Dane, zmienne, instrukcje

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Advertisements

Algorytmy – zapis struktur programowania
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP – cz. 2
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
Języki programowania C++
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
OBJECT PASCAL Marzena Szałas.
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Funkcje Modularyzacja : program główny , funkcje Funkcje :
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Kurs Pascala – spis treści
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE PRAC BADAWCZYCH FORTRAN - wprowadzenie Adam FIC INSTYTUT TECHNIKI CIEPLEJ.
Słowa kluczowe oraz nazwy obiektów i klas rozpoczynaj od dużej litery np. Loop, Dim, FileStream Rozpoczynaj nazwę zmiennej od małej litery stosując styl.
Podstawy C# Grupa .NET PO.
A ctive S erver P ages Technologia dostępu do danych.
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
TABLICE C++.
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Programowanie w języku Matlab
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
INTERNETOWE USŁUGI INFORMACYJNE
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Ogólna struktura programu w TP
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
Pętle Zajęcia 6.
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
1 Opisy funkcji Adres strony WWW : html (należy odszukać hyperlink Function Index) (
Wykład 5 Informatyka MPDI 3 semestr Język JavaScript.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Wykład 1 Informatyka II MPZI2 sem.letni. Tablice Tablice deklarujemy array [ lista typów indeksów ] of typ bazowy (składowych) np. var t1,t2:array [1..5,
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Lua - wprowadzenie ● lua.org – źródła, dokumentacja, podręcznik itp ● Interpreter - Lua.org->Downloads->Binaries->get a binary-> Windows->Wersja >Executables->
PHP (wstęp) Personal Home Page Tools (PHP Tools)
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Aplikacje i usługi internetowe
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Dane, zmienne, instrukcje J A V A S C R I P T Dane, zmienne, instrukcje A.Ś.

Typy danych Tekstowy: ”KOWALSKI” lub ’Matejko’ Liczbowy 123 lub 3.1412 Logiczny true lub false Null Obiekt A.Ś.

Zmienne Zmienne nie mają określonego typu. Zawsze są typu danej jaką aktualnie przechowują. Deklaracja: var Imie var kwartal = ’IV’ Wykorzystanie: A = x + b * 3 A.Ś.

Wyrażenia i operatory Operatory Arytmetyczne: + - / * ^ % ++ -- Porównania: == != > >= < <= Przypisania: = += -= *= /= Bitowe: & | ^ << >> Logiczne: && || ! ?: Konkatenacji: + A.Ś.

Konwersje typów Znaków na liczby: Funkcja parseInt(”sznur znaków”) Funkcja parseFloat(”sznur znaków”) Liczb na tekst: 10 + ”zł” daje ”10zł” Dowolnego na logiczny: true: !=0 ”niepusty” obiekt false: 0 ”” null A.Ś.

Definicja funkcji function nazwaFunkcji ( parametry ) { instrukcje … } return wartość } function zm ( ) { cos+=cos } function dod ( a,b ) { return a + b } A.Ś.

Instrukcja if … else if ( warunek ) { instrukcje … } else nie tak

Pętla for instrukcje … break (przerwij wykonanie) for ( wyr1 ; wyr2 ; wyr3 ) { instrukcje … break (przerwij wykonanie) continue (wymuś kolejną pętlę) } wyr1 - wartość początkowa wyr2 – warunek wyr3 - modyfikator A.Ś.

Pętle do, while do { instrukcje … break continue } while (warunek)

Tablice Deklaracja: var nazwaT = new Array (ilość) var nazwaT = new Array (el0,el1,…eln) Wykorzystanie: tab1[0] = ”Kowalski” nazwisko = tab[1] Uwaga: Elementy tablicy numerowane od 0 !!! Tablice tylko jednowymiarowe. A.Ś.

Powodzenia A.Ś.