Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Prezentację przygotował:
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
System edukacji w Polsce
Umiemy powiedzieć NIE ! Czyli wskazówki dla każdego z Was.
Krajowe Centrum Europass
Co to jest spacer edukacyjny?
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Przyroda.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
GERMANISTYKA.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
MAGIA dzieje się w chmurach.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
dr Marzena Żylińska Łódź
Budowa, typologia, funkcjonalność
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Git - system kontroli wersji
PKO Bank Polski SA Warszawa 2012
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
„Katecheza dla ciekawych” jest po fazie testów
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna

Cykl Kolba David A. Colb (ur. 1939)- amerykański teoretyk metod nauczania .Jego główne zainteresowania i publikacje dotyczą tak zwanego „Modelu uczenia się przez doświadczenie” (ang. Experiential Learning Model) Model ten jest również nazywany Modelem Lewina, z uwagi na ogromny wpływ Kurta Lewina, jednego z największych teoretyków uczenia się, na pracę D. Kolba.

David A Kolb

Cykl Kolba W cyklu Kolba wyodrębniamy cztery następujące, powtarzalne kroki:

Według Kolba wiedzę zdobywa się poprzez praktykę i doświadczenie Według Kolba wiedzę zdobywa się poprzez praktykę i doświadczenie. Pewne konkretne doświadczenie skłania do rozumnej obserwacji i refleksji. Ta refleksja powoduje tworzenie reguł generalizujących, służących nie tyle do opisania jednego konkretnego zdarzenia, ale wszystkich jemu podobnych. Powstała w ten sposób wiedza jest następnie weryfikowana przez sprawdzenie nowego pomysłu w praktyce, co prowadzi do powstania nowych doświadczeń i cykl zaczyna się od początku.

Teoria To logiczne podstawy zdobywanej wiedzy Teoria To logiczne podstawy zdobywanej wiedzy. Teoria to sposób dobrze znany z poszczególnych etapów edukacyjnych. W tym systemie uczeń słucha wykładowcy, notuje, czyta rozdziały z książki, szuka informacji w Internecie lub innych źródłach. Poznając teorię jest w stanie lepiej rozumieć mechanizmy różnych zjawisk oraz prawa, przyczyny i skutki z nimi związane.

Refleksja To inaczej uczenie się z perspektywy obserwatora Refleksja To inaczej uczenie się z perspektywy obserwatora. Nauczyciel pokazuje , jak powinien wyglądać modelowy efekt, który chcemy osiągnąć, a obserwator podgląda, zapamiętuje i wyciąga wnioski.

Doświadczenie W tym przypadku uczeń staje się częścią procesu i bierze w nim aktywny udział. Dzięki temu uczeń doświadcza go wszystkimi zmysłami, a proces zapamiętywania staje się znacznie efektywniejszy . “Doświadczenie” to często najciekawsza część procesu nauki, ponieważ dzięki aktywności fizycznej i ciekawości odkrywania łączy z nauką pozytywny stan emocjonalny. Źródło :shutterstock_143878159_702x400 (1)

PRAKTYKA To niezwykle ważna część optymalnie zaprojektowanego procesu nauczania. Aby nadać sens przyswajaniu wiedzy i zwiększyć motywację wewnętrzną ucznia nauczyciel powinien odpowiedzieć na pytanie: Jak będę mógł zastosować tę wiedzę w praktyce? Źródło:aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA1OC8wMzgvb3JpZ2luYWwvbWFycy1pbnNpZ2h0LWFydGlzdHMtcmVuZGl0aW9uLmpwZw== (3)

Cykl Kolba – Przykład praktyczny – Wygłaszanie prezentacji Praktyka – “Po co się tego uczę?” Prowadzący stawia pytanie: Do czego w życiu przyda się umiejętność wygłaszania prezentacji ? Grupa podaje kolejne odpowiedzi. Doświadczenie – “Robię” Prowadzący prosi uczestników zajęć, aby zaprezentowali swoich ulubionych wykonawców muzycznych. Uczestnicy mogą doświadczyć emocji związanych z wygłaszaniem prezentacji. Prezentacje są nagrywane . Refleksja – “oglądam z boku” Prowadzący odtwarza kolejne wystąpienia uczestników. Wszyscy (łącznie z występującymi) oglądają i komentują. Zbierają również wnioski, co było dobre, a co można poprawić i zrobić jeszcze lepiej. Teoria – “słucham i przyswajam informacje” Prowadzący podaje informacje teoretyczne na temat wygłaszania prezentacji. Mówi, na co trzeba zwrócić uwagę, co należy uwzględnić w prezentacji. Przedstawia również zasady dotyczące oddychania, emisji głosu oraz tworzenia scenicznego wizerunku podczas prezentacji.

Dziękuję za uwagę