Zajęcia powtórzeniowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jan Paweł II Jak być prawdziwie człowiekiem….
Advertisements

Lectio VIII Passivum I grupa czasów (praesens, imperfectum, futurum I)
Lectio XVI Funkcje trybu coniunctivus
Lectio II Czasownik łaciński
Lectio V II Deklinacja zaimki dzierżawcze
Accusativus cum infinitivo
II Deklinacja pluralia tantum zaimki dzierżawcze
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Wykład monograficzny (fragmenty wybrane)
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Dr Joanna Ożarowska - Sobieraj Katowice Łacina Wykład monograficzny (fragmenty wybrane)
Lectio III deklinacja I czasownik posiłkowy sum, esse, fui
Zajęcia powtórzeniowe
Lectio IV Deklinacja I Odmiana przymiotników I i II deklinacji
Deklinacja III – typ spółgłoskowy
Lectio VIII Futurum I activi Zaimek zwrotny. Futurum I informacje ogólne  tworzony z tematu praesentis czasownika  inaczej tworzy się go dla koniugacji.
Lectio XVI Coniunctivus perfecti et plusquamperfecti Cum historicum.
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Zaimki osobowe Verba composita ACI
Lectio VII Deklinacja III – przymiotniki zaimek wskazujący is, ea, id.
Lectio VI Indicativus imperfecti activi. Imperfectum  jeden z trzech czasów przeszłych w języku łacińskim  sposób tworzenia: TEMAT BA KOŃCÓWKI OSOBOWE.
Zasada zachowania energii
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
Číslo přílohy:íslo přílohy:VY_32_INOVACE_20_Sprawdzian 5 Autor: Škola: Mgr.Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ 08_Części mowy ćwiczenia Autor: Škola: Mgr. Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec.
WYKŁAD 4. DR KRZYSZTOF JONAS Rachunkowość. Operacje gospodarcze. Każde zdarzenie, które nastąpiło w danym okresie i skutkuje zmianami w strukturze bądź.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
Przecinki. Przecinek Przecinki w zdaniu mogą pełnić różne funkcje:  Rozdzielają zdania składowe;  Rozdzielają grupy takich samych wyrazów;  Działają.
GMINNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO RUDNA MAŁA, MAJ 2016.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Przygotowała: Oliwia Michalska. Autorzy książki Wojownicy – seria utworów fantastycznych autorstwa Kate Cary, Cherith Baldry i Vicky Holmes, występujących.
OWADY I PAJĘCZAKI Szymon Pilewski Filip Tomaszek.
Zadanie od Emilki Ogrodnik posadził w 4 rzędach po 4 tulipany. Potem dosadził na kolejnej grządce jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów posadził ogrodnik?
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
ZASTOSOWANIE  Programowanie  Ułatwianie pracy  Szybkie obliczanie  Spisywanie kosztów  Tworzenie tabel i wykresów  Obliczanie średniej, sumy,
Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Rola książki w życiu człowieka
Błogosławieństwo Św. Patryka.
Wykład 4. Dr Krzysztof Jonas
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
JAK OBLICZYĆ DATĘ WIELKANOCY?
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Podstawy prawa cywilnego
Ile to kosztuje? Cz. II.
Lectio XVI Funkcje trybu coniunctivus
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Lectio I-XIV Ćwiczenia.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
temat stwierdzenie Grafika SmartArt z obrazami na czerwonym tle
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Tytuł prezentacji szkoleniowej
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Lectio VI Indicativus perfecti activi,
Coniunctivus perfecti et plusquamperfecti Cum historicum
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji Sprawności językowej ZESTAW nr 2 Projekt pt.: „Odkrywamy talenty” współfinansowany z Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Zajęcia powtórzeniowe

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribam puniebant narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniebant narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! mone! discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribete! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! moneo monebam monebo monēre mone! monete! discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! moneo monebam monebo monēre mone! monete! discimus discebamus discemus discere disce! discite!

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos _____ (vidēre), ad vos _____ (venire), vobis de me _____ (narrare). Tu nos _____ (vidēre) et _____ (gaudere), ad nos _____ (venire) et nos _____ (salutare). Nos in aula _____ (sedēre), _____ (discĕre) et tibi de nobis _____ (narrare). Vos me non _____ (videre), ad me non _____ (venire), me non _____ (salutare). Cornelia vos in aula non _____ (videre), ad nos non _____ (venire), sed _____ (sedere) et _____ (discere). Puellae libenter in aulam _____ (venire), in aula _____ (sedere), _____ (legere), _____ (scribere), et de se _____ (narrare). Cornelia, _____ (venire), _____ (sedere) et nobis de te _____ (narrare)! Puellae, _____ (sedere), _____ (discere) et _____ (audire)!

