Motoryzacja - historia, rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie operacjami
Advertisements

I ich znaczenie dla naszego środowiska
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
WYNALZAKI XIX WIEKU.
MERCEDES Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern.
HISTORIA MOTORYZACJII
Jaguar, Jaguar, Jaguar, Lexus, Lexus, Lexus, Porsche, Porsche, Porsche, Suzuki, Suzuki, Suzuki, Volvo. Volvo. Volvo. Volvo.
Mój świat samochodów Pojawią się : samochody Ford Mustang
O Tym Co Kocham Chciałbym wam przedstawić coś co jest całym moim życiem... Dowiedziałem się o tym dopiero gdy usłyszałem, że mój tata był kiedyś mechanikiem…
Celica została zaprojektowana z myślą o kierowcach młodych duchem, którzy oczekiwali od samochodu więcej niż tylko środka transportu, Stylizacja, oparta.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
„Jak zmieniały się samochody od powstania do dziś.”
Ja miełam forda hahah a już nie mama
Motoryzacja - historia, rozwój
Motoryzacja - historia i rozwój.
Rower – historia, budowa, konserwacja
W jakim kierunku rozwija się motoryzacja?
Ford Focus Daewoo Matiz Volkswagen Golf Aston Martin DB9.
Zespół Szkół Szpitalnych
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Formuła 1.
Historia Opla Autor: Bartek Boruc.
Autor: Szczepan Zygmunt
Moją pasją są samochody
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
James Watt i historia silnika parowego
II zasad termodynamiki
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
Powstanie firmy Ettore Bugatti (założyciel firmy) urodził się 15 września 1881r. Zmarł 21 sierpnia 1947r w Paryżu. Zakłady produkcyjne znajdowały się w.
WYNALZAKI XIX WIEKU 1.
Historia Fabryki Samochodów Osobowych
Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle.
,,Polskie motory XX wieku”
Czym jeździli nasi dziadkowie?
Historia roweru przygotował
Cacko w skrzyni? 1.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
HISTORIA ROWERU.
Historia samochodu.
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Historia samochodu Źródło informacji: pl.wikipedia.org
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
1-W którym roku powstał pierwszy samochód z silnikiem spalinowym? A.1886 B C Kto skonstruował system common rail? A.Mercedes B. Fiat C.
ROZWÓJ MOTORYZACJI.
DEUTSCHE AUTOS. AUDI W 1932 roku połączyło się czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. Razem z marką NSU, która.
MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.
Silniki odrzutowe.
„Lech” Pierwszy polski motocykl Opracowała: Marcelina Gola kl. 3 c.
WYNALAZKI.
Od koła do współczesnej motoryzacji
Hamburg Miasto w północnych Niemczech. Hamburg z lotu ptaka
Mikrus Powstał szybko, wraz z gomułkowską odwilżą 1956 roku Był pierwszą próbą zbudowania popularnego samochodu dla przeciętnego Polaka Produkcja 1728.
WYNALAZKI. SAMOCHÓD  Pierwszy pomysł czterokołowego wozu napędzanego siłą mięśni ludzkich za pośrednictwem dźwigni powstał już w połowie XV wieku. Pierwszy.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Wykonała: Wiktoria Sobelga
Rower.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
HISTORIA KOMPUTERA.
Technologia Jak kiedyś, jak dziś… Koniec.
Historia samochodów na przestrzeni wieków
HISTORIA MOTORYZACJI.
Łyżwiarstwo Figurowe-wyjątkowa dziedzina sportu Zaczynajmy!
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
Auta i Motory.
Zapis prezentacji:

Motoryzacja - historia, rozwój Mateusz Puchała Eryk Sroka

Początki motoryzacji na świecie Kiedy ok. 4.000 lat p.n.e. wynaleziono koło, pojazdy były napędzane siłą zwierząt, jednak pierwszy przełom w motoryzacji stanowiło skonstruowanie przez Nicosala-Josepha Cugnot'a w 1769 r. wehikułu parowego napędzanego silnikiem cieplnym. Co prawda prędkość, z jaką poruszał się ten pojazd nie była zawrotna, gdyż wynosiła zaledwie 4 km/h, a o pojeździe tym szybko zapomniano, ale był to pierwszy krok w kierunku rozwoju motoryzacji w ówczesnych czasach.

