Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czy wiesz jak zmienić odwiedzających w klientów?
Advertisements

Poznajmy się . MARKETING I PUBLIC RELATIONS W INTERNECIE SEO, SEM, REKLAMA… Wojciech Kreft.
Wykorzystanie linku sponsorowanego w kampanii reklamowej Militaria.pl Militaria.pl SEM.
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
Niestandardowe formy reklamowe
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
Promotor: prof. dr hab. Włodzisław Duch
Wprowadzenie do wyszukiwania Wyszukiwarki Internetowe.
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
SLIDER nowy format reklamowy w IDMnet.
PUSHDOWN nowy format reklamowy w IDMnet. PUSHDOWN WIELKIE MOŻLIWOŚCI Rozmiar rozwiniętej kreacji pozwala na umieszczenie pełnej oferty produktowej, wzmacniającej.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Przedstawić się. Pytania na koniec.
OFERTA WSPÓŁPRACY DLA PRODUCENTÓW MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH I WYKOŃCZENIOWYCH.
Search Engine Optimization
Kraków, 20 grudnia 2011 nowy format reklamowy w Onet – największy nieinwazyjny format w Internecie! PORTRET.
Adam Krajewski Reklama internetowa, czyli zarabianie na ekranie.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
1.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Zastosowanie w firmach Portale internetowe i intranetowe.
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych
Metodologia badań wydatków reklamowych
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Jak stworzyć dobrą stronę internetową ?
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Internet – medium dla branży nieruchomości
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
Strona 1 AdPortal | Senatorska 13/15, Warszawa | tel | fax: | | Warszawa,
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Dzień dobry, Cieszymy się, że wybrali Państwo nasz portal internetowy EKO, OZE ekoenergia.pl Zespół “Ecoeurope.eu” Sp. z o.o. Wita Państwa serdecznie w.
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
Kontener reklamowy Mobile Media Consulting Sp. z o.o. Mobile Media Consulting Sp z o.o.
Temat nr 5 Struktura strony www _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot:
POZYCJONOWANIE – SEO (search engine optimization).
Google AdWords.
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest.
Startery badań w wyszukiwarce naukowej EBSCO Przewodnik
Marketing w Internecie. Marketing internetowy to: ● Forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Najlepszy adres w stolicy
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
Czy na blogu da się zarobić, czyli słów parę o afiliacji
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
SEO/SEM – daj się znaleźć użytkownikowi
Content Management System
Divine Develop, Boski Rozwój
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Ovid LinkSolver.
Zapis prezentacji:

Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski

Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego jakość serwisu www ●wyniki sponsorowane zależne od opłat wniesionych przez reklamodawcę Wyniki wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce internetowej możemy podzielić na dwie grupy:

Naturalne (“organiczne”) wyniki wyszukiwania są generowane na podstawie algorytmów SEO (ang. Search Engine Optimization), które pozycjonują organiczne wyniki wyszukiwania na podstawie m.in. słów kluczowych, kodu i struktury witryny (np. opis obrazków), liczbie odnośników z innych stron internetowych, itp.

“Linki sponsorowane” to płatne wyniki wyszukiwania, opłata za ich emisję pobierana jest według modelu PPC (ang. pay per click) lub CPM (ang. cost per thousand) Pozycja linku sponsorowanego w wyszukiwarce uzależniona jest od iloczynu ceny za każde kliknięcie w reklamę (CPC ang. cost per click) oraz współczynnika klikalności (CTR ang. click-through ratio) CTR x CPC

Linki organiczne wyświetlane są pod linkami sponsorowanymi, ponadto linki sponsorowane mogą pojawić się w tzw. boxach obok wyników wyszukiwania.

W przypadku interii pojawiły się również banery reklamowe.

Zalety płatnej reklamy w wyszukiwarce Ogromną zaletą płatnej reklamy w wyszukiwarkach jest jej nieinwazyjność. Powiązana jest bezpośrednio z zapytaniem skierowanym do wyszukiwarki. Składa się z samego tekstu, więc nie powoduje opóźnień w ładowaniu strony. Standardowy link sponsorowany to nagłówek, dwie linie opisu (każda po 35 znaków) i adres docelowej strony.

Reklama kontekstowa to wszystkie bannery, linki oraz boksy reklamowe, które automatycznie dopasowują się do treści strony, w której są umieszczone. System generujący reklamy analizuje treść danej witryny internetowej reklamobiorcy oraz wyniki wyszukiwania odbiorcy w wyszukiwarce internetowej na podstawie tych dwóch cech dobiera reklamy do danej strony internetowej. Reklama kontekstowa i jej związek z wyszukiwarkami

Najpopularniejsze systemy do zarządzania i publikacji reklamy kontekstowej należą do firm kojarzonych jednoznacznie z wyszukiwarkami Google (AdSense), Yahoo (Overture Content Mach). Innymi znanymi systemami reklam kontekstowych są np: OnetKontekst, Adkontekst, SmartContext, AdSearch i wiele innych. Opłata za ich emisję pobierana jest według modelu PPC (ang. pay per click) lub CPM (ang. cost per thousand) Co ta forma reklamy ma wspólnego z wyszukiwarkami?

Przykładowa reklama kontekstowa serwisu AdSearch w witrynie internetowej interia.pl

Przykładowa reklama kontekstowa serwisu Google Adsense w witrynie Onet.pl

1. reklamodawca (osoba zainteresowana promocją swoich produktów lub usług za pomocą reklamy kontekstowej ) 2. serwis pośredniczący i zarządzający (udostępnia program partnerski, który zawiera narzędzia do publikacji i zarządzania reklamą kontekstową ) 3. reklamobiorca (właściciel niezależnego serwisu internetowego w prosty sposób, po przejściu weryfikacji, dostaje możliwość umieszczenia u siebie reklamy ) 4. odbiorca (użytkownik, który wchodzi na serwis reklamobiorcy i widzi w nim reklamę kontekstową ) Podsumowując w przypadku reklamy kontekstowej można wyróżnić cztery podmioty:

Dziękuję za uwagę!