Wprowadzenie do obsługi i-EVAL Wersja prezentacji z dnia: 27.3.2017 r. Aktualna wersja jest dostępna na www.i- eval.eu Notatki zawierają wyjaśnienia, które mogą być wykorzystane na przykład podczas prezentacji. Ta prezentacja jest wprowadzeniem do platformy internetowej i-EVAL. Wszystko zostało wyjaśnione w języku polskim, także prezentowane zrzuty ekranu są w tym języku. Cały system działa ponadto w językach niemieckim, francuskim i angielskim. Języki można zmieniać w dowolnym momencie, klikając odpowiedni symbol. Platforma i-EVAL została udostępniona do bezpłatnego korzystania przez PNWM, DFJW i IJAB, aby umożliwić organizacjom partnerskim samodzielną prostą ewaluację ich spotkań.
Rejestracja Przed rozpoczęciem pracy rejestruję się jako użytkownik. Zasady korzystania gwarantują, że ewaluacja nie ma być „narzędziem nadzoru”, lecz ma służyć podniesieniu jakości.
Ustawienie hasła Na mój adres e-mail otrzymuję link, który klikam. Następnie ustawiam hasło i wybieram preferowany język. W ten sposób mam już pełny dostęp do platformy.
Tworzenie nowego spotkania Chcę stworzyć ewaluację mojego spotkania. W tym celu klikam na „Utwórz nowe spotkanie”.
Tworzenie spotkania Tworzę spotkanie, wpisując dane ramowe, na przykład: tytuł i (ewentualnie) skrót nazwy spotkania typ spotkania nazwę organizacji przeprowadzającej projekt i ewentualnie nadrzędne podmioty lub jednostkę centralną. Wszystkie jednostki centralne, które tu wpiszę, mogą wykorzystywać moje dane w swojej ewaluacji zbiorczej. Ważne: Jeśli chcę stworzyć zbiorczą ewaluację danych, muszę zadbać o to, aby przynależne organizacje wpisały właściwe oznaczenie jednostki centralnej, uprawnionej do wglądu w dane. Wskazówka: Po wpisaniu pojedynczych liter, pojawią się odpowiednie hasła Mogę także załadować zdjęcie lub logo (nie widoczne na załączonym zrzucie ekranu).
Zestawienie moich spotkań Po utworzeniu spotkania mam do dyspozycji ankiety w czterech wersjach językowych, które mogę wykorzystać od razu jeżeli nie chcę nic nie uzupełnić.
Zarządzanie ewaluacją spotkania W przypadku każdego spotkania mogę przeglądać i zmieniać trzy zakresy: Informacje na temat spotkania Ankieta uczestnicy Ankieta kadra
Zarządzanie ankietą Podgląd ankiety oraz edycja (optionalnie) Przeprowadzenie ankiety Analiza wyników Na przykładzie ankiety dla uczestników widzę wszystkie dostępne możliwości: Ankietę mogę zobaczyć we wszystkich językach, wydrukować i uzupełnić własnymi pytaniami – mogę to jednak też pominąć. Mogę przeprowadzić ankietę. I w końcu mogę analizować wyniki ankiety. Dokładnie zaprezentuję te kroki w dalszej części.
Edytowanie ankiety: dodawanie pytań Tutaj dodaję pytania dot. oceny pwewnego spotkania w programie, ocenianego z użyciem skali. Następnie tłumaczę pytania na język niemiecki na potrzeby niemieckojęzycznej ankiety (nie widoczne na zrzucie ekranu).
Podgląd ankiety oraz edycja (optionalnie) Zarządzanie ankietą Podgląd ankiety oraz edycja (optionalnie)
Gotowa do wydruku ankieta w formacie pdf To moja dodatkowa ankieta dot. oceny spotkania. Ankietę możemy przeprowadzić w sposób „tradycyjny“, jako ankietę papierową. Dane należy wówczas wprowadzić ręcznie, w sposób, który zostanie zaprezentowany później. Jednak: Dużo prościej i szybciej przygotujemy ewaluację on-line np. na smartfony, o czym powiemy dalej.
Rozpoczęcie ewaluacji Zarządzanie ankietą Rozpoczęcie ewaluacji Teraz chcę przeprowadzić ankietę. Klikam na „Wygeneruj kody”.
Różne sposoby udostępniania ankiet uczestnikom Są cztery różne sposoby. Na początku mogą Ci się wydawać skomplikowane, choć takie nie są. Wybiorę teraz jeden ze sposobów. Wyjaśnię wszystko na przykładzie „Kodu głównego”.
Dostęp do ankiety z kodem indywidualnym Możesz teraz bezpośrednio wziąć udział w ewaluacji. Wpisz adres internetowy, a następnie użyj kodu. Każdy uczestnik otrzyma swój indywidualny kod. Po wpisaniu go na stronie internetowej www.i-eval.eu może od razu wziąć udział w ewaluacji. www.i-eval.eu
Dostęp do ankiety z głównym kodem (master code) Alternatywną metodą dostępu jest kod główny.
Wypełnianie ankiety na smartfonie
Wprowadzenie danych z ankiet papierowych (w razie potrzeby) W przypadku zastosowania ankiet w formie papierowej, ich wyniki należy wprowadzić ręcznie. W tym celu i-EVAL udostępnia maskę do wprowadzania danych. W sytuacji, gdy część młodzieży udzieli odpowiedzi on-line, a część na papierze, wspólna analiza wszystkich danych jest oczywiście możliwa.
Zarządzanie ankietą Zamykanie ewaluacji W momencie, gdy wszyscy zakończą wprowadzanie odpowiedzi, mogę zamknąć ewaluację. Już teraz mogę przeprowadzić analizę wyników!
Zarządzanie ankietą Analiza wyników Teraz chcę rozpocząć analizę wyników.
Wprowadzanie dodatkowych informacji Najpierw muszę uzupełnić klika informacji na temat warunków ramowych spotkania.
Wyniki dostępne w różnych formatach i językach Na stronie wyników mogę przeglądać wyniki w różnych formatach – każdorazowo (tak, jak i cały system) we wszystkich czterech językach. Możliwości są następujące: 1. „Wszystkie wyniki“: plik pdf o objętości ponad 70 stron: obszerna statystyczna i graficzna analiza danych. 2. Eksport CSV danych surowych – w ten sposób można prowadzić własną naukową ewaluację danych. 3. Pakiet zip: wszystkie grafiki w formie pliku jpg, które można na przykład dołączyć do sprawozdania rocznego. 4. Ewaluacja kompaktowa: przejrzyste sprawozdanie na kilku stronach, które można łatwo udostępnić współpracownikom.
Wyniki online w systemie i-EVAL
Wyniki do pobrania w formatach PDF oraz JPG Wyniki ankiety jako pojedyncze pliki JPG w pakiecie ZIP Wyniki ankiety jako zbiorowy plik PDF
Analiza zbiorcza w formacie PDF
Opcje dla profesjonalistów Publikowanie wyników Łączenie danych z różnych spotkań Zaproszenie partnera do wspólnego edytowania ankiety Jednostki Centralne mogą uzyskać dostęp w systemie i-EVAL do wyników ankiet wypełnionych przez ich podmioty (należy składać wniosek do redakcji i-EVAL).
www.i-eval.eu kontakt w PNWM: steffen.grothe@pnwm.org