Judyta Izabela Stepaniuk klasa 2 B

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wartość bezwzględna liczby rzeczywistej opracowała: monika kulczak, kl
Advertisements

Techniki konstrukcji algorytmów
Muzyka Perkusja Mateusz Lisiewicz.
Wybrane wiadomości z teorii błędów
Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym
Układ równań stopnia I z dwoma niewiadomymi
„Własności figur płaskich” TRÓJKĄTY
Koncepcja uczenia się muzyki wg Edwina E. Gordona
Jakie jest pole kwadratu?
wyrażenia algebraiczne
Biomechanika przepływów
Podstawy układów logicznych
,, W KRAINIE CZWOROKĄTÓW ,, Adam Filipowicz VA SPIS TREŚCI
Wartości rytmiczne nut
RÓWNANIA Aleksandra Janes.
Microsoft Office Excel
Liczba.
Trójkąty.
Autor: Wiktoria Pietruszka
Opracowała Lidia Bissinger
Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a.
Podstawy analizy matematycznej I
Systemy liczbowe.
Liczby rzeczywiste ©M.
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Edyta Wachowiak, Sebastian Belof, Szymon Krasowski
MATEMATYKA … w muzyce  + +.
Historia Fortepianu Kuba Bronisz IV „a”.
Równania i nierówności
CZYLI HISTORIA O DUCHACH…
RYTM. RYTM CO TO JEST RYTM? element muzyki mówiący o RYTM element muzyki mówiący o RELACJACH CZASOWYCH między dźwiękami który dźwięk jest krótszy?
Matematyka w muzyce.
MATEMATYKA W MUZYCE.
Matematyka w muzyce.
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
wykonanie: Katarzyna Hoffmann, Anna Kasiewicz, Jakub Stasiuk
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Matematyka w muzyce.
KARTY DŹWIĘKOWE.
Muzyka klasyczna.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Elementy dzieła muzycznego
SYMETRIA DOOKOŁA NAS opracował: Igor Rądlewski.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
WYKŁAD 5 OPTYKA FALOWA OSCYLACJE I FALE
Twierdzenia Starożytności
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
 Mimika  Mowa ciała  Dźwięki nie mające określonego, tylko domyślne znaczenie.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
„Muzyka oznacz tylko samą siebie” - Aldous Huxley
SYSTEM EDUKACYJNY DO PRZEDMIOTU MUZYKA KOMPUTEROWA Dyplomant: Mateusz Prokop Nr albumu: 3221 Promotor: prof. zw., dr hab. inż., dr n.e. Franciszek Marecki.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
- rzeźba muzeum na Kapitolu Pitagoras – wielki matematyk.
Wyrażenia algebraiczne
Twierdzenie Pitagorasa
Figury płaskie.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Muzyka Perkusja Mateusz Lisiewicz.
Matematyka w muzyce Matematyka w muzyce Matematyka w muzyce.
Złoty podział Agnieszka Kresa.
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
Matematyka w Muzyce.
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
„Milcz, albo powiedz coś takiego, co jest lepszym od milczenia.”
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
2. Ruch 2.1. Położenie i tor Ruch lub spoczynek to pojęcia względne.
Zapis prezentacji:

Judyta Izabela Stepaniuk klasa 2 B Matematyka w muzyce Judyta Izabela Stepaniuk klasa 2 B

Długość trwania nut 4 2 1 1/2 1/4 1/8 Uwagi : Cyfry te nie oznaczają długości trwania nut w konkretnej jednostce czasowej. Znaczą tylko, do ilu liczy się (umownie) grając poszczególne nuty i wyjaśniają zależności czasowe pomiędzy nimi.

Długość trwania pauz 4 2 1 1/2 1/4 4 2 1 1/2 1/4 Uwagi : Cyfry te nie oznaczają długości trwania pauz w konkretnej jednostce czasowej. Znaczą tylko, do ilu liczy się (umownie) czekając przez poszczególne pauzy i wyjaśniają zależności czasowe pomiędzy nimi.

Hierarchia nut

Znaki muzyczne – część 1. Kropka – wydłuża czas trwania nuty o połowę; stawiana za nutą (znaczenie matematyczne : *150%) Repetycja – nakazuje powtórzyć pewien fragment utworu 2 razy (znaczenie matematyczne : *2)

Znaki muzyczne – część 2. Krzyżyk – podwyższa wysokość dźwięku o pół tonu; stawiany przed nutą lub za kluczem wiolinowym (znaczenie matematyczne : *150%) Bemol – obniża wysokość dźwięku o pół tonu; stawiany przed nutą lub za kluczem wiolinowym (znaczenie matematyczne : *50%)

Metrum Metrum organizuje rytm i dzieli utwór na mniejsze odcinki zwane taktami. Górna cyfra oznacza ilość jednostek metrycznych (w tym przypadku suma ich wartości – długości trwania – musi wynosić 3 ćwierćnuty). Cyfra dolna oznacza nutę, która jest podstawową jednostką metryczną dla danego utworu (1 oznacza całą nutę, 2 - półnutę, 4 - ćwierćnutę, 8 - - ósemkę).

Mając te podstawowe informacje z zakresu muzyki możemy przejść do prawdziwej matematyki.

Równania i nierówności matematyczno - muzyczne 2 * = 2*2 = 4 + = 1 + 1 = 2 = 8 * 2 = 1 + 1 = = 8* 1/4 = + 2 + 0,5*2 = 2 + 1 1 + 0,5*1 = 1 + 0,5

Cd. / 2 = 1/2 : 2 = 1/4 = 4* 1/4 = 1 (2 + 0,5*2) : 2 = 1+0,5 = 1 + 0,5*1 = 1,5 / 2 = + = > 1,5 > 1 Uwagi : W drugim przykładzie pojawiają się połączone nuty. Aby te równanie było prawdziwe, należy pomnożyć ilość połączonych nut i wartość, której odpowiadają.

Pitagoras o muzyce Słynny matematyk widział liczby wszędzie. Po raz pierwszy wytropił je w muzyce. Dostrzegł odpowiednie stosunki wysokości dźwięków w interwałach muzycznych.

Podsumowanie – - matematyka a muzyka

Matematyka to prawidłowości w rytmice, konstrukcji utworów bądź też budowie pojedynczych dźwięków.

Konstrukcja instrumentu może być wynikiem matematycznych obliczeń mających na celu uzyskanie kształtu i wymiarów takich, aby generowane dźwięki brzmiały jak najdoskonalej.

Współczesna technika umożliwia zapisywanie muzyki w postaci zerojedynkowej, obrabianie i poddawanie jej skomplikowanym obliczeniom oraz algorytmom.

Dziękuję