VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Waga pokazuje ile waży Chen. Ile waży Chen? Alfie zebrał informacje o zwierzętach domowych które mają dzieci w jego klasie. Oto jego wyniki. Zwierzę.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
NA TROPACH LICZBY П. CZYM JEST LICZBA П? Zacznijmy tak, jak na profesjonalny matematyczny wykład przystało, czyli od definicji. П ≠ 3 П ≠ 3,14 П ≠ 3, …?!
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
RZUTY WOLNE Szkolenie kandydatów na sędziów KURS 2011 Wydział Sędziowski Łódzki Związek Piłki Nożnej Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
KOMBINATORYKA.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
HOTEL HILBERTA O NIESKOŃCZONOŚCI Do paradoksów dotyczących nieskończoności należy seria dziwnych zdarzeń w hotelu Hilberta. Na początku XX wieku Dawid.
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Zapraszam na spotkanie z wyrażeniami algebraicznymi!
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
ZASTOSOWANIE  Programowanie  Ułatwianie pracy  Szybkie obliczanie  Spisywanie kosztów  Tworzenie tabel i wykresów  Obliczanie średniej, sumy,
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Schematy blokowe.
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Opowieść o „Antku” to nie tylko fabuła.
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Najważniejsze informacje o dawstwie szpiku
Skup się, wybierz dobrą odpowiedz
JAK OBLICZYĆ DATĘ WIELKANOCY?
Liczby pierwsze.
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Moje szczęście.
Funkcja – definicja i przykłady
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Wstęp do Informatyki - Wykład 3
ArtFactory to nasze miniprzedsiębiorstwo, które zajmuje się produkcją materiałowych toreb ze spersonalizowanym wzorem.
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Optymalizacja programów Open-Source
Dodawanie liczb całkowitych
Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami
Prezentacja Julia Hamala 3B.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
To naprawdę bardzo proste!
ZIMA WINTER WINTER Rzeźby śniegowe.
Poemat o szczęściu.
Implementacja rekurencji w języku Haskell
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
To naprawdę bardzo proste!
Zapis prezentacji:

VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT Szkoła Podstawowa nr 3 im. W. Broniewskiego w Czerwionce - Leszczynach Patronat Organizator

RUNDA I zadania za 2 punkty Czas trwania 6 minut

A. na trzecim B. na czwartym C. na piątym D. na szóstym E. na ósmym Zadanie 1 Marysia mieszka w wieżowcu w mieszkaniu nr 17. Parter domu zajmują sklepy. Na każdym piętrze znajdują się 3 mieszkania. Na którym piętrze mieszka Marysia? A. na trzecim B. na czwartym C. na piątym D. na szóstym E. na ósmym Zadanie 2 Ile najwięcej piątków może wypaść w lutym? (uwzględnij rok przestępny) A. 3 B. 4 C. 5 D. 6 E. 7 Zadanie 3 Dwaj bracia dostali paczkę cukierków. Starszy brat zjadł pół paczki cukierków. Następnie młodszy brat zjadł połowę z tego co zostało. Ile cukierków było w paczce na początku, jeśli na koniec zostały w niej 4 cukierki? A. 8 B. 12 C. 16 D. 24 E. 32

Runda II zadania za 3 punkty Czas trwania : 8 minut

A. SASANKA B. KOŁYSANKA C. KONEWKA D. KOLANKO E. GOLONKO Zadanie 1 Tomek szyfrował słowa liczbami tak, że różnym cyfrom odpowiadały różne litery i tym samym cyfrom odpowiadają takie same litery. Na przykład słowo BÓBR zaszyfrował liczbą 8283. Jedno z poniższych słów zaszyfrował liczbą 5149751. Które? A. SASANKA B. KOŁYSANKA C. KONEWKA D. KOLANKO E. GOLONKO   Zadanie 2 W każde puste pole diagramu wpisujemy sumę liczb z dwóch pól bezpośrednio je poprzedzających     Jaką liczbę wpiszemy w pole oznaczone znakiem zapytania? A. 42 B. 68 C. 110 D. 178 E. 216 Zadanie 3 Skarbu pilnują cztery smoki. Każdy z nich ma 3 głowy, a w każdej głowie po 1 parze oczu. Jednak kiedy w pobliżu skarbca znajdzie się nieproszony gość, wówczas smokom wyrasta dokładnie na środku czoła jeszcze jedno oko. Ile par oczu patrzy na każdego, kto chce nieproszony dostać się do skarbca? A.16 B.36 C. 15 D. 18 E. 24 2 4 ?

