Kultura – sztuka w okresie międzywojennym Kultura – sztuka w okresie międzywojennym. osiągnięcia II Rzeczpospolitej OpracowaŁa : Barbara WILCZAK
Spis Treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja
Wprowadzenie Zakończyła się I wojna światowa. Nastąpiły zmiany zachowań, zwyczajów, mody. Waszym zadaniem jest przyjrzenie się sytuacji w dziedzinie nauki, wynalazków, kultury, zwyczajów oraz literatury. Należy prześledzić jak zmieniała się sytuacja w Polsce i na świecie.
Zadanie Waszym zadaniem jest stworzenie prezentacji multimedialnej, albumu, wystawy interaktywnej na temat: - kultury w latach 20 – tych i 30 – tych XX wieku; - roli mass mediów; - nowych trendów w architekturze, modzie; - odbudowie gospodarki II Rzeczpospolitej, nowych inwestycjach; - ludziach tamtego okresu; - osiągnięciach II Rzeczpospolitej.
Proces Będziecie pracować w 2 osobowych zespołach, które stworzycie sami. Na realizację projektu przeznaczone są dwa tygodnie. Projekt obejmuje zakres wiedzy z historii klasy VII. Zadania dla Was: 1. Podzielcie się na dwuosobowe zespoły. 2. Stwórzcie listę pytań dotyczących zagadnień na, które chcielibyście poznać odpowiedzi. 3. Pogrupujcie powtarzające się lub podobne pytania, zapiszcie je w formie zagadnień. 4. Poszukajcie materiałów, obrazów, informacji. 5. Wykonajcie prezentację multimedialną lub inną formę ( prezentację multimedialną, albumu, wystawę interaktywną).
Źródła Podręcznik z klasy VII – lekcje na stronach 205, 245, 255. Materiały z Internetu. Opracowania dotyczące tego okresu.
w stopniu rozszerzonym Ewaluacja Opracowanie w stopniu podstawowym 1 punkt w stopniu rozszerzonym 2 punkty w stopniu zaawansowanym 3 punkty Suma Zawartość merytoryczna (informacje, ilustracje) Podstawowe informacje Informacje , ilustracje, obrazy Ciekawostki, informacje rozszerzone 1 – 3 Poprawność i jakość wykonania (przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych) Staranność przygotowania, techniczne urozmaicenie Ciekawe, starannie wykonane projekty Ciekawe inicjatywy, animacje. Jakość wykonania Poprawne wnioskowanie Wniosek Kilka wniosków Wnioski, ich konsekwencje Współpraca w zespole Była słaba Dobra współpraca Pełna kooperacja Zaprezentowanie efektów pracy zespołu Przedstawienie projektu Zespół przedstawił Ciekawa prezentacja
Ewaluacja SKALA OCEN Ocena Ilość punktów celująca 15 – 13 bardzo dobra 12 – 10 dobra 9 – 7 niedostateczna brak pracy
Konkluzja Internet to kopalnia wiedzy, korzystanie z jej zasobów ma wiele zalet. Możecie też wykorzystać podręczniki, albumy oraz Wasze prywatne zdjęcia. Wykonując projekt zdobyliście wiedzę na temat wojen Rzeczpospolitej Szlacheckiej, dowiecie się o motywach działania władców, wielkich hetmanów oraz poznacie skutki tych konfliktów.