Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym."— Zapis prezentacji:

1 HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT

2 REALIZATOR PROJEKTU konsorcjum Fundacji DELTA, Izby Rzemieślniczej w Tarnowie oraz Rzemieślniczych Szkół Branżowych I stopnia w Tarnowie i Pilźnie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNER EM Training Agency Sewilla – Hiszpania

3 W PROJEKCIE 24 UCZNIÓW - odbyło staże zawodowe w lokalnych restauracjach i cukierniach Sewilli, - zapoznawało się z nowymi technologiami i regionalnymi recepturami, - poznawało trendy kuchni hiszpańskiej i andaluzyjskiej, - pogłębiło wiedzę o kulturze Andaluzji i zabytkach Sewilli.

4 W STAŻACH WZIĘŁO UDZIAŁ 12 OSÓB KADRY - nauczycieli prowadzących kształcenie zawodowe na kierunkach gastronomicznych, - pracodawców zatrudniających uczniów (kucharzy i cukierników), - osoby odpowiedzialne za proces kształcenia zawodowego w szkołach i Izbie Rzemieślniczej w Tarnowie. - – ERFURT

5 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA W PROJEKCIE Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy. Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów rzemieślniczych szkół. Zastosowanie nowych technologii w pracy.

6 PROJEKT PROGRAM UTNÓW – SEVILLA – ERFURT Projekt „Hiszpańskie przysmaki” realizowany był w formie zagranicznych mobilności w Sewilli. Uczestnicy wyjechali do Hiszpanii na staże zawodowe w okresie; Grupa 24 uczniów : od 17 lutego 2018 do 03 marca 2018 Grupa 12 osób kadry : od 17 lutego 2018 do 24.02.2018

7 KADRA - Zapoznawała się z hiszpańskim systemem edukacji zawodowej. - Prowadziła obserwacje zajęć w lokalnych placówkach kształcenia zawodowego. - Odbyła szkolenia praktyczne w cukierniach i lokalach Sewilli – SEVILLA – ERFURT

8 PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez AN w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści Hiszpańskich przysmaków osiągali 2 poziom.

9 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie, ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas, spotkania informacyjne w szkołach, informacje na tablicach ogłoszeń, na stronach Izby Rzemieślniczej i szkół w Tarnowie i Pilźnie. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ złożenie formularza aplikacyjnego, rozmowę kwalifikacyjną, akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny, utworzenie listy rezerwowej.

10 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE konsultacje w języku angielskim 10 godzin, kurs języka hiszpańskiego od podstaw 30 godzin, przygotowanie psychologiczne 10 godzin, podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin, przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

11 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA W SEWILLI Rezydencja Universitaria Fernando Villalon, Bormujos Sewilla Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę. Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv. Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

12 FIRMY PRZYJMUJĄCE W SEVILLI Bar Antojo Seis Tapas Bar (Hotel Inglaterra) Guevara & Linch - Bar Viriato Confitería Ochoa Love Horno Artesano Merchant's Malt House Centro Ecológico Gaia (S. H. Gaia.-El Tornillo, S.L.) Restaurante La Raza Ambrosius El Perro Viejo S.L. Perro Chiko

13 EM Training Agency jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi wstępne szkolenia i kursy języka hiszpańskiego - poziom dostosowywany do poziomu wyjściowego uczestników.

14 REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE” podniesienie umiejętności zawodowych stażystów, podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych, poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy, przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym, dostosowania ofert edukacyjnych rzemieślniczych szkół w Tarnowie i Pilźnie do potrzeb europejskiego rynku pracy, wzrost mobilności uczniów.

15 REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z UCZESTNIKÓW Przepracował średnio 70 godzin stażowych, Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących, Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność, - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę, - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego, Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim na poziomie komunikatywnym.

16 ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim - rozumienie słuchania, czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1 Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące miejsca, ludzi, których zna i rzeczy. Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

17

18 Po zakończeniu staży wręczano Certyfikaty, przeprowadzano seminaria w Tarnowie i Pilźnie podsumowujące, mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, upowszechniano rezultaty projektów, promowane były mobilności europejskie a także uczestnicy zrealizowanych staży, na lokalnym rynku pracy.

19 PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych. Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu. Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego. Część uczestników miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny.

20 WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH Diagnozowano opinie uczestników dotyczące takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie.. Spotkania ewaluacyjne prowadzono w połowie i na zakończenie. Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców. Diagnozując wyniki ankiet, opinie pracodawców, opiekunów, przedstawicieli partnera oraz rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty. Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły.

21 Chrzanowski Piotr Chrząszcz Natalia Czernecka Izabela Ćwikła Klaudia Dziedzic Julia Gąsior Arkadiusz Górka Faustyna Iwaniec Tomasz Kluzik Oliwia Knysz Ewa Łątka Daria Łątka Katarzyna Mróz Małgorzata Przybyło Dominika Psioda Magdalena Sadko Maria Skowron Tomasz Stojak Weronika Surdel Aleksandra Szela Magdalena Sztyler Rozalia Świerczek Izabela Wojtanowicz Magdalena Wojtuła Monika Lista uczestników staży w Sewilli – uczniów rzemieślniczych szkół w zawodzie kucharz i cukiernik

22 Bojdo Monika Bańbor Stanisław Bassara – Poprawa Barbara Bielaszka Maria Budzik Ewa Jarosz Agnieszka Jarosz Magdalena Kapłon Jacek Miazga Zbigniew Smołucha Anna Wajda Małgorzata Zaucha Renata Lista uczestników staży kadry w Sewilli – nauczycieli, pracodawców zatrudniającym uczniów oraz osób odpowiedzialnych za kształcenie zawodowe w Izbie Rzemieślniczej w Tarnowie

23 NA FACEBOOKU PRZEZ CAŁY CZAS PROWADZONA BYŁA NA BIEŻĄCO STRONA „ Projekt Erasmus+ Spanish delicacies”

24 UTWORZONO NA FACEBOOK ZAMKNIĘTĄ GRUPĘ WSPIERAJĄCĄ TO BYŁ ŚWIETNY SPOSÓB NA KOMUNIKACJĘ POMIĘDZY UCZESTNIKAMI

25 INFORMACJE NA TEMAT PROJEKTU HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI NA BIEŻĄCO PODAWANE BYŁY NA STRONIE IZBY RZEMIEŚLNICZEJ ORAZ BRANŻOWYCH SZKÓŁ W TARNOWIE I PILŹNIE


Pobierz ppt "HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google