BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku.
Advertisements

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Warszawa, r.. * motocykliści – wiosna * młodzi kierowcy – lato * piesi – jesień ogólnopolska kampania społeczna,,Użyj wyobraźni 2009r.: Agenda.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Pieszy w ruchu drogowym
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE KSP (BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY) Komendant Stołeczny Policji insp. Adam MULARZ.
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
Nazwa projektu/tytuł wydarzenia. Maksymalnie 2 wiersze, wielkość czcionki 30 pt. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Wypadki drogowe z udziałem motocyklistów
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Jak moje miasto jeździ z głową !
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Pokaz strona internetowa.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O
Czyli jak nie dopuścić do wypadku.
Wypadki drogowe.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu

Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wypadek Drogowy.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Ruch uliczny.
Bezpiecznie do szkoły Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Bydgoszcz,
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76 PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl

Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie I-IX 2013 Spadek % + / - Wypadki 27 407 25 785 - 5,9% -1 622 Zabici 2 578 2 329 - 9,7% -249 Ranni 34 228 31 964 -6,6% -2 264 PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 2

W ramach projektu realizowana jest kampania społeczna Główni adresaci: MOTOCYKLIŚCI SENIORZY PIESI PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym motocyklistów W 2012 roku odnotowano: 2 395 wypadków z udziałem motocyklistów, 249 kierujących motocyklami oraz 12 ich pasażerów poniosło śmierć 1 899 motocyklistów i 287 pasażerów zostało rannych. Motocykliści byli sprawcami: 994 wypadków, zginęło w nich 151 osób, 1 046 osób doznało obrażeń ciała. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 2

niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 574 wypadki, Najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez motocyklistów w 2012 roku to: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 574 wypadki, nieprawidłowe wyprzedzanie – 133 wypadki, nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 98 wypadków. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 5

Bezpieczeństwo motocyklistów w okresie styczeń – wrzesień 2013 wypadki 1744 (spadek o 158 tj. 8,3%) zabici – 207 kierujących (spadek o 24 tj. o 10,4 %) i 11 zabitych pasażerów ranni 1549 (spadek o 148 tj. o 8,7%) PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 6

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym seniorów (+60) Grupy wiekowe Zabici Ranni Na 1 milion populacji w 2012 r. 2011 2012 0 - 6 32 31 1 243 1 192 11 422,1 7-14 70 58 3 171 2 753 19,4 920 15 - 17 106 86 2 631 2 343 64,9 1769 18 - 24 716 585 9 884 8 913 155,5 2369 25 - 39 1 033 882 13 765 12 909 95,4 1396 40 - 59 1 197 1 030 11 415 10 737 97,3 1014 60 plus 1 005 893 7 318 6 919 114,5 887,4 b/d 30 6 74 26 - PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 7

Sprawcy wypadków – kierujący pojazdami wg grup wiekowych Grupy wiekowe Wypadki Zabici Populacja* Wskaźnik liczby wyp. na 10 000 populacji 2011 2012 0 - 6 20 28 - 2 826 732 0,1 7-14 483 431 13 3 2 992 245 1,4 15 - 17 573 480 45 31 1 327 574 3,6 18 - 24 7 261 6 526 754 626 3 762 293 17,3 25 - 39 10 928 10 192 946 853 9 245 422 11 40 - 59 7 891 7 572 685 634 10 587 619 7,2 60 plus 3 470 3 524 343 342 7 796 562 4,5 b/d 1 562 1 433 55 22   PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 8

Piesi – sprawcy wypadków drogowych wg wieku w 2012 roku PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 9

Piesi – ofiary wypadków drogowych wg wieku w 2012 roku PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 10

Bezpieczeństwo seniorów w ruchu drogowym w 2013 roku 5223 wypadków, spadek o 286 tj. 5,2% 559 zabitych, spadek o 31, tj. 5,3% 4697m rannych, spadek o 265, tj. o 5,3% PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 11

Bezpieczeństwo pieszych w ruchu drogowym W 2012 roku odnotowano: - 10 309 wypadków z udziałem osób pieszych (27,8% ogółu), - zginęło 1 167 osób (32,7% ogółu), a 9 945 odniosło obrażenia ciała (21,7% ogółu). W większości poszkodowanymi byli sami piesi: 1 157 zabitych i 9 694 rannych 10 % wszystkich wypadków z ofiarami w ludziach spowodowali piesi. 32,7% zabitych to piesi. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 12

Do większości wypadków, w których poszkodowani zostali piesi przyczynili się inni użytkownicy dróg, szczególnie kierujący samochodami osobowymi (5 388 zdarzeń, 374 zabitych pieszych). Piesi byli sprawcami 3735 wypadków. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 13

www.brd.policja.gov.pl

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 15

Czy kierowca na pewno widzi pieszego?

Teraz widzi!

Czy kierowca mnie widzi ?

Nie zawsze ! Sieht mich der Autolenker ? Czy kierowca mnie widzi? Kto jeszcze jedzie? Słupek przedni Fussgänger im toten Winkel vorne 12.01.2019 19 19

Piesi sprawcy zdarzeń: Najczęstszą przyczyną było: wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem – 2 071 wypadków, (tj. 55,4% wszystkich zdarzeń spowodowanych przez pieszych), przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym – 441 wypadków (11,8%), wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody – 433 wypadki (1,6%) wejście na jezdnię przy czerwonym świetle – 310 wypadków (8,3%). PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 20

Bezpieczeństwo pieszych w okresie styczeń – wrzesień 2013 6042 wypadków, spadek o 851, tj 12,3 % 676 zabitych, spadek o 42 tj. 5,8% 5649 rannych, spadek o 911, tj. o 13,8% PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 21

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.gov.pl 22

Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy ponownie. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.brd.policja.com 3