAŻE RZEMIEŚLNICZE W HISZPANII” POWERVET PL01-KA Projekt realizowany w ramach Projektu Ponadnarodowa mobilność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
Advertisements

Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT LUTY/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
TERMINATOR 2– ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2016 do czerwca 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym.
„Młodzi fachowcy na europejskim rynku pracy – rzemieślnicze staże w Hiszpanii” Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia.
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

„SEVILLA EXPERIMENTALO STAŻE RZEMIEŚLNICZE W HISZPANII” POWERVET PL01-KA Projekt realizowany w ramach Projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego POWER współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt programu PO WER wrzesień sierpień 2019 Mobilności zawodowe uczniów i kadry Sewilla/ Hiszpania marzec/kwiecień 2019

REALIZATOR PROJEKTU konsorcjum Fundacji DELTA, Izby Rzemieślniczej w Tarnowie oraz Rzemieślniczych Szkół Branżowych I stopnia w Tarnowie i Pilźnie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNER – POŚREDNIK firma EM Training Agency Sewilla – Hiszpania

W PROJEKCIE 24 STAŻYSTÓW / UCZNIÓW - odbyło staże zawodowe w lokalnych salonach fryzjerskich i samochodowych Sewilli, - zapoznawało się z nowymi technologiami i regionalnymi recepturami, - poznawało lokalne trendy branżowe, - pogłębiło wiedzę o kulturze Andaluzji i zabytkach Sewilli.

W STAŻACH WZIĘŁO UDZIAŁ 10 OSÓB KADRY - nauczycieli i instruktorów prowadzących kształcenie zawodowe na kierunkach fryzjerskim i elektro/mechaniki samochodowej, - kadra uczestniczyła w praktykach typu job shadowing w instytucji kształcenia zawodowego - zapoznała się z metodami nauczania/uczenia się w hiszpańskiej branży fryzjerskiej i samochodowej.

CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA W PROJEKCIE Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy. Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów rzemieślniczych szkół. Zastosowanie nowych technologii w kształceniu zawodowym i pracy.

Projekt „Sevilla Experimentalo” realizowany był w formie zagranicznych mobilności w Sewilli. Polegał na organizacji 2-tyg. staży zawodowych w Sewilli (Hiszpania) dla 24 uczniów Grupa A/ 12 ucz. + 1 opieka Grupa B/ 12 ucz. + 1 opieka Grupa C/ 10 osób kadry

KADRA - Zapoznawała się z hiszpańskim systemem edukacji zawodowej. - Prowadziła obserwacje zajęć w lokalnych placówkach kształcenia zawodowego. - Odbyła szkolenia praktyczne w salonach fryzjerskich i samochodowych Sewilli

PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT -potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez FRSE w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści projektu Sevilla Experimentalo osiągnęli 2 poziom.

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie, ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas, spotkania informacyjne w szkołach, informacje na tablicach ogłoszeń, na stronach Izby Rzemieślniczej i szkół w Tarnowie i Pilźnie. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ złożenie formularza aplikacyjnego, rozmowę kwalifikacyjną, akceptację wniosku przez Komisję Rekrutacyjną, utworzenie listy rezerwowej.

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE konsultacje w języku angielskim 10 godzin, kurs języka hiszpańskiego od podstaw 30 godzin, przygotowanie psychologiczne 10 godzin, podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin, przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA W SEWILLI Rezydencja Universitaria Fernando Villalon, Bormujos Sewilla Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę. Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv. Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

FIRMY PRZYJMUJĄCE STAŻYSTÓW W SEVILLI Academia de peluquería y estética El Punto - Bormujos Susana Ortiz Peluqueros - Bormujos Sevilla Peluquería Beth - C/ Feria 10, Sevilla Norauto Gines - Avda Marchalomar, Gines Sevilla Feu Vert Iberica - C.C. Carrefour San Juan Sevillea Norauto SAU - Tomares Sevilla

EM Training Agency – hiszpański partner z Sewilli jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi wstępne szkolenia i kursy języka hiszpańskiego - poziom dostosowywany do poziomu wyjściowego uczestników.

REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE” podniesienie umiejętności zawodowych stażystów, podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych, poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy, przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym, dostosowania ofert edukacyjnych rzemieślniczych branżowych szkół w Tarnowie i Pilźnie do potrzeb europejskiego rynku pracy, wzrost mobilności uczniów.

REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z UCZESTNIKÓW Przepracował średnio 70 godzin stażowych, Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących, Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność, - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę, - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego, Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim na poziomie komunikatywnym.

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim - rozumienie słuchania, czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1 Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące miejsca, ludzi, których zna i rzeczy. Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

Po zakończeniu staży wręczano Certyfikaty, przeprowadzano podsumowujące seminaria w Tarnowie i Pilźnie mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, upowszechniano rezultaty projektów, promowane były mobilności europejskie uczniów branżowych szkół rzemieślniczych.

W ramach przygotowania kulturowego zorganizowano zwiedzanie licznych zabytków Sewilli oraz wycieczki do Cadiz i na Gibraltar

PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych. Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu. Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego. Część uczestników miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny

WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH Diagnozowano opinie uczestników dotyczące takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie.. Spotkania ewaluacyjne prowadzono w połowie i na zakończenie. Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców. Diagnozując wyniki ankiet, opinie pracodawców, opiekunów, przedstawicieli partnera oraz rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty. Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły.

Lista uczestników staży w Sewilli – uczniów rzemieślniczych branżowych szkół kształcących się w zawodzie fryzjer i elektro/mechanik pojazdów samochodowych 1.Chmura Katarzyna 2.Krzysztofek Hubert 3.Lorek Patrycja 4.Piekarczyk Patryk 5.Przebięda Piotr 6.Radoń Karolina 7.Sirbu Natalia 8.Smoter Piotr 9.Surdel Katarzyna 10.Szela Klaudia 11.Ziaja Grzegorz 12.Zieliński Mateusz Pan Dąbrowski Piotr - opieka pedagogiczna 1.Bernal Monika 2.Bogacz Sebastian 3.Kawa Patryk 4.Łabaj Patryk 5.Mastalarz Aleksandra 6.Nikodem Nowicki 7.Nowak Szymon 8.Olszewska Gabriela 9.Postawa Angelika 10.Sitek Patrycja 11.Skupień Grzegorz 12.Żurowska Monika

Lista uczestników staży kadry w Sewilli – nauczycieli i instruktorów nauki zawodu odpowiedzialnych za kształcenie zawodowe w Izbie Rzemieślniczej w Tarnowie 1.Chorążak Łukasz 2.Czech Irena 3.Drozd Magdalena 4.Fitt-Bazuła Marta 5.Kieć Jan 6.Kieć Paweł 7.Kozioł Magdalena 8.Kozioł-Bodzioch Jolanta 9.Ropelewski Oskar 10.Szepielak Katarzyna

NA FACEBOOKU PRZEZ CAŁY CZAS PROWADZONA BYŁA NA BIEŻĄCO STRONA „Projekt Sevilla Experimentalo”

UTWORZONO NA FACEBOOK ZAMKNIĘTĄ GRUPĘ WSPIERAJĄCĄ

INFORMACJE NA TEMAT PROJEKTU SEVILLA EXPERIMWENTALO NA BIEŻĄCO PODAWANE BYŁY NA STRONIE IZBY RZEMIEŚLNICZEJ ORAZ BRANŻOWYCH SZKÓŁ W TARNOWIE I PILŹNIE

INFORMACJE NA TEMAT PROJEKTU HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI NA BIEŻĄCO PODAWANE BYŁY NA STRONIE IZBY RZEMIEŚLNICZEJ ORAZ BRANŻOWYCH SZKÓŁ W TARNOWIE I PILŹNIE