Runda III zadania za 4 punkty Czas trwania : 10 minut

4 godz. B. 6 godz. C. 8 godz. D. 12 godz. E. 24 godz. Zadanie 1 Marek powiedział do swoich przyjaciół: „Gdybym zerwał dwa razy więcej jabłek, niż zerwałem, miałbym o 24 jabłka więcej, niż mam ich teraz” Ile jabłek zerwał Marek?   A. 48 B. 24 C. 42 D. 12 E. 36  Zadanie 2 Dwa ślimaki ścigają się dookoła domu. Oba ślimaki wystartowały równocześnie z tego samego miejsca. Pierwszy okrąża dom w ciągu 2 godzin, drugi w ciągu 3 godzin, a trasa wyścigu to pięć okrążeń. Po jakim czasie oba ślimaki po raz pierwszy spotkają się ponownie w miejscu startu?  4 godz. B. 6 godz. C. 8 godz. D. 12 godz. E. 24 godz. Zadanie 3 Paweł i Jarek tworzyli budowle z identycznych sześciennych kloców. Paweł ułożył budowlę przedstawiona na rysunku 1. Na rysunku 2 przedstawiono widok budowli Pawła z góry. Jarek ułożył budowlę, której widok z góry przedstawiony jest na rysunku 3. Uwaga: Liczby umieszczone na ściankach wskazują, ile klocków w tym miejscu ułożono jeden na drugim. Która z poniższych budowli należy do Jarka?

Runda IV zadania za 5 punktów Czas trwania : 15 minut

Zadnie 1 Staszek ma 17 monet – są to złotówki, dwuzłotówki i pięciozłotówki. Wiemy, że łączna wartość złotówek jest taka sama jak łączna wartość dwuzłotówek i taka sama jak łączna wartość pięciozłotówek. Ile dwuzłotówek ma Staszek? A. 2 B .3 C .4 D . 5 E . 6   Zadanie 2 W miejsce każdej gwiazdki w napisie 6 * 5* 4* 3* 2 * 1 wstawiamy znak „+” albo „–” , a następnie wykonujemy otrzymane działania. Którego wyniku nie możemy w ten sposób otrzymać? A.12 B. 13 C. 15 D. 17 E.19

Oto dyplomy: ZADANIE 3 DYPLOM DYPLOM DYPLOM dla dla ………………………… dla KOWALCZYKA za zajęcie V miejsca w biegu na 1 kilometr DYPLOM dla ………………………… JÓŹWICKIEGO za zdobycie złotego medalu w biegu na 60metrów DYPLOM dla ………………………… NOWAKA za zdobycie brązowego medalu w skoku w dal DYPLOM dla ………………………… MALINOWSKIEGO za zdobycie srebrnego medalu w skoku w dal DYPLOM dla ………………………… JANIAKA za zdobycie brązowego medalu w biegu na 60 metrów DYPLOM dla ………………………… BARANOWSKIEGO za zdobycie złotego medalu w rzucie piłeczką

a) W jakiej konkurencji startował Adam? Cztery z nich to dyplomy czwórki przyjaciół: Piotra, Michała, Adama i Jurka. Każdy z chłopców startował w innej konkurencji i każdy zajął inne miejsce. Adam, choć nie zdobyła medalu była bardzo zadowolony, bo od niedawna trenuje i po raz pierwszy brał udział w zawodach. Piotr był trochę zmartwiony mimo srebrnego medalu, bo bardzo chciał wygrać, ale cieszył się ze zwycięstwa Jurka. Odpowiedz na poniższe pytania. Dla ułatwienia: Michał nie nazywa się Nowak, a nazwisko Jurka nie zaczyna się na literę J. a) W jakiej konkurencji startował Adam? b) A w jakiej konkurencji startował Piotr? c) Jak nazywa się Jurek? d) Jak nazywa się Michał?

przerwa

VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT Szkoła Podstawowa nr 3 im. W. Broniewskiego w Czerwionce - Leszczynach Patronat Organizator