Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego Zapraszam do wzięcia udziału

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konkursy Chemiczne w GiLA
Advertisements

Rekrutacja.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Ekorozwój.
Licealiści eksperymentujący na Politechnice Wrocławskiej na Ogólnopolskim Forum Młodych Chemików w Krakowie.
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Zagadnienia związane z energetyką jądrową w e-podręcznikach do chemii i do fizyki „Rad wykryłam, lecz nie stworzyłam, więc nie należy do mnie, a jest.
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni v09.
OTO MY Otwarci na wiedzę uczniowie Patrzący sercem nauczyciele Czuwająca nad całością dyrekcja: J. Bożek J. Małczak I. Milanowska Czuwająca nad całością.
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Uniwersytet Rzeszowski
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
www to zajęcia prowadzone przez wykładowców akademickich Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego Kursy akademickie.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA GRUPY 5-10 OSÓB Organizator: Stowarzyszenie Studentów Nauk Przyrodniczych Tel
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
Klasa przyrodnicza – I D Jeśli posiadasz zainteresowania przyrodnicze, marzysz o studiach medycznych – stworzyliśmy tę klasę właśnie dla Ciebie!
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Kurs - OK zeszyt.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Program InLab Formularz Pomysłu na Innowację Prosimy o wysłanie wypełnionego formularza do dnia 25 listopada 2016 roku. Zwracamy uwagę, że w przypadku.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wolontariacka pomoc niepełnosprawnym
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego Zapraszam do wzięcia udziału w projekcie „Ambasadorowie Nauki" Prodziekan ds. nauczania dr hab. Anna Skarżyńska 1

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego "Ambasadorowie Nauki" „Ambasadorowie Nauki” to projekt edukacyjny Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego – wykłady popularnonaukowe przygotowane specjalnie dla szkół. Dzięki nim pokazujemy, jak niezwykły jest świat chemii: świat barw, zapachów, reakcji, wymiany energii. Rozbudzamy zainteresowania uczniów, zaciekawiamy otaczającymi nas zjawiskami, zachęcamy do zastanowienia nad codziennymi czynnościami, które mają swoją chemiczną podstawę.. Szybo zachodzące zmiany w szkolnictwie powodują, że nauczanie przedmiotów ścisłych i przyrodniczych jest minimalizowane przy jednoczesnym wzroście wymagań w stosunku do uczniów i nauczycieli. Fakt ten utrudnia dogłębne wyjaśnianie zagadnień z zakresu tych nauk. Zaproponowany cykl wykładów pomaga wypełnić powstającą lukę. Nasza propozycja adresowana jest do wszystkich uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz licealnych, zarówno profili biologiczno-chemicznych jak i humanistycznych. Ponadto w naszej ofercie znajdują się wykłady rozszerzające wiedzę, kierowane do uczniów szczególnie zainteresowanych chemią, dla tych, którzy przygotowują się do Olimpiady Chemicznej lub realizują zagadnienia fizykochemii w programie Międzynarodowej Matury. Nasi Ambasadorowie to grupa młodych nauczycieli akademickich, którzy z pasją i zaangażowaniem potrafią przekazywać wiedzę. Wykłady mają charakter prezentacji popularnonaukowych dostosowanych do podstawy programowej nauczania. Mamy nadzieję, że wygłoszone wykłady staną się źródłem pomocy i inspiracji dla nauczycieli. 2

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego "Ambasadorowie Nauki" Miejsce i czas wykładów: Wykłady trwają 35-45 min. Mogą odbywać się w umówionym terminie w salach wykładowych Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego przy ul. Joliot–Curie 14. Zgłoszenia: Osoba kontaktowa: dr hab. Alina Bieńko Zgłoszenia prosimy kierować na adres: alina.bienko@chem.uni.wroc.pl List prosimy zatytułować: „Ambasadorowie” lub telefonicznie: 71 3757258 Lub za pośrednictwem strony internetowej wypełniając formularz zgłoszeniowy: www.chem.uni.wroc.pl/ambasadorowie_nauki W zgłoszeniu prosimy o podanie: tytułu wybranego wykładu, propozycji terminu, numeru szkoły, adresu, klasy, przewidywanej liczby słuchaczy oraz danych kontaktowych. przeprowadzenie wykładu wymaga podpisania umowy między szkołą a Wydziałem Chemii UWr. koszt wykładu przeprowadzonego na Wydziale Chemii to 150 zł brutto 3

