Marta Siedlikowska. Copywriting

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Techniki komunikacji prof. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Jak pisać pracę dyplomową?
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Praca Dyplomowa Inżynierska
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Z reklamą w Naszej Roli jest jak z trawą. Nie widać jak rośnie, ale co tydzień trzeba ją kosić.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Copywriter.
Szkolenie DRL – Część 5 Odpowiedź na potrzeby klienta.
Piotr Majewski redaktor CzasNaE-Biznes
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Interactive Marketing Partner marketing
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
czego się spodziewasz”.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Prezentacja Zając Martyna
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
Technik Organizacji Reklamy
Ewolucja roli tekstu i obrazu
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Co klient myśle i czyje: Klient może zapoznać się z naszą firmą na stronie internetowej, i dowiedzić się wszystkiego o tym, a potem może coś pomyśleć.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
CZYM SIĘ ZAJMUJEMY? Nasza działalność polega na wytwarzaniu i sprzedaży świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek, w których wyodrębnić można dwie podstawowe.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
MÓJ ZAWÓD.
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.
Copywriting Karolina Stróżyk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Nazwa firmy Produkty i usługi
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

Marta Siedlikowska

Copywriting jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi. Copywriter musi wiedzieć jak sprzedawać, a w tym celu musi znać produkt, docelowego odbiorcę oraz przyjętą w organizacji strategię komunikacji

ZAKRES ZADAŃ NALEŻĄCYCH DO COPYWRITERA JEST SZEROKI I OBEJMUJE TWORZENIE TREŚCI REKLAMOWO-MARKETINGOWYCH, WŚRÓD KTÓRYCH ZNAJDUJĄ SIĘ: -hasła i slogany reklamowe, -scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, -teksty i scenariusze kampanii reklam prasowych, -teksty do ulotek i broszur, -teksty na banery, -oferty sprzedażowe, -teksty na strony internetowe.

CO INTERESUJE KLIENTA Klienta interesuje wyłącznie jedno: Jakie będę mieć korzyści, wybierając ten, a nie inny produkt lub firmę „x" zamiast „y"? W tworzeniu przekazów reklamowych trzeba wejść w skórę klienta i mówić do niego językiem korzyści, a nie treści pochwalne o swojej firmie.

PRZYKŁADOWE TEKSTY COPYWRITERA Branża: Fotograf Zamkniemy Twoje najpiękniejsze chwile w kadrze aparatu! Wspólnie stworzymy waszą wspaniałą historię, składającą się z Waszych uczuć, magii chwili i emocji. Doskonale zdaję sobie sprawę, że fotograf to nie tylko profesjonalny sprzęt i wiedza teoretyczna (choć i to ma znaczenie). Najważniejsze są umiejętność łapania chwili, wejścia w świat, w którym główną rolę gracie właśnie Wy. Czułe oko mojego aparatu uchwyci nawet najmniejszy szczegół i zaakcentuje to, co najistotniejsze. Wykonuję różne rodzaje fotografii – od portretowej, przez biznesową, po okolicznościową. Wszystkie zlecenia są dla mnie nowym wyzwaniem, dlatego każda sesja jest wyjątkowa, niepowtarzalna. Dotrę ze swoim aparatem w każde miejsce, które mi wskażecie. Ja zadbam o to, by Wasze zdjęcia były prawdziwym i niezwykle profesjonalnym odzwierciedleniem magii chwili. Zapraszam!

Branża: Przyczepy – wypożyczalnia Kupiłeś nowe mieszkanie i potrzebujesz przewieźć cały swój dobytek? Planujesz przetransportować łódź? Wielkość Twojego samochodu nie jest wystarczająca, by pomieścić wszystko, co zaplanowałeś? Nasza wypożyczalnia przyczep umożliwi Ci szybko, bezpiecznie i tanio przewieźć niemal każdy rodzaj towaru. W ofercie posiadamy różnego typu przyczepy o niejednolitych wymiarach. Dzięki naszym naczepom bezpiecznie przewieziesz: meble, sprzęt AGD itp. motocykle, skutery łodzie, jachty innego rodzaju mienie Posiadamy przyczepy o bardzo dużej nośności, dzięki którym możliwy jest standard nawet ciężkich towarów. Dysponujemy także wytrzymałymi plandekami, które skutecznie ochronią wszystkie przewożone przedmioty. Nasza firma to niezawodne przyczepy w doskonałych cenach!

„Nasze produkty s ą doskona ł e, mamy olbrzymie do ś wiadczenie i dysponujemy najlepszymi fachowcami ”– co to oznacza dla odbiorców przekazu? Nic.

CECHY DOBREGO COPYWRITERA TO PRZEDE WSZYSTKIM : poprawność językowa, lekkie pióro i znajomość technik tworzenia perswazyjnych tekstów, umiejętność zrozumienia klienta i dotarcia do jego podświadomych potrzeb Tworzone przez niego teksty muszą być łatwo przyswajalne. W przeciwnym razie odstraszą czytelnika, zamiast go zachęcić do określonego działania.

Trzeba poznać charakter, potrzeby i zachowania grupy docelowej swojego tekstu. Innego języka używa się przy tworzeniu treści dla pani domu, innego dla dzieci, innego dla menadżerów wysokiego szczebla. Inaczej sprzedaje się produkt codziennego użytku, a inaczej wyjazd wakacyjny dla całej rodziny. PRZYKŁADOWO: Gdy pisze się tekst reklamujący ubezpieczenia, najpierw sugeruje się odbiorcy potencjalne zagrożenia, a następnie wskazuje remedium na całe zło – sprzedawany produkt ubezpieczeniowy. Aby odbiorca, czyli potencjalny klient poczuł się rzeczywiście zagrożony, nie można napisać: Wypadki są niebezpieczne. Kup naszą polisę. To znaczy można, ale nie będzie to skuteczne, gdyż nie wzbudzimy w nim odpowiedniego stanu emocjonalnego, który skłoni go do kupna polisy. Prawda jest taka, że bardzo mało decyzji, zwłaszcza jako konsumenci, podejmujemy czysto racjonalnie. Dlatego dotarcie do uczuć, potrzeb i emocji klienta jest tak kluczowe.

JAK WYWOŁAĆ SILNE EMOCJE? – Opisz możliwości produktu, kiedy jest w użyciu (w czasie teraźniejszym) – Wyjaśnij dlaczego problem czytelnika nie został wcześniej rozwiązany – Wyjaśnij jak zmienia się teraz sytuacja i dlaczego

PRZYKŁADOWE TEKSTY Wyobraź sobie swoje życie, gdy długi są spłacone, a rachunek na koncie bankowym pokazuje zł Teraz Ty również możesz mieć krystalicznie czyste podłogi, takie jak w Pałacu Prezydenckim Jedź dzisiaj do domu swoim nowiutkim autem Bardzo dobrze również sprawdzają się inspirujące historie (wiarygodne, od prawdziwych klientów)

Są kobiety, które uwielbiają spędzać czas na zakupach w centrum handlowym, rzadko kiedy w swoich wyborach kierują się logiką, tak samo jak mężczyźni którzy spoglądają na artykuły z typowo męskiego asortymentu. Często wystarczy ułamek sekundy, jedno zdanie w opisie, ładne opakowanie, zdjęcie i już pragniemy mieć w swoim posiadaniu wypatrzony produkt. Emocje to silny bodziec do działania i do wydawania pieniędzy – o wiele silniejszy niż logika.