Rozwój motoryzacji Wznowienie pomysłu napędzania pojazdu parą wodną nastąpiło dość szybko, bowiem już w 1771 r., kiedy to Richard Trevithick postanowił udoskonalić maszynę tworząc z nią tzw. "lokomotywę drogową". Jej pierwsi pasażerowie przebyli w niej drogę 150 km, ale ze względu na brak sukcesu finansowego pojazdem mianowanym na "pierwszy parowóz świata" została tzw. "rakieta George'a i Roberta Stephensonów", skonstruowana w 1829 r. Kolejnym ważnym krokiem było wynalezienie przez Siegfrieda Marcus'a pierwszych samochodów napędzanych benzyną, a udoskonalenia tego pojazdu przez skonstruowanie silnika i spalaniu wewnętrznym dokonali inżynierowie: Karl Benz, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach. Przełomem w produkcji samochodów okazała się jednak produkcja samochodu marki Ford o modelu T, którego nazwa pochodzi od producenta - Henry'ego Ford'a.

„rakieta George'a i Roberta Stephensonów”

Historia motoryzacji w Polsce Tak właśnie wyglądał początek narodzin motoryzacji na świecie, a niestety w Polsce jej rozwój był hamowany przez słabą jakość dróg. Z tego względu w latach 1900 - 1939 większość samochodów na świecie pochodziło z USA. Ważnymi momentami w historii motoryzacji w Polsce było wprowadzenie sygnalizacji świetlnej (druga połowa dwudziestych lat) w stolicy, w której w dość szybkim czasie liczba auto sięgnęła liczby 3.500. To w Warszawie wyprodukowano samochód Warszawa, a następnie Syrena, który zapewne wszyscy jeszcze pamiętają.

Początki Marki „Honda” Pierwszym środkiem transportu wytwarzanym przez Hondę były mopedy czyli rowery z doczepionym silnikiem, wówczas firmy Mikuni. Po wojnie gdy zabrakło silników Mikuni, firma Soichiro Hondy skonstruowała własny silnik o pojemności 50 ccm. W międzyczasie w 1945 roku pan Honda sprzedał zakład wytwarzający pierścienie tłokowe firmie Toyota. 

Początki Marki „Honda” W roku 1948 powstała firma Honda Motor Company Ltd. Powstał tu kolejny silnik do mopeda tym razem o pojemności 90 ccm. Następny silnik o pojemności 98 ccm miał już dwa cylindry. Jednak największą furorę zrobił jednoślad wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 146 ccm. Miał on trzy zawory (jeden ssący i dwa wylotowe).

Początki Marki „Honda” Po wojnie w Korei w 1950 roku wyroby Hondy trafiły na międzynarodowe rynki. Jednak popyt na mopedy spadł i zakończono ich produkcję. Natomiast w roku 1951 zrezygnowano z wytwarzania dotychczasowych dwusuwowych silników przestawiając się na czterosuwowe. Nie był to na szczęście koniec jednośladów Hondy.

Pierwsze samochody Hondy W roku 1963 na wystawie w Tokio pokazane zostały dwa pierwsze auta Hondy – S360 i S500. Były to dwumiejscowe modele sportowe z napędem na tylne koła. Do produkcji seryjnej trafił tylko model S500 z silnikiem o pojemności 551 ccm i powstawał do 1964 roku. Zastąpiła go Honda S600oferowana jako coupe lub kabriolet. W roku 1965 zaprezentowano Hondę S800 z silnikiem o pojemności 791 ccm i mocy 70 KM. Na kolejny samochód nie trzeba było długo czekać, bo już w 1967 roku pojawił się model N360. Był to pierwszy masowo wytwarzany pojazd z napędem na przednie koła.

