Ankieta statystyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Advertisements

W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Charakterystyki opisowe rozkładu jednej cechy
Jak mierzyć asymetrię zjawiska?
Graficzna prezentacja danych Wykład 2 dr Małgorzata Radziukiewicz
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Właściwości średniej arytmetycznej
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Średnie i miary zmienności
Co to są rozkłady normalne?
Opracowała: Joanna Wasiak
Konstrukcja, estymacja parametrów
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
„Człowiek - najlepsza inwestycja”
dla klas gimnazjalnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Liczby charakterystyczne dla danych statystycznych
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Podstawy statystyki, cz. II
Statystyka i opracowanie wyników badań
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
„Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych”
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Co to jest dystrybuanta?
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
Prezentacja dla klasy II liceum
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
„Ile lat ma Guś”.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Statystyczna analiza danych w praktyce
PROJEKT. Ile czasu poświęcasz na naukę przed komputerem? CZAS POŚWIĘCANY NA NAUKĘ PRZED KOMPUTEREM 0min15 min20 min30 min60 min 22 os4 os2 os19 os3.
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Statystyczna analiza danych
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
ze statystyki opisowej
SKALA CIĄGŁA I SKOKOWA.
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Małgorzata Podogrodzka, SGH ISiD
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Statystyka matematyczna
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
ANKIETA DOTYCZĄCA POZIOMU SZCZĘŚCIA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI V LO
Zapis prezentacji:

Ankieta statystyki

Ile książek posiadasz w domu?

wyniki 0, 9, 10,20, 50,50,70, 100, 150, 150, 150, 170,180,200, 230, 250, 250,270, 300, 300, 310, 480,500,550, 700, 750, 600, 1300, 2000, 2200 Wynik minimalny- 0 Wynik maksymalny- 2200

grupy 0-30………….4 31-100……….4 101-500……...15 501-1500…......5 1501 i więcej…2

wartość liczebność Częstość względna 250 2 2/30 270 1 1/30 300 310 480 500 550 700 750 600 1300 2000 2200 wartość liczebność Częstość względna 1 1/30 9 10 20 50 2 2/30 70 100 150 3 3/30 170 180 200 230

Tabela wartość liczebność Częstość względna 0-30 4 4/30 31-100 101-500 15 15/30 501-1500 5 5/30 1501 i więcej 2 2/30

Diagram kołowy

Diagram kołowy

Diagram kolumnowy

Krzywa Gaussa

Średnia arytmetyczna Średnia arytmetyczna wynosi: x=12 299 : 30 = 409,96666…~ 410

Moda Moda (dominanta) wskazuje na najczęściej wybieraną wartość Moda wynosi: 150 Przy podziale na grupy jest to przedział: „101-500”

Mediana Mediana- środkowa liczba lub średnia arytmetyczna dwóch środkowych liczb w szeregu uporządkowanym rosnąco Mediana wynosi: x = ( 230 + 250 ) : 2 = 480 : 2 = 240

Podsumowanie 30 ankietowanych Wyniki od 0 do 2200 Średnia arytmetyczna: 410 Mediana: 240 Moda: 150 Najpopularniejsza grupa:„101-500” (50%)

Raport Polska dla Biblioteki Narodowej 2% Polaków ma ponad 500 książek w domu 16% Polaków nie ma żadnej książki w domu

Dziękuję za uwagę! Ruth Wolska kl.IIIF