Zmienne i typy danych w C#

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Advertisements

Programowanie w środowisku sieciowym
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Informatyka I Wykład 10 WSKAŹNIKI I ADRESY Jerzy F. Kotowski.
Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5.
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Zmienne i typy danych w C#
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Niepewności pomiarowe. Pomiary fizyczne. Pomiar fizyczny polega na porównywaniu wielkości mierzonej z przyjętym wzorcem, czyli jednostką. Rodzaje pomiarów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Cechy podobieństwa trójkątów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
ZASTOSOWANIE  Programowanie  Ułatwianie pracy  Szybkie obliczanie  Spisywanie kosztów  Tworzenie tabel i wykresów  Obliczanie średniej, sumy,
API jądra do obsługi przestrzeni użytkownika Co jest tematem tej prezentacji: Transport danych pomiędzy przestrzeniami użytkownika i jądra (asm/uaccess.h)
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Dziedziczenie, polimorfizm, Interfejsy
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Schematy blokowe.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
System wspomagania decyzji DSS do wyznaczania matematycznego modelu zmiennej nieobserwowalnej dr inż. Tomasz Janiczek.
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
Wyniki projektu naukowego
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Typy i typy klas.
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Modele SEM założenia formalne
Rekursje Tak jak w innych językach funkcje mogą odwoływać się same do siebie Możemy regulować głębokość przed stwierdzeniem błędu (MaxRecursion, $RecursionLimit,
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Programowanie obiektowe Wykład 10
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Tarnów Dr inż. Marek Gorgoń
Programowanie obiektowe
Wstęp do Informatyki - Wykład 8
Programowanie obiektowe
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Języki programowania.
Egzamin ucznia klasy ósmej
Programowanie obiektowe
ZNAKI DROGOWE STOP.
Tensor naprężeń Cauchyego
Instrukcje wyboru.
EXCEL Wykład 4.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Tytuł projektu naukowego
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Programowanie obiektowe Wykład 11
Porównywanie średnich prób o rozkładach normalnych (testy t-studenta)
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
ETO w Inżynierii Chemicznej
Implementacja rekurencji w języku Haskell
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Zmienne i typy danych w C# Informatyka Zmienne i typy danych w C# Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi: podać podział typów danych w języku C#; wymienić podstawowe proste typy danych; wymienić metody klasy Convert służące do konwersji danych; opisać sposób deklaracji zmiennej. Umiejętności: deklarować zmienne z wykorzystaniem poznanych typów prostych; konwertować dane z wykorzystaniem metod klasy Convert; stosować zmienne i metody konwertujące w prostych aplikacjach.

Cele lekcji Podczas tej lekcji: dowiesz się, jakie są podstawowe typy danych w języku C#; poznasz podstawowe metody klasy Convert do konwersji typów danych; dowiesz się, jak deklarować zmienne; nauczysz się wykorzystywać zmienne w prostych programach. Wiedza Uczeń potrafi: wymienić typy proste w C#; opisać różnice pomiędzy typem prostym a referencyjnym; opisać sposób deklaracji zmiennych; wymienić metody konwersji klasy Convert. Umiejętności deklarować zmienne z wykorzystaniem typów prostych; przypisywać wartości zmiennym; stosować zmienne w prostych programach; stosować metody konwertujące do konwersji danych.

Przegląd zagadnień Typy danych w C# Rodzaje typów prostych Konwersja typów danych Deklaracja zmiennej Przypisywanie wartości zmiennym Wykorzystanie zmiennych w prostych programach Pogadanka z uczniami na temat ich doświadczeń w programowaniu.

Podział typów danych Typy proste (skalarne) – zmienne tego typu przechowują bezpośrednio wartość, która została im przypisana. Typy referencyjne – zmienne tego typu zawierają tyko adres komórki pamięci (wskaźnik), w której zostały zapisane dane.

Podstawowe typy proste Podstawowe rodzaje typ prostych

Niezgodność typów danych Język C# wymaga zgodności typów przy operacjach wykonywanych na danych. Oznacza to konieczność jawnej konwersji, gdy może zostać zmodyfikowana wartość danych. Błąd wynikający z niezgodności typów danych

Metody klasy Convert Klasa Convert udostępnia metody do konwersji danych. Metody klasy Convert służące do konwersji danych.

Deklaracja zmiennych Deklaracja zmiennej polega na podaniu typu zmiennej oraz jej nazwy. Typ Nazwa_zmiennej Nazwa zmiennej musi być niepowtarzalna oraz może składać się z liter, cyfr oraz znaku myślnika lub podkreślnika. Pierwszy znak w nazwie musi być literą lub znakiem „_”, nie może to być cyfra. Język C#, podobnie jak język C++, rozróżnia wielkość liter w nazwach zmiennych, stąd też zmienna Liczba to zupełnie inna zmienna niż liczba. Deklaracja zmiennej jest wymagana; jej brak spowoduje pojawienie się informacji o błędzie wygenerowanej przez kompilator.

Przykłady deklaracji zmiennych Przykładowe deklaracje zmiennych (znak // oznacza komentarz) int liczba; //Deklaracja zmiennej typu całkowitego double ulamek; //Deklaracja liczby rzeczywistej string napis; //Deklaracja zmiennej typu Strong - łańcuch znaków char literka; //Deklaracja zmiennej typu char- jeden znak

Deklaracja i inicjacja zmiennej Deklarując zmienną, można nadać jej wartość poprzez instrukcję przypisania. int liczba = 6; long duzaLiczba = 12345L; double ulamek= 3.5; float ulamek1 = 4.5F; decimal kwota = 234M; string napis= "ala ma kota"; char literka= 'A‘; bool test = true; W niektórych przypisaniach pojawiły się dodatkowe informacje, informujące kompilator o typie wartości wprowadzanej do zmiennej. L – przyrostek informujący kompilator, że podana wartość liczbowa jest typu long; F – przyrostek informujący kompilator, że podana wartość jest typu float; M – przyrostek informujący kompilator, że podana wartość jest typu decimal. Wartość typu char wprowadzamy w pojedynczym apostrofie, a nie w cudzysłowie, jak wartości typu string.

Operatory Operatory arytmetyczne

Wykorzystanie zmiennych w programie private void btnOblicz_Click(object sender, EventArgs e) { double a, h ; double pole; a = tbrA.Value; h = tbrH.Value; pole = a * h /2; lblPole.Text = " Pole = " + Convert.ToString(pole); }

Podsumowanie Typy danych Konwersja danych i metody do konwersji Deklaracja zmiennych Operacje na zmiennych Przykład wykorzystania zmiennych w programie obliczającym pole trójkąta