UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Znaki informacyjne.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Ścieżki Rowerowe.
ZASADA 1 Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. Sygnały świetlne mają.
Prezentacja – Daria Staś
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM w WARSZAWIE
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Komunikacja bez barier
Komunikacja i Turystyka
Czysty transport miejski
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
Droga z pierwszeństwem.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Znaki informacyjne.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie dr inż. Jacek Oskarbski Gdynia
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO MICHAŁ MIROSŁAW STARSZY SPECJALISTA, DZIAŁ ORGANIZACJI PRZEWOZÓW ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W WARSZAWIE

UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO W RUCHU AUTOBUSY TRAMWAJE ORGANIZACJA RUCHU, PRZEBIEG DROGI WYDZIELONE TOROWISKA BUSPASY PASY AUTOBUSOWO – TRAMWAJOWE SYGNALIZACJA ŚWIETLNA PRIORYTET W SYGNALIZACJI PRIORYTET W SYGNALIZACJI ŚLUZY ? ? DALSZE ŚRODKI USPRAWNIANIA BRT – Bus Rapid Transit TUNELE, ESTAKADY

CELE PRZYWILEJOWANIA TRANSPORTU ZBIOROWEGO W RUCHU SKRÓCENIE CZASU JAZDY KONTROLA POJEMNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ OBSZARÓW CENTRALNYCH (ograniczenie przestrzeni dla infrastruktury KI) ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI WYKORZYSTANIA TABORU POPRAWA ATRAKCYJNOŚCI TRANSPORTU ZBIOROWEGO OSZCZĘDNOŚĆ ILOŚCI TABORU ZWIĘKSZENIE LICZBY PASAŻERÓW TRANSPORTU ZBIOROWEGO ZMNIEJSZENIE LICZBY UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW PRYWATNYCH

BUSPASY Obecna sieć w Warszawie: ok. 67 km + PASY DO RUCHU W WYBRANYCH RELACJACH TYLKO DLA AUTOBUSÓW

PASY AUTOBUSOWO – TRAMWAJOWE

TRAMWAJE PRIORYTETY W SYGNALIZACJI Nadanie korzystnego układu sygnałów zezwalających dla tramwajów w celu minimalizacji strat czasu, minimalizacji liczby zatrzymań poza przystankami Koordynacja programów stałoczasowych sąsiednich skrzyżowań Algorytmy Systemy sterowania Priorytet może być nadawany: w ramach jednego skrzyżowania w ramach ciągu / sieci

TRAMWAJE – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI DETEKTOR Informacja o identyfikacji pojazdu Wzbudzenie fazy STEROWNIK: Analiza zgłoszeń na detektorach Decyzja o zmianie kolejności faz Wydłużenie fazy Wcześniejsze zakończenie fazy i jej ponowne wzbudzenie czas droga

TRAMWAJE – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI W WARSZAWIE Ciągi z funkcjonującym priorytetem pozwalają osiągać tramwajom prędkości komunikacyjne 24 – 30 km/h Ciągi z funkcjonującym priorytetem pozwalają zwiększyć prędkość komunikacyjną nawet do 30% (dane Tramwajów Warszawskich) Priorytety występują głównie na zmodernizowanych / wybudowanych trasach: Dw. Wileński – Żerań Wschodni Nowodwory – Marymoncka Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich

AUTOBUSY – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI (projekt) Obecnie autobusy nie są wyposażone w urządzenia do komunikacji ze sterownikami sygnalizacji świetlnej Trudniejsza detekcja twarda (za pomocą detektorów) niż w przypadku tramwajów Opracowany jest obecnie projekt detekcji i przyznawania priorytetów autobusom: Obecnie informacja o lokalizacji pojazdu co 5 – 10s, docelowo co 2s SERWER administrujący danymi z całej sieci STEROWNIK SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ

AUTOBUSY – PRIORYTETY W SYGNALIZACJI (projekt) „Przedsygnał” dla autobusu umożliwiający pierwszeństwo w zajęciu dowolnego pasa ruchu przed innymi pojazdami BUS BUS

ANALIZA RZECZYWISTYCH CZASÓW PRZEJAZDU Analizy ruchowe ANALIZA RZECZYWISTYCH CZASÓW PRZEJAZDU MAKROsymulacje Identyfikacja zmian przemieszczeń pasażerów w transporcie zbiorowym (zwiększenie atrakcyjności korytarza z buspasem) MIKROsymulacje Identyfikacja wpływu zmian w organizacji ruchu na ruch kołowy (zmniejszenie przepustowości korytarza z buspasem dla ruchu ogólnego)

Makrosymulacje – transport zbiorowy Identyfikacja wielkości ruchu przejętego przez usprawniony korytarz BEZ BUSPASA ZMIANA Z BUSPASEM

Makrosymulacje – transport indywidualny Rozkład ruchu w sieci drogowej w wyniku zmniejszenia przepustowości węzłów lub odcinków międzywęzłowych w sieci BEZ BUSPASA ZMIANA Z BUSPASEM

Mikrosymulacje Wariant bez buspasa Wariant z buspasem

Mikrosymulacje

BRT – SZYBKI TRANSPORT AUTOBUSOWY Zróżnicowane definicje Szybki transport autobusowy cechujący się wyższym standardem usług, często wykorzystujący dedykowaną infrastrukturę: jezdnie estakady tunele np. Europa Zachodnia, Ameryka Południowa, USA Potencjalne zastosowanie w Warszawie w nowych lub istniejących korytarzach?

TRAMWAJE – dalsze usprawnienia tunele w centrach miast estakady premetro Potencjalne zastosowanie w Warszawie w nowych lub istniejących korytarzach?

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ MICHAŁ MIROSŁAW STARSZY SPECJALISTA, DZIAŁ ORGANIZACJI PRZEWOZÓW ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W WARSZAWIE