Szkolny Festiwal Czytelniczy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
KAMPANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA - ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE - PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach „Szkoły z klasą 2.0”przez uczniów klasy 5b pod opieką wychowawczyni Marzeny Mazurek.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ – NAKRĘCAMY SIĘ NA CZYTANIE.
Inspiracją autora, Władysława Nehrebeckiego, do napisania tego utworu były zabawy jego dwóch młodszych synów, Jana i Romana którzy mogą być utożsamiani.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne?
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Gimnazjum Nr 1 w Końskich
Wybrany cel: PASJA DO NAUKI
Rola książki w życiu człowieka
„Charlie i fabryka czekolady”
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Ewa Para III B Gimnazjum w Czarnej
AGNIESZKA OSIECKA Poetka, pisarka, reżyserka, dziennikarka. Autorka ponad dwóch tysięcy tekstów.
Czytanie - przygoda i przetrwanie
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Nasza szkoła dzisiaj”
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Konkurs fotograficzny Mój przyjaciel – pies, kot, królik…
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Projekt nr Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego VIII edycja
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Nasze Miniprzedsiębiorstwo - Jasmin-FIO LVI Liceum Ogólnokształcące im
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Lekcja odwrócona – 13 marca 2018r. Każdy z Nas jest poetą
Dlaczego warto czytać?.
Zaangażowanie społeczne
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Szkolny Festiwal Czytelniczy Zalajkuj czytanie 2017 „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła..."   Wisława Szymborska-polska noblistka w dziedzinie literatury z 1996 r.

Kiedy i kto? Projekt realizowaliśmy w dniach 25-30.10.2017 r. Wszyscy wzięliśmy w nim udział, czyli uczniowie klas I-VII SP, klasy II i III gimnazjum. Zaprosiliśmy do wspólnej zabawy także oddziały przedszkolne działające przy szkole.  

Co zrobiliśmy? Akcja CZYTELNICY-CZYTELNIKOM-głośne czytanie fragmentów „Akademii pana Kleksa” przez uczniów klas VI przedszkolakom i uczniom klas I-III, czytanie „Dynastii Miziołków” przez uczniów klas VII kolegom z klas IV-VI, czytanie baśni „O rybaku i złotej rybce” przez nauczycieli, samodzielne głośne czytanie utworów przez klasy VII i gimnazjum, m.in. „Kamieni na szaniec”, „Pozłacanej rybki” Barbary Kosmowskiej.  

Co zrobiliśmy?

Co zrobiliśmy?

Co zrobiliśmy?

Co zrobiliśmy?

Co zrobiliśmy?

Co zrobiliśmy? ŚCIANA MYŚLI z graffiti nt. czytania i książek.

Co zrobiliśmy? Przeobraziliśmy salę 23 w Czytelnię Marzeń.  

Co zrobiliśmy? Wydaliśmy broszurkę na temat projektu i 15 korzyści wynikających z czytania opracowanych przez Szwedzką Akademię Literatury Dziecięcej.    15 korzyści wynikających z czytania Tak dużo, a tak niewiele trzeba zrobić...   Książka rozwija myślenie. Dostarcza nam pojęć myślowych, rozszerza naszą świadomość i świat. 2. Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo. Uczy wyrażać myśli i rozumieć innych.  3. Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni.  4. Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii. 5. Książka rozwija nasze uczucia. Wyrabia w nas umiejętność wczucia się w czyjąś sytuację.  6. Książka dostarcza nam rozrywki i emocji. Może pocieszyć i wskazać nowe możliwości. 

Co zrobiliśmy? Wykonaliśmy plakaty popularyzujące czytelnictwo. Obejrzeliśmy prezentacje nt. budowy książki, znanych postaci literackich. Wizytowaliśmy w CIM, bibliotece wiejskiej i szkolnej.

Co zrobiliśmy? Wzięliśmy udział w 4 konkursach z nagrodami (47 nagród). Konkurs na zakładkę do książki (oddziały przedszkolne i klasy I-III).

Co zrobiliśmy? Konkurs A może my zostaniemy pisarzami?- konkurs literacki na list z życzeniami do złotej rybki (klasy IV-VI).

Co zrobiliśmy? Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface-Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface- Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface- Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface- Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface- Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Konkurs literacko-fotograficzny metodą sleeveface- Ubierz się w książkę (klasy VII SP, II, III PG).

Co zrobiliśmy? Dzień Postaci Literackich- Przyszliśmy dziś do szkoły jako bohaterowie książek. Konkurs Dziś nie jestem uczniem, dziś nazywajcie mnie… - konkurs na najciekawszy strój bohatera książki (wszyscy).

Efekty Chyba trochę zalajkowaliśmy książki i czytanie. Było poważnie, dowcipnie, rozrywkowo i bajkowo… Przekonaliśmy się, że książka może mieć różne zastosowania… Jeśli chociaż kilku z nas dzięki temu Festiwalowi Czytelniczemu sięgnie po książkę, to znaczy, że było warto go zrealizować.

Koniec Dziękujemy wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób pomogli w realizacji festiwalu…