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego Proponowane wykłady LP Tytuł wykładu Wykładowca Adresat 1 Dlaczego krew jest czerwona? dr hab. Ewa Dudziak II, III klasa (profil biol-chem), międzynarodowa matura, kółka chemiczne, olimpiada chemiczna 2 Narzędzie do badania cząsteczek - NMR dr hab. Ewa Dudziak 3 Biomimetyczne implanty: kości „wyhodowane” w laboratorium chemicznym dr Łukasz John Wszystkie poziomy 4 Błękitna chemia na wagę złota 5 Chemia hemu, czyli dlaczego upadło Cesarstwo Rzymskie... dr hab. Jacek Wojaczyński 6 Chemia żywi, leczy, ubiera, buduje... dr hab. Jacek Wojaczyński 7 Tablica Mendelejewa - dawniej i dziś Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego 4

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego Biomimetyczne implanty: kości "wyhodowane” w laboratorium chemicznym Jakie są trendy we współczesnej inżynierii tkanek twardych? Czy chemik może przygotować w laboratorium materiał, który będzie spełniać rolę implantu kości? Czy taki materiał nie będzie toksyczny dla organizmu? Wykład będzie odpowiedzią na te i inne pytania. Prezentacja ma charakter interdyscyplinarny, łączący takie dziedziny nauki jak biologia, chemia i fizyka. Chemia hemu, czyli dlaczego upadło Cesarstwo Rzymskie, a Stany Zjednoczone uzyskały niepodległość Czy możliwe, że zaburzenia w metabolizmie miały wpływ na rozwój naszej cywilizacji? Skąd wzięły się legendy o wilkołakach i wampirach? Odpowiedź na te pytania wiąże się z hemem – jednym ze związków kluczowych dla funkcjonowania organizmów żywych, który będzie głównym bohaterem wykładu. Błękitna chemia na wagę złota Czym barwiono dzieła sztuki starożytnej? Jaką rolę odgrywały złożone tlenki metali w barwieniu dzieł sztuki? Czy chemik jest w stanie odtworzyć w laboratorium starożytny barwnik? Jakimi metodami pomiarowymi dysponuje współczesna chemia w celu dogłębnej analizy składu barwników obrazów i rzeźb stworzonych setki lat temu? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć na niniejszym wykładzie. . 5

Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego Tablica Mendelejewa – dawniej i dziś   Układ okresowy, stworzony przez Dymitra Mendelejewa w 1869 roku, do dziś stanowi podstawowy sposób klasyfikacji pierwiastków chemicznych. Jak doszło do jego powstania, jak się zmieniał, jakie formy może przyjmować – te zagadnienia będą przedmiotem proponowanego wystąpienia. Chemia żywi, leczy, ubiera, buduje…   Jak współcześnie postrzegana jest chemia i czy jej wizerunek znany z mediów odzwierciedla rolę, jaką odgrywa w naszym codziennym życiu? Czy hasło, zawarte w tytule wykładu, straciło swoją aktualność? Jak naprawdę wygląda praca współczesnego chemika? Celem prezentacji jest pokazanie, że chemia to nauka kluczowa dla rozwoju cywilizacji, choć obok postępu niesie też z sobą pewne zagrożenia. Narzędzie do badania cząsteczek – NMR W jaki sposób określa się strukturę nowego związku chemicznego? Spośród wielu metod wybraliśmy jedną ze spektroskopii, spektroskopię jądrowego rezonansu magnetycznego (NMR). Po zwięzłym wyjaśnieniu co to jest spektroskopia, co to jest widmo i na czym polega zjawisko NMR, przekazujemy słuchaczom kilka prostych reguł, które pozwalają interpretować proste widma NMR. Wykład może być wzbogacony o godzinę ćwiczeń, w trakcie których uczestnicy samodzielnie rozwiązują podstawowe problemy. Dlaczego krew jest czerwona? Jakie związki chemiczne są odpowiedzialne za czerwony kolor krwi i zieleń trawy? Okazuje się, że są to bardzo blisko spokrewnione barwniki, należące do klasy porfiryn i ich pochodnych. Punktem wyjścia wykładu jest znaczenie biologiczne tych kluczowych dla życia związków, następnie pokazane są inne, wybrane aspekty (chemiczne – synteza, aromatyczność, medyczne – terapia fotodynamiczna, a nawet geologiczne). . 6