Research project management

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Jak rozwijać swoją karierę. How to improve Your career.
Jak radzić sobie ze stresem w pracy „How To Deal With Stress At Work”
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
The European Union Unia Europejska
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Tweak of the Week. Supporting Polish EAL students.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
POLISH FOR BEGINNERS.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
How to make an application on Step by Step Instructions
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Wydział Elektroniki Kierunek: AiR Zaawansowane metody programowania Wykład 5.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
REMEMBER THE HUMAN Netykieta - Netiquette 1. Staraj się zawsze pisać na temat. Przed wzięciem udziału w dyskusji zapoznaj się z tematyką sporu. 2. Przemyśl.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 1 Greetings and introducing yourself.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
‘Wish’ życzenia, żal.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Joanna E. Dudek, M.A. University of Social Sciences and Humanities Warsaw, Poland.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
FORESTS IN POLAND. THE AREA OF FORESTS IN POLAND Forests in Poland grow on 9 million hectares, which cover more than 28% of the country. The majority.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Forest fire protection
11. Work Praca.
Present Continuous.
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
FOREST FIRE PROTECTION IN POLAND AND EUROPE
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Research project management
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
Polish L3 Learning Pack Saying your name
MuTOH KIERUNKI ROZWOJU
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

Research project management Project Route The purpose of this exercise is to familiarize students with the initial stages of project development: defining objectives and planning. Problem Tree SMART

SMART Targets should be: S – specific area M – measurable A – attainable R – realistic T – time bound

SMART Specific: A specific goal has a much greater chance of being accomplished than a general goal. To set a specific goal you must answer the six “W” questions: *Who: Who is involved? *What: What do I want to accomplish? *Where: Identify a location. *When: Establish a time frame. *Which: Identify requirements and constraints. *Why: Specific reasons, purpose or benefits of accomplishing the goal. EXAMPLE:  A general goal would be, “Get in shape.” But a specific goal would say, “Join a health club and workout 3 days a week.”

SMART Bad Example: I want to be healthier. Good Examples: I want to lose 20 pounds. I want to eliminate chocolate bars from my diet. I want to quit smoking. I want win a tennis match against my brother. I want to reduce my half-marathon time by 30%.

SMART Measurable - Establish concrete criteria for measuring progress toward the attainment of each goal you set. When you measure your progress, you stay on track, reach your target dates, and experience the exhilaration of achievement that spurs you on to continued effort required to reach your goal. To determine if your goal is measurable, ask questions such as: How much? How many? How will I know when it is accomplished? Wymierne - określenie konkretnych kryteriów pomiaru postępów w osiąganiu wyznaczonego celu. Podczas mierzenia postępu, pozostajesz na dobrej drodze, dotrzyj do wyznaczonych dat i doświadcz się radości z osiągnięć, które zachęcają cię do kontynuowania wysiłku potrzebnego do osiągnięcia celu. Aby ustalić, czy Twój cel jest wymierny, zadaj pytania, na przykład ...... Jak dużo? Ile? Skąd mam wiedzieć, kiedy to się skończy?

SMART Bad Example: I want more money. Good Examples: I want to completely pay off my student loan. I want to have $200,000 in my savings account. I want to earn a $100,000 salary. I want a part-time job for an extra $10,000 a year. I want my investment portfolio to earn a 10% annual return. Wymierne - określenie konkretnych kryteriów pomiaru postępów w osiąganiu wyznaczonego celu. Podczas mierzenia postępu, pozostajesz na dobrej drodze, dotrzyj do wyznaczonych dat i doświadcz się radości z osiągnięć, które zachęcają cię do kontynuowania wysiłku potrzebnego do osiągnięcia celu. Aby ustalić, czy Twój cel jest wymierny, zadaj pytania, na przykład ...... Jak dużo? Ile? Skąd mam wiedzieć, kiedy to się skończy?

SMART Attainable – When you identify goals that are most important to you, you begin to figure out ways you can make them come true. You develop the attitudes, abilities, skills, and financial capacity to reach them. You begin seeing previously overlooked opportunities to bring yourself closer to the achievement of your goals. You can attain most any goal you set when you plan your steps wisely and establish a time frame that allows you to carry out those steps. Goals that may have seemed far away and out of reach eventually move closer and become attainable, not because your goals shrink, but because you grow and expand to match them. When you list your goals you build your self-image. You see yourself as worthy of these goals, and develop the traits and personality that allow you to possess them. Osiągalny - Kiedy zidentyfikujesz najważniejsze dla Ciebie cele, zaczynasz odkrywać sposoby, dzięki którym można je spełnić. Rozwijasz postawy, zdolności, umiejętności i możliwości finansowe, aby dotrzeć do nich. Zacznij widzieć wcześniej przeoczone możliwości przybliżania się do osiągnięcia Twoich celów. Możesz osiągnąć jak najwięcej jakiegoś celu, jeśli zaplanujesz swoje kroki mądrze i ustalisz ramy czasowe, które pozwolą Ci wykonać te kroki. Cele, które mogły się wydawać odległe, a poza zasięgiem w końcu zbliżyć się i stać się osiągalne, a nie dlatego, że Twoje cele się kurczą, ale dlatego, że rosną i rozwijasz, aby ich dopasować. Kiedy wymienisz swoje cele, budujesz swój własny wizerunek. Widzisz siebie jako godny tych celów i rozwijać cechy i osobowość, które pozwalają na ich posiadanie.

