rzeczowniki policzalne i niepoliczalne przygotowała mgr Aneta Latus

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Advertisements

GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Present Simple vs. Present Continuous
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Present simple vs Present continuous
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
3 let’s eat.
ZDANIA TWIERDZĄCE KTO/CO CZASOWNIK INNE KTO/CO CZASOWNIK S INNE.
Music: Nightengale Serenade
Gramatyka - przydatna terminologia
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 1 Greetings and introducing yourself.
In my fridge: There is some cheese in the fridge. There is some ham in the fridge.
Mówienie o przyszłości
Present Perfect.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
there is/are: statements 1
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
Wykrzyknienia (Exclamations) Projekt z języka angielskiego.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
LET’S EAT! Przygotowała: Aleksandra Hoffmann i Marysia Grzeszyk.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Polish Survival Kit BASIC POLISH WORDS AND EXPRESSIONS, THAT WILL KEEP YOU ALIVE ON THE STREET.
GMINNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO RUDNA MAŁA, MAJ 2016.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
Present Perfect Daniel Prokopowicz.
11. Work Praca.
Present Continuous.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
TANIA I ATRAKCYJNA WYCIECZKA DO KRAKOWA
Tworzenie zdań i zastosowanie
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
klasa II moduł 29 TOWN AND COUNTRY
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Ankieta “I am my life hero”
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

rzeczowniki policzalne i niepoliczalne przygotowała mgr Aneta Latus a, an, some, any, much, many rzeczowniki policzalne i niepoliczalne przygotowała mgr Aneta Latus

rzeczownik policzalny To taki, który widzimy jako pojedynczy przedmiot: a dog a pen an apple an orange

rzeczownik niepoliczalny To taki, którego ilości nie da się stwierdzić od razu water –woda milk- mleko meat- mięso

a/an a/an stawiamy przed rzeczownikiem w liczbie pojedynczej w: zdaniach twierdzących I have got a dog. (Ja mam psa). zdaniach przeczących I haven`t got a dog(Ja nie mam psa). zdaniach pytających Have you got a dog? (Czy masz psa?)

SOME- kilka, trochę Używamy w zdaniach twierdzących przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie mnogiej i przed rzeczownikiem niepoliczalnym I have got some oranges.- Mam kilka pomarańczy. There is some milk in the fridge. – Jest trochę mleka w lodówce.

Any -w pytaniach i przeczeniach –kilka rzeczy There aren`t any oranges.- Nie ma żadnych pomarańczy. There isn`t any milk. – Nie ma żadnego mleka. Are there any oranges?- Są tam jakieś pomarańcze? Is there any milk? – Jest tam jakieś mleko? ???????????????? XXXXXXXXXXXXX

much- dużo rzeczowniki niepoliczalne Stosujemy w: przeczeniach There isn`t much water in the bottle. Nie ma dużo wody w butelce. pytaniach How much milk do you need? Ile(Jak dużo) mleka potrzebujesz?

many-wiele rzeczowniki policzalne Stosujemy w: przeczeniach There aren`t many apples. Nie ma wiele jabłek. pytaniach How many apples do you need? Ile(Jak wiele) jabłek potrzebujesz?

Your turn-twoja kolej! Wstaw: a, an, some lub any 1.There is…………bike in the garage. 2. There aren`t……….oranges. Nie ma żadnych pomarańczy. 3. Would you like ........egg? Chciałbyś jajko? 4. We have got ……bananas. Mamy kilka bananów.

Remember!- pamiętaj! a/an stosujemy przed słowem w liczbie pojedynczej (w twierdzeniach, przeczeniach, pytaniach) some stosujemy przed słowem w liczbie mnogiej lub słowem niepoliczalnym any stosujemy w przeczeniach i pytaniach przed słowem niepoliczalnym lub w liczbie mnogiej

Examples:przykłady a dog an apple some apples some milk There isn`t any milk. There aren`t any apples.

Rodzajnik określony THE stosujemy przed nazwami: oceanów: the Pacific Ocean- Ocean Spokojny mórz: the Baltic Sea- Morze Bałtyckie pasm górskich: the Alps- Alpy rzek: the Vistula River- Wisła grup wysp: the Canary Islands -Wyspy Kanaryjskie pustyń: the Sahara (Desert) - Sahara

Rodzajnik określony THE stosujemy: mówiąc o konkretnej, określonej rzeczy czy osobie : Give me the pen, please. gdy wiadomo o jaki przedmiot chodzi Could you pass me the sugar, please? przed przymiotnikiem w stopniu najwyższym ( the longest river) - jeśli mówimy o rzeczy, która występuje "unikatowo", jest tylko jedna : the Sun

Rodzajnik określony THE stosujemy: w tytule gazet, czasopism: the Times przed nazwami kin, teatrów, hoteli, statków, instytucji: the British Museum-muzeum brytyjskie przed nazwiskiem w liczbie mnogiej oznacza rodzinę : the Simpsons przed nazwami państw, które w nazwie mają liczbę mnogą: the USA- Stany Zjednoczone

Rodzajnik określony THE stosujemy: w pewnych ustalonych zwrotach, np. to play the guitar/the piano/the flute, etc.grać na gitarze, pianinie, flecie, itd. in the morning - rano in the afternoon - po południu in the evening – wieczorem to tell the truth - mówić prawdę

Check yourself! – sprawdź się! Wstaw a, an, the, - w zdania: 1. She often goes to school by……… tram. 2. Norman can play…….. piano well. 3. ……..Browns usually holiday in Greece. 4. Have you ever seen…….. Leaning Tower of Pisa? 5. My brother loves playing ………table tennis. 6. Look! There's………. man at the door. 7. Wow! There's ……..dolphin by that rock. 8. Can I try on …….blue dress, please? I think it's nicer than this one. 9. ……….Queen will visit our country next year. 10. Tom is ………most intelligent boy in his class.

The answers-odpowiedzi: 1. She often goes to school by…-… tram. 2. Norman can play…the….. piano well. 3. …The…..Browns usually holiday in Greece. 4. Have you ever seen…the….. Leaning Tower of Pisa? 5. My brother loves playing …-……table tennis. 6. Look! There's…a……. man at the door. 7. Wow! There's …a…..dolphin by that rock. 8. Can I try on …the….blue dress, please? I think it's nicer than this one. 9. ……The….Queen will visit our country next year. 10. Tom is …the……most intelligent boy in his class.

Thank you! https://learningapps.org/7323335