Program stażowy Kierunek ORLEN 2019 Zadanie rekrutacyjne pt. „Budżet Spółki”. ORLEN Serwis S.A. Dział Finansowo - Kontrolingowy
Wprowadzenie do tematyki zadania 1. Początki istnienia Spółki sięgają roku 1963, kiedy to w obecnym PKN ORLEN S.A. (wcześniej Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne) powołano Służbę Głównego Automatyka, zajmującą się serwisem i utrzymaniem ruchu urządzeń i instalacji. W wyniku restrukturyzacji Spółka w 1999 roku została przekształcona w Centrum Serwisowe Automatyki Petro Automatyka Sp. z o.o. Następnie w wyniku wprowadzenia na rynek marki ORLEN, w 2001 r. Spółka zmieniła nazwę na ORLEN Automatyka sp. z o.o., zatrudniając początkowo ok. 200 pracowników. W dniu 28 października 2014 roku doszło do utworzenia ORLEN Serwis S.A., która za cel przyjęła prowadzenie działalności serwisowej w zakresie automatyki, elektryki oraz mechaniki, ukierunkowanej na realizację misji i strategii Grupy Kapitałowej ORLEN. W roku 2015 nastąpiło połączenie Spółek: ORLEN Automatyka sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Remontowe RemWil sp. z o.o., ORLEN Serwis S.A. Rok później, w ramach optymalizacji struktury i profilu działalności grupy ORLEN, do Spółki ORLEN Serwis S.A. została włączona również Spółka ORLEN Wir sp. z o.o oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Wircom” sp. z o.o. Następnie w roku 2018 nastąpiło przejęcie Zorganizowanej Części Przedsiębiorstwa (ZCP) - Obszar Usług Technicznych od Euronaft Trzebinia Sp. z o.o.
Wprowadzenie do tematyki zadania 2. Kandydacie wyobraź sobie taką sytuację – kierownik obszaru finansowo - kontrolingowego Spółki postawił przed Tobą zadanie dokładnego zaplanowania założeń, harmonogramu budżetu na przyszły okres sprawozdawczy. 3. Planowanie budżetu ma ogromne znaczenie dla właściwego funkcjonowania Spółki. Do spraw związanych z finansami musimy podchodzić z bardzo dużą uwagą. Trzymając się najważniejszych zasad, dotyczących planowania budżetu, przygotujemy go bardzo sprawnie, unikając błędów i pozwalając naszej firmie dobrze się rozwijać. 4. Kandydacie w przygotowaniu zadania skorzystaj z wiedzy uzyskanej na studiach z zakresu rachunkowości zarządczej oraz przykładów z życia.
Treść zadania Zadanie polega na przygotowaniu konstrukcji budżetu Spółki - założeń, harmonogramu w oparciu o przepisy i historię Spółki wymienione na poprzednim slajdzie. Należy opisać proces postępowania w przypadku tworzenia budżetu spółki.
Informacje techniczne dla kandydata Przygotuj rozwiązanie zadania w formie pliku .ppt, na maksymalnie 5 slajdach (do 5 MB). W przypadku wątpliwości zapraszamy do kontaktu poprzez skrzynkę e-mail: magdalena.szalkowska@orlen.pl Czekamy na Twoją prezentację do 31 marca 2019r. Autorów najlepszych rozwiązań zaprosimy do zaprezentowania materiału podczas spotkania. Do zobaczenia!