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos video (vidēre), ad vos venio (venire), vobis de me narro (narrare). Tu nos _____ (vidēre) et _____ (gaudere), ad nos _____ (venire) et nos _____ (salutare). Nos in aula _____ (sedēre), _____ (discĕre) et tibi de nobis _____ (narrare). Vos me non _____ (videre), ad me non _____ (venire), me non _____ (salutare). Cornelia vos in aula non _____ (videre), ad nos non _____ (venire), sed _____ (sedere) et _____ (discere). Puellae libenter in aulam _____ (venire), in aula _____ (sedere), _____ (legere), _____ (scribere), et de se _____ (narrare). Cornelia, _____ (venire), _____ (sedere) et nobis de te _____ (narrare)! Puellae, _____ (sedere), _____ (discere) et _____ (audire)!

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos video (vidēre), ad vos venio (venire), vobis de me narro (narrare). Tu nos vides (vidēre) et gaudes (gaudere), ad nos venis (venire) et nos salutas (salutare). Nos in aula _____ (sedēre), _____ (discĕre) et tibi de nobis _____ (narrare). Vos me non _____ (videre), ad me non _____ (venire), me non _____ (salutare). Cornelia vos in aula non _____ (videre), ad nos non _____ (venire), sed _____ (sedere) et _____ (discere). Puellae libenter in aulam _____ (venire), in aula _____ (sedere), _____ (legere), _____ (scribere), et de se _____ (narrare). Cornelia, _____ (venire), _____ (sedere) et nobis de te _____ (narrare)! Puellae, _____ (sedere), _____ (discere) et _____ (audire)

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos video (vidēre), ad vos venio (venire), vobis de me narro (narrare). Tu nos vides (vidēre) et gaudes (gaudere), ad nos venis (venire) et nos salutas (salutare). Nos in aula sedemus (sedēre), discimus (discĕre) et tibi de nobis narramus (narrare). Vos me non videtis (videre), ad me non venitis (venire), me non salutatis (salutare). Cornelia vos in aula non videt (videre), ad nos non venit (venire), sed sedet (sedere) et discit (discere). Puellae libenter in aulam veniunt (venire), in aula sedent (sedere), legunt (legere), scibunt (scribere), et de se narrant (narrare). Cornelia, veni (venire), sede (sedere) et nobis de te narra (narrare)! Puellae, sedete (sedere), discite (discere) et audite (audire)!

Zamień na pluralis Zamień na sigularis Ego puella sum. Tu magistra nota es. Puella audit et scribit. Magistra me rogat. De lingua nostra tibi narro. Zamień na sigularis Magistrae de linguis variis puellis narrant. Puellae linguas varias discunt. De claris Europae historiis libenter audimus. Linguae antiquae nobis placent. Poloniae incolae sumus.

Zamień na pluralis Zamień na sigularis Nos puellae sumus. Vos magistrae notae estis. Puellae audiunt et scribunt. Magistrae me rogant. De lingua (-is) nostra (-is) tibi narramus. Zamień na sigularis Magistra de linguis variis puellis narrat. Puella linguas varias discit. De claris Europae historiis libenter audio. Lingua antiqua nobis placet. Poloniae incola sum.

Utwórz acc. singularis i pluralis oraz przetłumacz każde wyrażenie liber pulcher vir doctus poeta noster nobilis homo dictum Latinum lingua nota felix magister populus victus magister narraturus

Utwórz acc. singularis i pluralis oraz przetłumacz każde wyrażenie liber pulcher librum pulchrum libros pulchros vir doctus virum doctum viros doctos poeta noster poetam nostrum poetas nostros nobilis homo nobilis homo nobilis homo dictum Latinum dictum Latinum dicta Latina lingua nota linguam notam linguas notas felix magister felicem magistrum felicem magistros populus victus populum victum populos victos magister narraturus magistrum narraturum magistros narraturos

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Magister nobis dicit Romanos Graeciam occupare et litteras doctrinasque Graecorum cognoscere. Romanos varias Europae terras vincere et occupare lego. Pueri sciunt populos Europae a Romanis victos multa ex disciplinis litterisque Graecis haurire. Videsne multa vocabula et dicta Latina in variis Europae linguis esse? Viros doctos et poetas Polonorum libros suos Latine scribere scimus. Scitisne nos linguam nostram intellegere cupere? Discipuli dicunt se linguam suam intellegere cupere.

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Czy słyszycie, że wszystkie ludy Europy przejmują przez wieki wiele od Greków i Rzymian.

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Magister nobis dicit Romanos Graeciam occupare et litteras doctrinasque Graecorum cognoscere. Romanos varias Europae terras vincere et occupare lego. Pueri sciunt populos Europae a Romanis victos multa ex disciplinis litterisque Graecis haurire. Videsne multa vocabula et dicta Latina in variis Europae linguis esse? Viros doctos et poetas Polonorum libros suos Latine scribere scimus. Scitisne nos linguam nostram intellegere cupere? Discipuli dicunt se linguam suam intellegere cupere.

Przetłumacz zdania (dativus possesivus) Templo multae columnae sunt. Templis antiquis fenestrae non erant. Amico meo multi et pulchri libri sunt. Servis Romanis agri non erant. Domino Romano multi servi erant.

Przetłumacz zdania (dativus possesivus) Świątynia ma wiele kolumn. Świątynie antyczne nie miały okien. Mój przyjaciel ma wiele pięknych książek. Niewolnicy rzymscy nie posiadali ziemi. Rzymski właściciel posiadał wiele służby.