195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003.
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F:
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej:
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1)
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2)
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2)
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t 3)
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t 3) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4)
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t 3) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4) Wstawiając 2) i 4) do 3) otrzymujemy:
195.Na poziomym torze o długości s=2km prędkość pociągu o masie M=1000t wzrosła od v1=36km/h do v2=72km/h. Jaka była moc lokomotywy? Współczynnik tarcia m=0,003. Dane: s=2km, v1=10m/s, v2=20m/s, M= 10 6 kg, m=0,003. P = ? F: Zmiana energii kinetycznej pociągu jest równa pracy siły wypadkowej na niego działającej: DEk=WT: M 2 v 2 2 − v 1 2 = F−T s=Fs−μMgs 1) Droga pociągu była: s= v 1 + v 2 2 t 2) Moc lokomotywy była: P = W t = Fs t 3) M: Z 1) mamy: Fs= M 2 v 2 2 − v 1 2 −μMgs. 4) Wstawiając 2) i 4) do 3) otrzymujemy: P=M v 1 + v 2 v 2 2 − v 1 2 4s + μg 2 =ok.2140KM.