Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Oprac. Irena Wolska. W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiarę ustrzegłem. Na ostatek odłożono dla mnie wieniec sprawiedliwości, który mi.
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
1.
Jak pomagać dziecku w nauce?
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Ocenianie Kształtujące
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
"MALI BADACZE - przez doświadczenie do zrozumienia"
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
System edukacji w Polsce
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Lekcja w laboratorium biologicznym
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
„Koło Młodych Odkrywców”
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Ocenianie Kształtujące
Projekt czytelniczy dla klas piątych
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
1.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy. Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj!

Zajęcia, na których uczniowie mogą samodzielnie wykonywać doświadczenia, eksperymenty kształcą kreatywność, rozbudzają wyobraźnię  oraz  umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków i formułowania odpowiedzi. Lekcja ta była okazją do rozwijania u uczniów aktywności i zaangażowania w uczenie się,  a także umiejętności związanych z samodzielnym myśleniem oraz podejmowaniem rozsądnego ryzyka przy doborze rodzaju doświadczenia.  

Uczniowie po zakończonych zajęciach dowiedzieli się min.: kiedy jajko może pływać na powierzchni wody (utrwalili pojęcia związane z pływalnością ciał), że styropian w dużej części składa się z powietrza, że powietrze jest  lżejsze od płynów, że olej jest lżejszy od wody i dlatego unosi się na jej powierzchni  (utrwalenie pojęcia gęstości cieczy), że detergenty rozbijają (osłabiają)oddziaływanie pomiędzy drobinami tłuszczu, jak działa podnośnik pneumatyczny (wodny), że pęcherzyk powierza we wnętrzu „nurka” unosi go w wodzie, że nacisk wywierany przez wodę na pęcherzyk powietrza wewnątrz nurka  sprawia, że on pływa.

Eksperymentujemy i odkrywamy W zajecie wzięła grupa II z klasy VI a Do zajęcia przygotowali się dużo wcześniej. Wspólnie nauczycielem konsultowali wykonanie i dobór doświadczeń.

Doświadczenia zostały udokumentowane jako filmy

  Lekcje, na których uczniowie mogą przeprowadzać doświadczenia to formy aktywności skłaniające uczniów do poszukiwań. W myśl słów Konfucjusza: „ Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”

Eksperymentujemy i odkrywamy Dziękuję Bernarda Mormul