Style uczenia się .

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
S TYLE UCZENIA SIĘ. Od dawna wiadomo, że nie istnieje jedna skuteczna metoda nauczania dla wszystkich. Metodycy i dydaktycy potwierdzają, że jedne dzieci.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentację przygotował:
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Style uczenia się.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Ucz i ucz się z TIK!.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Ku pokrzepieniu serc.
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Internet to nie tylko gry
Style i strategie uczenia się
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Moje szczęście.
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
dr Marzena Żylińska Łódź
Czytanie Książek i nie tylko… .
6-LATEK W SZKOLE.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
PAMIĘĆ mgr Jarosław Strzelecki D N I NAUKI OLSZTYN 2006.
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA
Zapis prezentacji:

Style uczenia się 

Platon powiedział kiedyś, że „wiedza nabyta pod przymusem nie trzyma się głowy”. Nie jest tajemnicą, że uczniowie w szkole mają obowiązek uczenia się. Czy sam ten fakt sprawia, że uczą się gorzej? Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, a nawet jeśliby się udało – niewiele można z tym zrobić. Jak zatem sprawić, by wiedza bardziej „trzymała się naszych głów”?

Jednym ze sposobów jest dostosowanie przekazu wiedzy do indywidualnych stylów uczenia się.

Styl uczenia się jest to sposób, w jaki najlepiej zapamiętujemy nowe informacje czy uczymy się nowych umiejętności. W zależności od preferencji poszczególnych zmysłów, możemy wyróżnić grupy: - wzrokowców - słuchowców - kinestetyków

Dzięki temu, przy niewielkiej modyfikacji stosowanych metod, uczący się szybciej zapamiętają materiał, a nauka nie będzie już tak uciążliwym obowiązkiem.

wzrokowcy Osoby, które uczą się wzrokowo wolą myśleć obrazami, niż słowami. Szybciej zapamiętują kolorową informację, przekazaną za pomocą map, diagramów, rysunków, grafów czy wykresów. Ważnym elementem jest uporządkowanie stanowiska pracy, by każda rzecz leżała na swoim miejscu i nie rozpraszała uwagi uczącego się.

wzrokowiec Najlepiej uczy się, gdy... tworzy materiał graficzny tego, czego się uczy; tworzy wizualizacje; robi notatki używając kolorowych długopisów, mazaków, zakreślaczy lub kredek informacja jest przekazana wzrokowo i pisemnie, np. za pomocą wykresów, tabelek, diagramów, rysunków, to, o czym mówi nauczyciel, uczeń może śledzić wzrokiem w książce, zeszycie czy na tablicy; wokół panuje cisza i porządek; zapisuje nowo poznane słowa i przykleja je w różne miejsca, na które często patrzy.

słuchowcy uczą się najlepiej wtedy, gdy słyszą informacje. Preferują oni wykłady, ćwiczenia, dyskusje grupowe, mówienie, rozmowy i debaty. Uczą się słuchając, ale i mówiąc. Wolą naukę raczej w cichych warunkach, gdyż nadmierne bodźce słuchowe mogą rozpraszać ich uwagę. Mają dobrą pamięć do dialogów, muzyki, dźwięków.

słuchowiec Najlepiej uczy się, gdy ... współpracuje, dyskutuje, wymienia zdanie z innymi; informacja jest przedstawiona werbalnie; prowadzący zajęcia umożliwiają klasową debatę czy dyskusję; czyta na głos swoje notatki; powtarza stosując różną intonację; układa rymowanki, wierszyki, piosenki, tworzy mapy myśli i na głos omawia ich elementy; słucha nagrań nowych słówek, śpiewa zagraniczne piosenki; może zadawać pytania, rozmawiać, dyskutować z prowadzącym lub innymi uczniami.

kinestetycy uczą się najskuteczniej poprzez wykonywanie czynności. Najlepiej chłoną wiedzę przez doświadczenie, przykład i ćwiczenia. Nauka kinestetyczna uwzględnia korzystanie z pokazów, filmów odnoszących się do świata rzeczywistego, scenek, bogatej mimiki, ruchu (chodzenie, skakanie). Dobrze sprawdzają się ćwiczenia, umożliwiające zastosowanie nowo poznanej wiedzy w codziennym życiu.

kinestetyk Najlepiej uczy się, gdy ... jest fizycznie zaangażowany w ćwiczenie; informacja jest przedstawiona w sposób, który pobudza do aktywności fizycznej; korzysta z zachęty uczącego do klasowych demonstracji, scenek, doświadczeń, eksperymentów; gdy uczy się w praktyce, łatwiej mu zrozumieć coś nowego w połączeniu z tym, czego nauczył się już wcześniej, konstruuje przestrzenne modele (wycinanki, lepienie z plasteliny, modelowanie, itp.); pracuje w terenie, na wycieczkach, wyjściach z klasą w różne miejsca podczas nauki chodzi czytając książkę lub notatki; odgrywa scenki, gestykuluje, demonstruje pojęcia za pomocą pozy ciała, mimiki.

Największą korzyścią zastosowania stylów i technik nauki odpowiednich dla preferencji zmysłów jest umożliwienie uczącemu się pełnej kontroli nad jego nawykami podczas nauki.

Często spotykamy się z typami mieszanymi, więc nie należy kategorycznie odcinać się od technik uczenia się proponowanych dla innego stylu. Dobrym pomysłem jest łączenie różnych technik oraz dobieranie techniki w zależności od specyfiki materiału, którego trzeba się nauczyć. Dzięki takiemu eksperymentowaniu, możemy odkryć najbardziej efektywną dla nas metodę pracy i skrócić czas potrzebny na uczenie się.

Nie ma ani najgorszego, ani najlepszego stylu! Ważne jest, by znaleźć takie sposoby na naukę, które będą się podobały i pomogą zapamiętać jak najwięcej nowego materiału.

Jeśli jesteś wzrokowcem - spróbuj czasem zastosować techniki ruchowe, scenki czy wykonywanie modeli. Jeśli jesteś słuchowcem -nie poprzestawaj na słuchaniu, eksperymentuj, rysuj, odkrywaj! Jeśli jesteś kinestetykiem - poczytaj książkę, może zainspiruje Cię do czegoś ciekawego?