W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Dokument HTML jest zwykłym
Jak pisać pracę dyplomową na WSIiZ?
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Procesor tekstu Word część 2
Procesor tekstu Word część 1
Edytor tekstu.
Budowanie makiety publikacji
Budowa i układ strony dokumentu
Seminarium dyplomowe Grzegorz Raniszewski.
Jak pisać pracę dyplomową
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
Strona formalna tekstu
Edytor tekstu MS WORD.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Rządowe Centrum Legislacji
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Korespondencja biurowa
Techniki działań terrorystycznych projekt
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
BEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA projekt
Jak pisać pracę dyplomową na WSIiZ?
Opracowała: Iwona Kowalik
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Tworzenie prezentacji
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
Książka popularnonaukowa i beletrystyczna
Książka popularnonaukowa i beletrystyczna
kryteria zaliczenia projektu
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Tytuł Szablon prezentacji
„The Journal of Education, Culture and Society” .
Język i styl Leszek J Chmielewski
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
Wymogi redakcyjne prac dyplomowych Wydziału Lekarskiego II
Redakcja pracy, wzory, rysunki, tabele, przywołania w tekście
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Temat nr 4 : Tabliczki tytułowe ( PN-EN ISO 7200:2007)
OPIS BIBLIOGRAFICZNY PN-ISO 690
Wydział Informatyki i Zarządzania k. Zarządzanie
Opis bibliograficzny zespół danych o dokumencie zawierający cechy niezbędne do jego identyfikacji.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
 Dane o jakimkolwiek źródle czerpie się ze strony tytułowej opisywanego dokumentu. Jednakże o szczegółach dotyczących pisowni i interpunkcji przesądzają.
Bibliografia. Uporządkowany spis książek i artykułów, który wydawany jest osobno lub dołączany do prac naukowych i popularnonaukowych. Bibliografia ma.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ PROJEKT mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
każdy rysunek powinien być opatrzony
TEKST GŁÓWNY PODZIAŁ Berenika Brzeska. OZNACZANIE PODZIAŁU Podstawowe zróżnicowanie tekstu to podział na: tomy, części, rozdziały i podrozdziały. W książkach.
Przypisy. Przypisy to materiały uzupełniające tekst główny, ułatwiają zrozumienie poszczególnych fragmentów. Rodzaje przypisów: P. rzeczowe – objaśniają.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
SEMINARIUM DYPLOMOWE LOGISTYKA Prof. dr hab. inż. Leszek Pacholski.
Wymogi redakcyjne prac dyplomowych Wydziału Lekarskiego II
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Student przygotowuje pracę dyplomową rozumianą jako dzieło.
Struktura książki i czasopisma
Temat pracy dyplomowej
Interlinia i odstępy między akapitami
Wymiary postera powinien wynosić 90 x 120 [cm] Wydruk w kolorze
Wymiary postera 59,4 x 84,1[cm] Format A1 Wydruk w kolorze
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu, w tym projektu inżynierskiego i może być wykonana indywidualnie lub zespołowo. Jeżeli praca jest wykonywana jako projekt zespołowy, to musi być wskazane autorstwo jej poszczególnych części. Temat pracy dyplomowej inżynierskiej musi być związany z kierunkiem studiów autora pracy.

Praca powinna mieć następujący układ: • karta pracy dyplomowej lub jej kserokopia, • strona tytułowa, • spis treści, • streszczenie w języku polskim, • streszczenie w języku obcym, • wykaz oznaczeń i skrótów oraz słownik (jeśli jest to uzasadnione), • treść pracy, • wykaz źródeł (spis literatury), • spis tabel, • spis rysunków, • spis załączników (jeśli występują), • załączniki

Zasady redakcji pracy dyplomowej Wprowadzenie musi zawierać uzasadnienie wyboru tematu, cele pracy, określenie problemów teoretycznych i/lub empirycznych oraz zakres pracy; ponadto: ogólną koncepcję i metodykę realizacji pracy dyplomowej oraz przyjęte założenia. Merytoryczne przedstawienie problemu wynikającego z tematu pracy i jego rozwiązania powinno zawierać analizę literaturową problemu, związanego z tematem pracy. Niezbędne jest również opisanie: stosowanych metod badawczych lub projektowych, analizy badanego problemu, programu i wyników badań, a także opracowanych koncepcji, projektów i innych dokonań, zrealizowanych na podstawie przeprowadzonych badań, obserwacji i analiz. Podsumowanie powinno zawierać jednoznaczne określenie stopnia osiągnięcia celów pracy oraz wnioski z przeprowadzonych badań i prac koncepcyjno-projektowych. Winno odnosić się do całości treści pracy zarówno w jej obszarze teoretycznym, jak i badawczym.

