Brzuch, brzuszek, brzuszysko – utrwalenie wiadomości o kategoriach słowotwórczych wyrazów pochodnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

PODSTAWY TAKSONOMII NAUCZANIA Tomasz Cecot
Pismo egipskie PREZENTACJA.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Dlaczego boimy się promieniotwórczości?
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Prezentacja opracowana w ramach projektu „Od dziecięcej ciekawości do dojrzałości poznawczej” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Powtórzenie wiadomości – arkusz kalkulacyjny. Co muszę wiedzieć i umieć, żeby dostać dwie piątki na sprawdzianie? 1.Znasz pojęcia: arkusz kalkulacyjny,
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
ONI *. Cel długoterminowy  Podaj cel, który ma zostać zrealizowany.
„Z twórczością na TY” Scenariusz multimedialny nr 4/II.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
ZAIMKI Co to są zaimki? Jakie są ich rodzaje? Jak ich używać?
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
System Monitorowania Kształcenia (SMK) Jak zapisać się na kurs / specjalizację – instrukcja krok po kroku Od dnia 1 lipca 2017 celem zapisania się na.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Platforma Moodle WZiEU
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Program Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie
Co znaczy otrzymać “pieczęć” Ducha Świętego
Bądź częścią rozwiązania
Lekcja w… ciszy.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
Wyniki projektu naukowego
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
JAK OBLICZYĆ DATĘ WIELKANOCY?
Konsultacja Bożena Hołownia
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
1.
Polityka bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Dodawanie liczb całkowitych
Tolerancja Ramona Bistroń.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Zasady dzielenia wyrazów przy przenoszeniu
Dzień Chłopca w kl. 4b 2016/17 Wych. Marta Niedojadło.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Tytuł prezentacji szkoleniowej
100 rocznica odzyskania przez Polskę NIEPODLEGŁOŚCI
To naprawdę bardzo proste!
Czasem udaje się nam zadowolić niektórych…
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Przedziały liczbowe.
10 pytań, których Pan Bóg nie zada gdy nedejdzie ten dzień:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Wyniki projektu naukowego
Tytuł prezentacji szkoleniowej
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2015
* Szkolenie personelu Tutaj wpisz temat *
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji Sprawności językowej ZESTAW nr 2 Projekt pt.: „Odkrywamy talenty” współfinansowany z Europejskiego.
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
To naprawdę bardzo proste!
DEFINICJA KLASYCZNA. ĆWICZENIA
pracę programu Outlook
Zapis prezentacji:

Brzuch, brzuszek, brzuszysko – utrwalenie wiadomości o kategoriach słowotwórczych wyrazów pochodnych.

Kolejne polecenia prezentowane na slajdach wykonasz bez trudu, Drogi Uczniu i Droga Uczennico, jeśli tylko zastosowałeś/-aś się do instrukcji podanej przed dzisiejszą lekcją.  Wykonuj je w skupieniu, uzupełniając sukcesywnie kartę pracy.

Zadanie 1. Wyjaśnij, co to znaczy, że wyraz jest niepodzielny słowotwórczo. Podaj 3 przykłady takich wyrazów.

Zadanie 2. Uzupełnij luki w podanej definicji.

Znaczenie wyrazu pochodnego = znaczenie …………………………………………………………………………………… + ……………………………….. nadawane przez ……………………….. .

Zadanie 3. Pogrupuj podane wyrazy, kwalifikując je do odpowiedniej kategorii słowotwórczej. Nazwij kategorie.

tatunio, bladość, rasizm, wrzosowisko, łapka, bohaterstwo, poczekalnia, kawusia, ciasteczko, pilność, pieniążek, ciotula, łowisko, rączka

Zadanie 4. Utwórz parafrazy słowotwórcze podanych wyrazów pochodnych Zadanie 4. Utwórz parafrazy słowotwórcze podanych wyrazów pochodnych. Podkreśl formanty. ciemnieć, błyskać, pięknieć, sędziować, piłować

Zadanie 5. W jaki sposób utworzono podane wyrazy pochodne Zadanie 5. W jaki sposób utworzono podane wyrazy pochodne? przebić, donieść, pojechać, zrobić, ugotować

Zadanie 6. Zapisz wyrazy pochodne, od których prof Zadanie 6. Zapisz wyrazy pochodne, od których prof. Jerzy Bralczyk rozpoczyna omawianie zgrubień i zdrobnień oraz wyraz podstawowy, od którego zostały utworzone.

To już wszystko – nie mam więcej pytań z zakresu wiedzy, którą miałeś/-miałaś zdobyć na dzisiejszą lekcję. A Ty?