I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Advertisements

Dojrzałość szkolna dziecka
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Najsławniejsi Polscy pisarze dla dzieci.
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Ogólnopolski konkurs literacko-plastyczny pod hasłem " Polska pachnąca w lipach"
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Wpływ czytania na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Innowacja pedagogiczna
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Wpływ czytania na rozwój dzieci
Projekt czytelniczy dla klas piątych
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Dlaczego warto czytać książki dzieciom?
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wychowanie przez czytanie
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów:
Czytanie wspiera rozwój dziecka
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
GRUPA OF W BIBLIOTECE..
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Zapis prezentacji:

I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ WPŁYW KSIĄŻKI I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ DZIECKA

Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych dzieci jest jednym z najważniejszych zadań edukacyjnych przedszkola, szkoły i domu.

Dziecko obcując z książką: - próbuje naśladować bohaterów, - identyfikuje się z postaciami, - poznaje i przeżywa świat, - rozwija mowę, myślenie, - kształtuje wrażliwość emocjonalną, - aktywność poznawczą i zabawową.

Wychowawcza rola książki. Książka zapewnia rozwój intelektualny dziecka: - zawiera głównie treści związane z domem i rodziną, - zachęca do wykonywania prostych czynności domowych, - sprzyja nawiązywaniu kontaktów i przyjaźni.

Książka kształtuje cechy społeczne dziecka. Dziecko czytając: - potrafi żyć w grupie, - uczy się właściwych zachowań: pomaga słabszym, szanuje dorosłych, rozwiązuje konflikty.

Odpowiednio dobrane utwory ukazują piękno polskiej mowy. Właściwe teksty stają się przykładem poprawnego języka: - doskonalona jest mowa pod względem gramatycznym i dźwiękowym, - wzrasta zasób słów i pojęć, - ćwiczy się pamięć dziecka.

Poznawcza i dydaktyczna rola książki. Kontakt z literaturą zaspakaja potrzebę obserwacji: - poszerza możliwość poznania świata, - zapewnia uczestnictwo w wydarzeniach niedostępnych dla siebie.

Literatura wywiera ogromny wpływ na rozwój emocjonalny dziecka: - oddziałowuje na uczucia, -pozwala lepiej zrozumieć innych ludzi, - wprowadza w świat fantazji, - wyrabia codzienne nawyki.

Rola ilustracji książkowych. Ilustracje: - budzą zainteresowania książką, - wywołują zaciekawienie tekstem, - ułatwiają zapamiętywanie treści, - rozwijają spostrzegawczość.

Książki rozwijają twórczość dziecięcą. Pod wpływem wierszy, bajek powstają prace plastyczne. Przeżycia związane z utworem literackim dziecko wyraża w tańcu, śpiewie, zabawie w teatr.

- gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych, Rola biblioteki: - gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych, - popularyzacja czytelnictwa, - współpraca z placówkami oświatowymi, kulturalnymi i organizacjami społecznymi.

Wystawka nowych książek Zachęcamy i zapraszamy do naszej biblioteki wszystkich czytelników naszej szkoły.

CZYTAJCIE CODZIENNIE- 20 Minut!

Czytajmy dzieciom od najmłodszych lat

Zostawiajmy książki w miejscach łatwo dostępnych dla dzieci.

Odwiedzajmy z dziećmi biblioteki, muzea, by poznały historię książki i sposób jej wytwarzania.

Zachęcajmy do czytania, nie zmuszajmy.

Niech czytanie będzie nagrodą, a nie karą.

Wymyślajmy wspólnie historyjki, wierszyki, opowieści i spisujmy je.

Zachęcajmy dzieci do korzystania z różnych form książeczek: przestrzennych, wodnych, książeczek-zabawek, książeczek- przytulanek, książeczek z melodyjką, książeczek mówionych.

Twórzmy niekonwencjonalne książeczki i książki.

Czytajmy wspólnie-miło spędzając czas i budując wspólne relacje.

Bądźmy wzorem i sami po prostu czytajmy. Dziękuję za uwagę : prezentację przygotowała-Renata Ryczek.