Koleje Dużych Prędkości we Włoszech

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II,
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT Roman Idczak.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Podstawy trakcji elektrycznej
Trakcja elektryczna Katarzyna Bergiel Wiadomości ogólne
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Włochy.
Wprowadzenie Pierwsza linia dużych prędkości Tokio – Osaka (Tokaido) otwarta 1 października 1964 roku Przyspieszenie rozwoju kolei dużych prędkości w pierwszym.
Kryteria analizy systemów transportowych
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Skrajnia budowli.
Prawa autorskie zastrzeżone
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
Odcinek zdalnego prowadzenia ruchu
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Wycieczka do Italii.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Historia kolei na terenach południowej Polski
Podstawy trakcji elektrycznej
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
i regulacji torów kolejowych
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
TEMAT 30: Postępowanie ratownicze w czasie innych akcji komunikacyjnych autor: Piotr Fliciński SZKOLENIE PODSTAWOWE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Współczesne środki transportu
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
16.Jadący ze stałą prędkością 72km/h pociąg osobowy, mija stojący pociąg towarowy o długości 400m. Mijanie trwało 30s. Oblicz długość pociągu osobowego.
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Magistrala Transsyberyjska
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Zapis prezentacji:

Koleje Dużych Prędkości we Włoszech Jędrzej Gonera

Generalny Plan Transportu 1400 km w kształcie litery T 1100 km nowych linii Turyn – Wenecja - Triest Mediolan – Florencja – Rzym - Neapol

Pierwsza linia KDP - Diretissima Rozpoczęcie budowy -1970 r. TAV – 1991 r. Oddanie całej trasy do użytku – 1992 r. Rzym – Florencja V < 250 km/h z racji stałego napięcia 3 kV maks. nachylenie: 8‰ Rmin = 3000 m

Założenia nowych linii KDP Prędkość do 300 km/h zasilanie prądem zmiennym 25 kV ERTMS/ETCS łączność GSM-R odległość osi torów – 5 m Rmin = 5147 m maks. pochylenie 15‰ min. grubość podsypki – 0,35 m

Różnice w systemach zasilania 3 kV – prąd stały podstacje zasilające co ok. 12 km ciężka sieć trakcyjna ( 610 mm2) naciąg ok. 6880 daN masywne konstrukcje wsporcze 25 kV – prąd zmieny podstacje co 50 km częstsze kursowanie pociągów lekka sieć trakcyjna (320 mm2) naciąg ok. 1375 daN

Systemy sterowania ruchem Diretissima (Rzym – Florencja) odcinki blokowe co 1350 m 5 odcinków blokowych = odcinek odstępowy 5400 m prędkości maksymalne w poszczególnych odcinkach: Pozostałe linie (sygnalizacja kabinowa) Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowycm (ERTMS) Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) informacje o zajętości toru określanie kierunku jazdy i vmax kompatybilność z zarządami kolejowymi w Europie

Linia Rzym - Neapol Rozpoczęcie budowy -1994 r. Oddanie trasy do użytku – 2005 r. 39 wiaduktów i mostów 26 tuneli Czas przejazdu: 1 godz. 05 min Dł: 204 km

Turyn – Mediolan (2006) 1-szy odcinek Dł: 125 km

Padwa – Wenecja (2006) Dł: 24 km

Werona – Padwa (2007) Dł: 28,5 km

Neapol – Salerno (2008) Dł: 29 km

Turyn – Mediolan (2009) 2-gi odcinek Połączenie Turynu z Mediolanem Dł: 124 km

Mediolan - Bolonia(2010) Długość: 210 km Czas przejazdu: 65 min Modernizacja dworca w Mediolanie

Bolonia – Florencja (2010) Długość: 73 km ok. 95 % w tunelu Rzym – Mediolan: 2 godz. 45 min.

Bolonia – Florencja (tunele)

Mediolan – Genua (2012) Długość: 123 km

Mediolan – Treviglio (2014) Dł: 23 km

Pierwsza linia KDP - Diretissima Rozpoczęcie budowy -1970 r. TAV – 1991 r. Oddanie całej trasy do użytku – 1992 r. Rzym – Florencja V < 250 km/h z racji stałego napięcia 3 kV maks. nachylenie: 8‰ Rmin = 3000 m

Lyon – Turyn (Francja – Włochy) Długość: 270 km ~ 26 mld euro pociągi towarowe – V = 100 km/h pociągi pasażerskie - V = 220 km/h prognozowane zwiększenie obciążenia transportem towarowym

Bibliografia: „Technika Transportu Szynowego” – wydania: 2001/1-2, 2006/3, 2007/3, 2008/5-6, 2011/1-2, „Świat Kolei” – wydanie 2014/8 www.kierunekwlochy.pl/koleje-duzych-predkosci-we-wloszech www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wlochy-w-grudniu-otwarcie-kolejnego-odcinka-linii-kdp-mediolan--werona-77895.html www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zielone-swiatlo-dla-francuskowloskiej-szybkiej-kolei-84017.html