Praca dyplomowa inżynierska musi być opracowana w formie zwartego tekstu o objętości nie mniejszej niż trzy arkusze wydawnicze (120 tysięcy znaków typograficznych – ze spacjami). Opracowywanie redakcyjne pracy dyplomowej: • czcionka Times New Roman lub Arial (konsekwentnie stosowana w całej pracy), • rozmiar czcionki: tytuły rozdziałów 14 pkt, tytuły podrozdziałów i tekst 12 pkt, • marginesy: wewnętrzny 3,5 cm, zewnętrzny 2,5 cm, górny i dolny 2,5 cm, • odstępy między wierszami 1,5 (bez dodatkowych odstępów między akapitami), • numerowanie stron automatyczne, w prawym dolnym rogu strony, bez numeru na pierwszej stronie pracy (pierwszą stroną pracy jest strona tytułowa), • tekst justowany obustronnie, • automatyczne dzielenie wyrazów, • stosowanie akapitu konsekwentnie w całej pracy.

Należy używać formy bezosobowej, lub formy trzeciej osoby liczby pojedynczej lub mnogiej. W pracy dyplomowej do numeracji rozdziałów i podpunktów należy stosować numerację cyframi arabskimi. W celu wyróżnienia fragmentu pracy należy stosować wyłącznie pogrubienia. Podczas cytowania należy stosować kursywę lub cudzysłów. Po tytule rozdziału lub podrozdziału nie stawia się kropki, a tytułów części pracy nie umieszcza się w cudzysłowie. Pomiędzy tytułem części pracy wyższego rzędu, a pierwszym tytułem jej części niższego rzędu (podtytułem) nie należy umieszczać tekstu w jakiejkolwiek formie. Podrozdziału nie można zaczynać od rysunku, wzoru lub tabeli. Nie może on także się składać z samych rysunków, wzorów i tabel. Należy dodać krótkie wprowadzenie do każdego z tych elementów, który powinien być przywołany w treści.

Rozdziały główne rozpoczynamy od kolejnych stron Rozdziały główne rozpoczynamy od kolejnych stron. Jeżeli stosowane są wyliczenia, należy używać punktorów i numeratorów, w sposób ujednolicony w całej pracy. Przypisy dolne służą autorowi do uzupełniania, interpretowania i komentowania myśli poruszanych w tekście pracy. Rysunki zamieszczone w pracy dyplomowej powinny być czytelne, zrozumiałe i zawsze podpisane z powołaniem się na źródło. Rysunki z pozycji obcojęzycznych wymagają opisu w j. polskim. Numerując rysunki należy przyjąć zasadę dwuczłonową, gdzie pierwszy człon oznacza numer rozdziału a drugi numer rysunku w danym rozdziale. Rysunki powinny być umieszczone na środku strony, opis pod rysunkiem również.

Należy używać przyjętego stylu tabel konsekwentnie w całej pracy Należy używać przyjętego stylu tabel konsekwentnie w całej pracy. Tabelę należy opisywać nad tabelą wyśrodkowując jej opis oraz zawsze określić jej źródło, które powinno być umieszczone pod tabelą i wyrównane do lewej. Wzory umieszcza się w kolejnym wierszu w sposób wypośrodkowany, a ich numery podaje z prawej strony w nawiasach zwykłych. (a + b)2 = a2 + 2ab + b2 (5.1) Zasada numeracji wzorów jest taka sama jak rysunków i tabel. Każdy rysunek i tabela zamieszczona w pracy wymagają podania źródła (fakt przerysowania nie upoważnia do stosowania zapisu: opracowanie własne). Fotografie wykonane przez autora pracy powinny być opatrzone informacją: fotografia własna.

Opracowując pracę dyplomową autor zobligowany jest do powoływania się na odpowiednie źródła literaturowe. W tekście pracy w odpowiednich miejscach autor powołuje się na źródło, stosując jednolicie zasadę tworzenia odwołań do literatury w systemie harvardzkim. Zgodnie z tą zasadą należy podać w nawiasach okrągłych nazwisko autora, rok wydania publikacji, oraz numer stron. Na końcu pracy autor umieszcza (w porządku alfabetycznym) spis literatury, z której korzystał. W spisie literatury i stron internetowych podaje się tylko pozycje wykorzystane w pracy.