More than teaching English

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
Present simple vs Present continuous
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
Music: Nightengale Serenade
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
Holidays in Poland Christmas and Easter.
POLISH FOR BEGINNERS.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
REMEMBER THE HUMAN Netykieta - Netiquette 1. Staraj się zawsze pisać na temat. Przed wzięciem udziału w dyskusji zapoznaj się z tematyką sporu. 2. Przemyśl.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
S: Present Simple vs Present Continuous.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Czym jest Globalne Obywatelstwo?
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
klasa II moduł 27 PEOPLE WHO HELP
11. Work Praca.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present continuous
Tworzenie zdań i zastosowanie
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Internationalisation at the University of Warsaw
Zespol Szkolno – Przedszkolny No. 2 in Rybnik – Poland 2007
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Seniors in Poland.
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

More than teaching English 25th IATEFL POLAND CONFERENCE Szczecin 2016

CHALLENGES Is it in the curriculum? Isn’t it only for more advanced students? How can it be fun for my students? Where can I find some materials for teaching about tolerance? Where is the language practice? Am I alone? How to make it more than just teaching English?

Is it in the curriculum? Celem kształcenia ogólnego w szkole jest: kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. W procesie kształcenia ogólnego szkoła (podstawowa/gimnazjum) kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak: uczciwość, wiary godność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej. W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a tak że postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji. Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji.

Curriculum highlights fairness honesty responsibility consistence self-esteem civic responsibility creativity curiosity about the world respect for traditions and customs of other cultures

Isn’t it only for more advanced students? ID https://www.google.pl/search?q=ID+card&espv=2&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiV4u6g28XOAhVTOMAKHXnCAi0QsAQIGg#tbm=isch&q=ID+funny+&imgrc=uOI5oA9Ncqr9pM%3A

My roles in life Ask your students to outline their palms and write one role they play in their life in each finger, eg. a brother, a sister, a friend, a musician, a football player, a student, etc. They choose the most important one, then they talk with other students and explain their choice.

The groups I belong to Ask your students to think about five groups they belong to, eg. the group of people who wear glasses, the group of people who learn at school, the group of people who are only children, etc. When they are ready the teacher reads out different names of groups, if a student belongs to it, they have to stand up for a moment. After a while ask students to walk around the classroom to find what other groups were mentioned by their classmates. To finish ask students how they felt when they were the only ones to stand up or when they stood up in a group, ask them what they have learnt about other students.

How can it be fun for my students? Serious but fun – online games

Against all odds http://www.playagainstallodds.ca/

3rd world farmer http://3rdworldfarmer.com/

Spent http://playspent.org/

Free rice http://freerice.com/#/english-vocabulary/1402

Where is the language practice? https://static.independent.co.uk/s3fs-public/indy100/e1t_MupEpl/22521-1qchzq8.jpg

Change your mind changing your perception Gallery tour Change your mind changing your perception https://www.google.pl/search?q=change+your+mind&espv=2&biw=1366&bih=677&source=lnms&tbm= isch&sa=X&ved=0ahUKEwjArfKbyMXOAhUlJJoKHUICALkQ_AUIBigB#imgrc=UI7iDRFjV3_1nM%3A

good morning to teachers. Ask your students to find different explanations for the following sentences. John never says good morning to teachers.

She always wears a hat with a wide brim. He often avoids me in the corridor. One of my students is very talkative. They don’t read any books.

Where can I find some materials for teaching about tolerance? 27 January International Holocaust Remembrance Day 21 March International Day for the Elimination of Racial Discrimination 8 April World Roma Day 4 June International Day of Innocent Children Victims of Aggression 20 June World Refugee Day 1 October International Day of Older Persons 2 October International Day of Non-Violence 16 November International Day for Tolerance 10 December Human Rights Day

https://sustainabledevelopment.un.org/sdgs

Authentic materials - videos How much can 4 minute change? A lesson based on a video called „Look beyond borders – 4 minute experiment” by Amnesty International https://www.youtube.com/watch?v=f7XhrXUoD6U

The photos are screenshots from the Amnesty International film „Look beyond borders”.

How much can 4 minutes change? 1. Ask students: What can you do for four minutes? Give them some time to think and then gather ideas. Tell them that some time ago a psychologist Arthur Aron did some research thanks to which he concluded that four minutes of looking each other in the eyes can make people closer to each other. Tell students that they are going to watch a film based on this experiment. Their task will be to name emotions of the people and their actions. 2. Play the film to 0:30 (in this fragment people have closed eyes), stop and ask them to name emotions of the participants of the experiment. 3. Play the film to 1:00 (people open eyes), stop and ask them to name emotions and reactions of the participants of the experiment. 4. Play the rest of the video. Ask students to write down all the reactions and actions of the people appearing in the film. Students present the activities. 5. After students have watched the film ask them to choose one pair from the film and prepare a short imaginary conversation between them which might have happened just after the end of the experiment. Some pairs present their dialogues.

Am I alone? INSPIRATIONS SIG IATEFL PL Global Issues https://gisigpl.wordpress.com/ SIG IATEFL Global Issues http://gisig.iatefl.org/ http://www.tesol.org/  Interest Sections http://film-english.com/ Szkoła Tolerancji (Centrum Edukacji Obywatelskiej) http://en-joyenglish.weebly.com/

How to make it more than just teaching English? Be consistent Use simple exercises Decide whether to discuss hot topics on the spot or give students more time to think them over and be familiar with Teaching about tolerance is an ongoing process Give students time to express their emotions 

You are welcome to contact us We love to be bothered Katarzyna Łaziuk kasia.laziuk@gmail.com Katarzyna wiącek kkatarzyna.wiacek@gmail.com