CVCC i ULEV. Co to takiego? Największym rynkiem zbytu dla Hondy stały się Stany Zjednoczone gdzie stale zaostrzane są normy czystości spalin. Dlatego w roku 1971 japońska firma wprowadza silnik na ładunek uwarstwiony CVCC. Dzięki temu spaliny nie są katalitycznie oczyszczane, ale od razu są produkowane bardziej czyste. Nowy napęd odniósł sukces i licencję na jego produkcję kupująToyota, Ford, Isuzu oraz Chrysler. Innym napędem, który został stworzony by sprostać normom czystości spalin w Stanach Zjednoczonych był silnik ULEV (Ultra Low Emission Vehicle).

Pojawia się Civic W roku 1972 debiutuje dobrze znany model Civic. Rok po wprowadzeniu go do produkcji montuje się w nim silnik CVCC. Powstają również samochody o sportowej charakterystyce. W roku 1978pojawia się Prelude, a trzy lata później NSX. Był to pierwszy na świecie samochód z aluminiowym nadwoziem produkowany seryjnie.

Samochód na dwóch kołach Pierwszym prawdziwym motocyklem Hondy był wprowadzony w 1950 roku typ D z dwusuwowym silnikiem. Następny typ E miał już czterosuwową jednostkę. Wprowadzenie do produkcji samochodów nie spowodowało zaniechania prac nad jednośladami.  W roku 1969 pojawia się Honda Dream CB 750 Four. Ten sportowy motocykl to wynik wyścigowych doświadczeń firmy. Jednak jednośladem, który najbardziej zadziwiał i zadziwia do dzisiaj jest wprowadzony do produkcji w 1974 roku GL 1000. Początkowo montowano w nim silnik o pojemności 1000 ccm. 

Honda w sporcie Produkty Hondy odnosiły sukcesy zarówno w zawodach jednośladów, jak i samochodów. Motocykle zwyciężały m.in. w słynnych wyścigach na wyspie Man. Z kolei podczas MotoGP na torach całego świata zwyciężali m.in. Michael Doohan czy Max Biaggi, a w klasie Superbike jeździł John Kociński. Honda ma także długą listę zwycięstw w Formule 1.  Silniki tego producenta wykorzystywały Williams, McLaren, Tyrrell czy Lotus. Honda wystawiała również swój team. W bolidach z jednostkami Hondy startowali m.in. tacy mistrzowie jak Ayrton Senna, Alain Prost czy Nelson Piquet.

Przykładem sportowego pojazdu Hondy jest: Honda w sporcie Przykładem sportowego pojazdu Hondy jest: Honda HSV-010 GT (HSV – Honda Sports Velocity) – samochód wyścigowy zaprojektowany przez markę Honda do rywalizacji tylko i wyłącznie w japońskiej serii wyścigowej Super GT[2] napędzane według przepisów serii Super GT silnikiem V8 o pojemności 3.4 l i mocy 500 KM.

Honda w sporcie Honda NSR 125 – sportowy motocykl Hondy produkowany od 1988 r. W roku 1993 model przeszedł modernizację nadwozia, otrzymał nowe owiewki, z charakterystyczną przednią lampą (tzw. kocie oczy) oraz nową stalową ramę Alcast i tylny wahacz. Silnik i przednie zawieszenie pozostały bez zmian. Model ten cechuje wyjątkowy wygląd, który sprawił, że motocykl stał się bardzo popularny.

Pierwszy samolot Hondy W latach 80. XX w. Honda rozpoczęła badania konstrukcyjne małych samolotów dyspozycyjnych przy użyciu silników innych producentów. Jest to następca skonstruowanego wraz z Missisipi State University eksperymentalnego samolotu Honda MH02. Dziewiczy lot odbył w grudniu 2003 roku i zadebiutował na targach lotniczych w 2005 roku. Pierwsze zamówienia zaczęły wpływać jesienią 2006 roku. Planowana jest budowa 70 odrzutowców rocznie.

Bibliografia http://www.moto-24.pl/historia-motoryzacji.php http://pl.wikipedia.org/wiki/Rakieta_(parow%C3%B3z) http://www.auto-swiat.pl/1-historia-hondy http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_HSV-010_GT http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR_125 http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_HA-420_HondaJet