Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia Bloch Alicja Krawczyk Wioletta Dudziak-Radecka Edward Karolczuk Małgorzata Pyszny
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Zestawienie bibliograficzne „Upowszechnianie czytelnictwa”
Formy promocji czytelnictwa
Konkursy czytelnicze Zabawy czytelnicze Lekcje biblioterapeutyczne Lekcje z edukacji czytelniczej i medialnej
książek polecanych przez Fundację „ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom” ZŁOTA LISTA książek polecanych przez Fundację „ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom” do czytania dzieciom
Ja czytam! to kampania społeczna, której celem jest rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży przez organizację w szkołach Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych.
BOOKCROSSING Półka z wolnymi książkami dostępna w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rybniku
Otwarte Zasoby Edukacyjne Flickr Pixabay Scholaris Wolne lektury Polona Ninateka Narodowe Archiwum Cyfrowe Europeana Historia i media Edukacja przyszłości
Polecamy ciekawe programy i pomysły Książki naszych marzeń TIK w rozwijaniu kontaktów dziecka z książką ,,PoczytajMY” – program CEO Teatroteka szkolna
Internetowe zasoby ORE
Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe
Szkolenia RODNiIP „WOM” Rybnik Nowy sposób na lektury Włącz książkę, włącz czytanie Pokochać czytanie – sposoby ożywienia zajęć z książką Czy można wychowywać przez czytanie? Czytać czy oglądać? Film w szkole Nowe sposoby na lektury szkolne. Gamifikacja Jak wychowywać przez czytanie? Nauka czytania krok po kroku – przegląd metod polskich i nie tylko Od kamiennych tablic do e-booka. Jak z dziećmi tworzyć książki? Przygotowanie do nauki czytania