SMART Bad Example:  I want to visit every country in the world this year. Good Examples: I want to backpack through Europe this summer. I want to visit every continent before I die. I want to see the new seven wonders of the world within the next 15 years. I want to travel to 5 countries in the next 10 years. I want to go on a cruise through Asia by the end of next year. Osiągalny - Kiedy zidentyfikujesz najważniejsze dla Ciebie cele, zaczynasz odkrywać sposoby, dzięki którym można je spełnić. Rozwijasz postawy, zdolności, umiejętności i możliwości finansowe, aby dotrzeć do nich. Zacznij widzieć wcześniej przeoczone możliwości przybliżania się do osiągnięcia Twoich celów. Możesz osiągnąć jak najwięcej jakiegoś celu, jeśli zaplanujesz swoje kroki mądrze i ustalisz ramy czasowe, które pozwolą Ci wykonać te kroki. Cele, które mogły się wydawać odległe, a poza zasięgiem w końcu zbliżyć się i stać się osiągalne, a nie dlatego, że Twoje cele się kurczą, ale dlatego, że rosną i rozwijasz, aby ich dopasować. Kiedy wymienisz swoje cele, budujesz swój własny wizerunek. Widzisz siebie jako godny tych celów i rozwijać cechy i osobowość, które pozwalają na ich posiadanie.

SMART Realistic - To be realistic, a goal must represent an objective toward which you are both willing and able to work. A goal can be both high and realistic; you are the only one who can decide just how high your goal should be. But be sure that every goal represents substantial progress. A high goal is frequently easier to reach than a low one because a low goal exerts low motivational force. Some of the hardest jobs you ever accomplished actually seem easy simply because they were a labor of love. Realistyczne - aby być realistycznym, cel musi stanowić cel, z którym zarówno jesteś gotowy, jak i zdolny do pracy. Cel może być zarówno wysoki, jak i realistyczny; Jesteś jedyną osobą, która może zdecydować, jak bardzo Twój cel powinien być. Ale upewnij się, że każdy cel stanowi znaczny postęp. Wysoki cel jest często łatwiej osiągać niż niski, ponieważ niski cel wywiera niską siłę motywacyjną. Niektóre z najtrudniejszych zadań, jakie kiedykolwiek osiągnęły, wydają się proste, ponieważ były to roboty miłości.

SMART Bad Example: I want to collect every local phonebook since 1950. Good Examples: I want to own my own home. I want to donate 10% of my income each year to charity. I want to reduce my body fat percentage to under 17%. I want to run my own small business. I want to get married. Realistyczne - aby być realistycznym, cel musi stanowić cel, z którym zarówno jesteś gotowy, jak i zdolny do pracy. Cel może być zarówno wysoki, jak i realistyczny; Jesteś jedyną osobą, która może zdecydować, jak bardzo Twój cel powinien być. Ale upewnij się, że każdy cel stanowi znaczny postęp. Wysoki cel jest często łatwiej osiągać niż niski, ponieważ niski cel wywiera niską siłę motywacyjną. Niektóre z najtrudniejszych zadań, jakie kiedykolwiek osiągnęły, wydają się proste, ponieważ były to roboty miłości.

SMART Time-bound  – A goal should be grounded within a time frame. With no time frame tied to it there’s no sense of urgency. If you want to lose 10 lbs, when do you want to lose it by? “Someday” won’t work. But if you anchor it within a timeframe, “by May 1st”, then you’ve set your unconscious mind into motion to begin working on the goal. Your goal is probably realistic if you truly believe that it can be accomplished. Additional ways to know if your goal is realistic is to determine if you have accomplished anything similar in the past or ask yourself what conditions would have to exist to accomplish this goal. T can also stand for Tangible – A goal is tangible when you can experience it with one of the senses, that is, taste, touch, smell, sight or hearing. When your goal is tangible you have a better chance of making it specific and measurable and thus attainable. Realistyczne - aby być realistycznym, cel musi stanowić cel, z którym zarówno jesteś gotowy, jak i zdolny do pracy. Cel może być zarówno wysoki, jak i realistyczny; Jesteś jedyną osobą, która może zdecydować, jak bardzo Twój cel powinien być. Ale upewnij się, że każdy cel stanowi znaczny postęp. Wysoki cel jest często łatwiej osiągać niż niski, ponieważ niski cel wywiera niską siłę motywacyjną. Niektóre z najtrudniejszych zadań, jakie kiedykolwiek osiągnęły, wydają się proste, ponieważ były to roboty miłości.

SMART Bad Example: I want to buy a house. Good Examples: I want to buy a house within the next 5 years. I want to save up a $100,000 down payment by January 2015. I want to buy a 600 square-foot condo by the beginning of next year. Realistyczne - aby być realistycznym, cel musi stanowić cel, z którym zarówno jesteś gotowy, jak i zdolny do pracy. Cel może być zarówno wysoki, jak i realistyczny; Jesteś jedyną osobą, która może zdecydować, jak bardzo Twój cel powinien być. Ale upewnij się, że każdy cel stanowi znaczny postęp. Wysoki cel jest często łatwiej osiągać niż niski, ponieważ niski cel wywiera niską siłę motywacyjną. Niektóre z najtrudniejszych zadań, jakie kiedykolwiek osiągnęły, wydają się proste, ponieważ były to roboty miłości.

Definitione – Target Targets in the project must define what is going to change in situation of the customers or how is going to change their environment.

Target tree Main target Target5 Target6 Target4 Target 1 Target3