Metodologia badania Czas badania Narzędzia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Mirek Ostrowski, Radio Wrocław SA Radio hybrydowe wprowadzenie.
OFERTA DLA SPONSORA Fundacja „Mam serce”. O NAS KIM JESTEŚMY? Realizujemy kampanie charytatywne na rzecz podopiecznych naszej Fundacji z apelem o pilną.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
 Brak ogólnej polityki Uniwersytetu przy zawieraniu umów wypracowanie ogólnej polityki poszerzenie oferty o państwa Europy Wschodniej, Azji i Ameryki.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Dział ds. Osób Niepełnosprawnych
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Ucz i ucz się z TIK!.
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Opowieść o „Antku” to nie tylko fabuła.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Projekt „Restart II – program rozwijający przedsiębiorczość w powiecie lubelskim” Dla kogo? Dla osób zarejestrowanych w PUP Lublin jako bezrobotne, które.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia niedopuszczalne oraz konflikt interesów
System komputerowego wsparcia liczenia głosów
Politechnika Opolska Początek
Moje szczęście.
1.
Moduł 3 – przygotowujemy kampanię mailową
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Najważniejsze reguły ankietowania
Analiza potrzeb studentów niepełnosprawnych
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Prawa ruchu ośrodków ciągłych c. d.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Jak lider radzi sobie z krytyką?.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Uczelnia wyższa oczami kandydatów z niepełnosprawnościami Wyniki badania „Tajemniczy klient” `

Metodologia badania Czas badania Narzędzia Październik – listopad 2018 r. Narzędzia Analizowaliśmy stronę www uczelni. Wysyłaliśmy maile i dzwoniliśmy na uczelnie z pytaniem o możliwość podjęcia studiów na uczelni osoby z niepełnosprawnościami.

Zasięg badania Przebadano: 371 z 381 uczelni wyższych. 4 uczelnie były w trakcie likwidacji. 6 uczelni nie posiadało pełnej bazy adresowej.

Zasięg badania cd. 93 uczelnie publiczne. 233 uczelni niepublicznych. 19 uczelni artystycznych. 10 uczelni teologicznych i kościelnych. 9 uczelni medycznych. 7 uczelni wojskowych.

Analiza strony internetowej Szukaliśmy informacji skierowanych do kandydatów lub studentów z niepełnosprawnościami: Czy jest Pełnomocnik ds. Osób z Niepełnosprawnościami (Niepełnosprawnych), biuro lub inna jednostka ds. osób z niepełnosprawnościami (niepełnosprawnych)? Czy są podane dane kontaktowe do ww. osób lub jednostek? Czy możemy znaleźć informacje o formach wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami proponowanych przez uczelnię?

Analiza strony internetowej cd.

Analiza strony internetowej Spostrzeżenia W wielu przypadkach informacje dla osób z niepełnosprawnościami były dobrze „ukryte” – był duży problem żeby je odszukać. Często na stronach była jedynie informacja dotycząca stypendiów dla osób z niepełnosprawnościami. Informacje dla studentów cudzoziemców w wielu przypadkach były bardziej wyeksponowane i dużo częściej znajdowały się na stronach uczelni niż informacje dla kandydatów lub studentów z niepełnosprawnościami.

Korespondencja mejlowa Wysyłaliśmy mejle do działu rekrutacji na uczelni lub BON-u. Czas oczekiwania na odpowiedź: 10 dni. W przypadku uczelni, które odpowiedziały na mejl, z reguły następowała wymiana kilku maili.

Korespondencja mejlowa cd. Przykładowe mejle: Dzień dobry! Jestem osobą z niepełnosprawnością, poruszającą się na wózku inwalidzkim i od przyszłego roku chciałabym rozpocząć studia na Państwa Uczelni. W związku z tym mam pytanie czy otrzymam wsparcie od Państwa podczas studiów? Pozdrawiam serdecznie Jestem osobą niewidomą. Od przyszłego roku chciałabym rozpocząć studia na kierunku……… na Państwa Uczelni. Czy podczas studiów mogę liczyć na pomoc i wsparcie? Z poważaniem

Korespondencja mejlowa cd.

Korespondencja mejlowa Spostrzeżenia Z reguły mejle zawierały: Zapewnienie o udzieleniu pomocy podczas studiów. Pytania o nasze potrzeby. Opis przystosowania uczelni dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Zaproszenie na uczelnię, aby osobiście sprawdzić jej dostosowanie. Zaproszenie na uczelnię, aby zapoznać się z wybranym kierunkiem i aby przekonać się, czy spełni nasze oczekiwania.

Korespondencja mejlowa Oferta wsparcia Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych. Indywidualny tok studiów. Wsparcie asystenta. E-learning. Zorganizowanie zajęć na parterze (dla osoby z niepełnosprawnością ruchową). Wydłużony czas zaliczeń i egzaminów. Alternatywne formy zdawania egzaminów. Rozmowę z kandydatem, aby wspólnie ustalić formy wsparcia.

Korespondencja mejlowa Odpowiedzi negatywne „Uczelnia jest niedostosowana architektonicznie”. „Budynek jest niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ale każdy ma prawo do studiowania”. „Dzień dobry, przykro mi, ale w tej chwili nie udzielę Pani takiej informacji. Jeżeli zamierza Pani zapisać się na studia w przyszłym roku, to proszę się wtedy z nami skontaktować”.

Rozmowy telefoniczne 3 próby w ciągu kilku dni. Dzwoniliśmy do działu rekrutacji lub BON-u. Pytaliśmy o: Dostosowanie budynku. Dostosowanie materiałów. Miejsce w akademiku. Formy zdawania egzaminów. Inne formy wsparcia dla studenta z niepełnosprawnością.

Rozmowy telefoniczne cd.

Rozmowy telefoniczne Spostrzeżenia Najgorzej wyglądała sprawa z dostosowaniem budynków, ale… ”(…) uczelnia na 2 piętrze bez windy, ale chętnie pomożemy, możemy zaproponować część zajęć w formie e-learningu a część w innym budynku [dostosowanym]”. „(…) mogą być trudności bez infrastruktury, ale postaramy się zmienić lokalizację Pani zajęć”. Czasami pojawiał się rozdźwięk między odpowiedziami mejlowymi a telefonicznymi.

Rozmowy telefoniczne Spostrzeżenia Przeważnie byliśmy przełączani do osób zajmujących się wsparciem studentów z niepełnosprawnościami – wtedy odpowiedzi były bardzo konkretne. Z reguły rozmówcy byli mili i starali się dokładnie odpowiedzieć na nasze pytania. Często słyszeliśmy, że na uczelni studiowały już osoby z niepełnosprawnościami i kończyły ją bez problemów. Zapraszano nas na spotkanie na uczelni. Ale spotkaliśmy i z takimi sytuacjami…

Rozmowy telefoniczne Odpowiedzi negatywne „Jak Pan jeździ na wózku inwalidzkim, to możemy się z Panem spotkać przed ladą”. „Nie jesteśmy organizacją charytatywną”. Osoba oszołomiona, gdy usłyszała, że kandydatka jest osobą niewidomą, i nie była w stanie zaproponować żadnego wsparcia. Tymczasem na stronie uczelni jest informacja: „Jako jedyna uczelnia w … zapewniamy bezpieczne warunki studiowania osobom niepełnosprawnym, a także dostosowujemy tok nauczania do indywidualnych potrzeb naszych żaków”.

Dziękuję za uwagę Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego ul. Wybickiego 3a, 31-261 Kraków Kontakt: biuro@firr.org.pl 12 629 85 14