NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Projekt edukacyjny „ŻYCIE NA MEDAL” realizowany przez klasę VI SP w ramach programu "Szkoła z klasą 2.0„
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
Przygowały : Joanna Niedźwiedź i Anna Wójcik. Nasz cel!!! Naszym celem było zbadanie ile godzin dziennie uczniowie naszej szkoły oglądają telewizję. Intrygowało.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Sprawozdanie z ankiety kierowanej do uczniów dotyczącej bezpieczeństwa w szkole.
„ Telefon w naszej rzeczywistości szkolnej”. C ZY SZKOŁA JAKO STREFA WOLNA OD TELEFONÓW MIAŁABY SENS ?
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Bezpieczny Internet.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Ankieta „Jestem odważny” dla uczniów klas I -III
Projekt „Lekki tornister”
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Ucz i ucz się z TIK!.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Bezpieczeństwo w sieci
Historia która mogła zdarzyć się na prawdę
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Jeżeli masz dach nad głową, łóżko do spania, ubranie i jedzenie w lodówce… …to jesteś bogatszy niż 75 % ludzi na świecie.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Moje szczęście.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KODEKS.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Bezpieczeństwo w sieci
Szkoła Podstawowa w Chabielicach
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Nasza szkoła w liczbach
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
To naprawdę bardzo proste!
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
,,Netykieta oraz Łańcuszki internetowe’’
To naprawdę bardzo proste!
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW WYNIKI ANKIETY NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW Grudzień 2016 Na pytanie1 „ W jaki sposób najczęściej komunikujesz się ze znajomymi po zajęciach w szkole?” telefonicznie- odpowiedziało 50% przez Facebooka 37% spotykamy się i rozmawiamy 15% wychodzę na dwór 33% przez internet, 4% w ogóle się nie komunikuję, nie spotykam z nikim.

Na pytanie 2 „Co najczęściej robisz po lekcjach w czasie wolnym?” oglądam telewizję, 51% korzystam z komputera, 32% chodzę na zajęcia sportowe, spotykam się ze znajomymi 52% chodzę na artystyczne zajęcia lub inne 16% spędzam czas z rodziną, 50% chodzę do świetlicy, 4% zajęcia dodatkowe 5%

Na pytanie 3 „Ile czasu dziennie spędzasz przed monitorem komputera?” od 15 min do 1 godz. 36% od 1 godz-do 2 godz. 30% od 2 godz.-do 3 godz. 8% od 3 do 4 godz. więcej niż 4 godz. dziennie. 12% 1 osoba w ogóle nie korzysta z komputera 1%

Na pytanie 4 „Czy zdarzyło Ci się, że ty obraziłeś kolegę/koleżankę w mediach?” tak 32% nie 68%

Na pytanie 5 „Czy zdarzyło Ci się, że ty zostałeś obrażony w mediach?" zdarzyło mu się. 41% nie zostali obrażeni w mediach . 58%

Na pytanie 6 „ Jeżeli tak, to komu o tym powiedziałeś/powiedziałaś?" powiedziało o tym rodzicom. 23% wychowawcy,. 5% pedagog. 3% koleżance lub koledze. 15% nikomu o tym nie powiedziało. 28% poradziłem sobie sam. 2%

badanych ma taką wiedzę. nie ma wiedzy. nie odpowiedziało na pytanie. Na pytanie 7 „Czy masz wiedzę na temat zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z mediów?” badanych ma taką wiedzę. 75% nie ma wiedzy. 11% nie odpowiedziało na pytanie. 14%

od wychowawcy lub nauczyciela, od pedagoga, od psychologa, Na pytanie 8 „od kogo chciałbyś uzyskać wiedzę na temat zagrożeń korzystania z mediów?” od rodziców, 51% od wychowawcy lub nauczyciela, 29% od pedagoga, 14% od psychologa, 5% od specjalisty z zewnątrz, 13% od nikogo 7%

  WYNIKI ANKIETY NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW GRUDZIEŃ 2016 W grudniu 2016 roku przeprowadziłam ankietę wśród uczniów klas 5 i 6 naszej szkoły na temat bezpiecznego korzystania z mediów. W ankiecie wzięło udział 100 uczniów(5a-17,5b-23,6a-20,6b-21,6c-19). Uczniowie odpowiedzieli na 8 pytań. Uczniowie mogli wybrać więcej niż jedną właściwa odpowiedź Nasi uczniowie po lekcjach głównie komunikują się z rówieśnikami przez telefon i Facebooka (37%). Niepokoi fakt, że uczniowie korzystają z komunikatora Facebook nielegalnie, gdyż nie mają ukończone 13 roku życia. Około 50% uczniów spędza czas ze znajomymi w jego domu lub na powietrzu, co jest zadowalające. Spędzany czas przed komputerem do 2 godzin dziennie zaznaczyło ok 70%, co nie budzi zastrzeżeń. Niepokoi zaś fakt, że ok 16% spędza do 4 godzin dziennie i aż 12% powyżej 4 godzin dziennie! Około 40% badanych było obrażone w sieci i kogoś obraziło, około 60% nie miało takich doświadczeń. Uczniowie, którzy doświadczyli przemocy internetowej najczęściej informują o tym rodziców i rówieśników(ok 40%). Tylko 8% badanych zgłasza ten fakt w szkole nauczycielom lub do pedagoga. Aż 28% badanych nikomu nie zgłasza tego faktu. Badane osoby deklarują w 75%, że maja wiedzę na temat zagrożeń płynących z korzystania z mediów. Zapytane od kogo chciałyby otrzymać wiedzę, jak należy prawidłowo korzystać z mediów ok 80% wskazało rodziców i wychowawców, ok 35% specjalistów, 10% badanych od nikogo nie chce otrzymać informacji.

Wnioski - należy przekazać uczniom wiedzę na lekcji informatyki jak usunąć nielegalnie założone konto Facebooka - przekazać wyniki ankiety rodzicom na wywiadówce i omówić zagrożenia - przeprowadzić zajęcia profilaktyczne na temat bezpiecznego korzystania z mediów(wychowawcy, pedagog, specjaliści) - propagować bezpieczne i pozytywne korzystanie z mediów