Inżynieria Oprogramowania Laboratorium

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

You don't have to do it alone. How to involve others to get things done. Opracowanie: Ewelina Rupart.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
30 marca SPOSÓB NA KARIERĘ W PRZEDSIĘBIORSTWIE Dariusz Szpakowski Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Ozorkowie Nauczycielem wszystkiego jest.
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Inżynieria Oprogramowania 2. Wymagania. Kryteria SMART
Inżynieria Oprogramowania 0. Zasady skutecznego działania
opracowała: mgr Joanna Regulska
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Nawyki skutecznego działania
Zasady skutecznego działania
Nawyki skutecznego działania
(c) Jerzy Nawrocki Jerzy Nawrocki
Zasady skutecznego działania
Zasady skutecznego działania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Porady dla Twojego życia:
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Metoda projektu edukacyjnego
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Zarządzanie projektami
Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
Zasady skutecznego działania
Obserwacja wybranych uczniów
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
Jak uczyć się skutecznie?
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Tworzenie projektu Paweł Jordan 1.
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Zasady skutecznego działania
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
7 nawyków lidera.
8 zasad postępowania lidera
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Innowacyjność: Szanse i zagrożenia Seminarium Programu InMoST.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Pojęcie planowania / zasady planowania.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Funkcja planowania.
Lubię czytać!.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Obserwacja wybranych uczniów
Zasady skutecznego działania
Jak napisać dobry konspekt?
Planowanie Twojego biznesu Forever
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Inżynieria Oprogramowania Laboratorium mgr inż. Michał Bukowski randam@interia.eu

Laboratorium nr 2 Podczas wykładu „Zasady skutecznego działania”, była mowa o 7 nawykach skutecznego działania sformułowanych przez dr Stephena Richarda Covey’ego (1932-2012). Covey zaprezentował w niej siedem zasad, które mają wg niego doprowadzić do harmonijnego życia zawodowego i prywatnego, bez poświęcania własnych wartości: Bądź proaktywny Zaczynaj z wizją końca Rób najpierw to, co najważniejsze Myśl w kategoriach wygrana-wygrana Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumiany Synergia Ostrzenie piły Pierwsze trzy nawyki dotyczą "zwycięstwa prywatnego", czyli rozwoju osobistego, kolejne trzy "zwycięstwa publicznego", czyli skutecznego współdziałania z innymi ludźmi. Ostatni nawyk, "ostrzenie piły" przypomina o konieczności odnowy w czterech wymiarach: fizycznym, umysłowym, społecznym i duchowym.

Laboratorium nr 2 cd.

Laboratorium nr 2 c.d. Ed Yourdon, jeden z największych ekspertów Inżynierii Oprogramowania napisał w książce „Marsz ku klęsce”, cyt: „Wydaje się że wręczenie każdemu pracownikowi egzemplarza […] książki Covey’ego byłoby dużo korzystniejsze dla przedsięwzięcia niż dawanie im ciężkiego tomu o metodach inżynierii oprogramowania”

Laboratorium nr 2 c.d. Czy te 7 zasad sprawdzi się w działaniach projektowych związanych z teleinformatyką? Co to jest projekt? Projektem są wszystkie przedsięwzięcia zorientowane na realizację konkretnego celu, posiadające określone zasoby t.j. (zespół projektowy, jego kompetencje, zasoby sprzętowe etc.), czas trwania oraz budżet.

Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Które z zasad skutecznego działania zaproponowane przez S.Cavey’ego odnoszą się do etapu planowania projektu: Bądź proaktywny Zaczynaj mając koniec na względzie Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Myśl o obopólnej korzyści Najpierw staraj się zrozumieć Dbaj o synergię Ostrz piłę

Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Które z zasad skutecznego działania zaproponowane przez S.Cavey’ego odnoszą się do etapu planowania projektu: Bądź proaktywny Zaczynaj mając koniec na względzie Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Myśl o obopólnej korzyści Najpierw staraj się zrozumieć Dbaj o synergię Ostrz piłę

Laboratorium nr 2 c.d. Zaczynaj mając koniec na względzie Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Zaczynaj mając koniec na względzie Na etapie planowania trzeba jasno określić wizję celu, jaki ma zostać osiągnięty w wyniku realizacji projektu. Jest to etap w którym opracowuje się swoistą mapę, dzięki której podczas realizacji projektu będziemy wiedzieć dokąd chcemy dojść i jaką drogą. Wizja końca powinna określać wskaźniki, których osiągnięcie będzie oznaczało zrealizowanie celu. Wskaźniki wyznacza się na etapie planowania.

Laboratorium nr 2 c.d. Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Aby rzeczy pierwsze były pierwsze Na etapie planowania należy się zastanowić, jakie zadania muszą być zrealizowane aby cel został osiągnięty oraz które z tych zadań są kluczowe, a ich osiągnięcie będzie miarą zrealizowania poszczególnych etapów projektu. W zarządzaniu projektami zadania takie nazywa się je „kamieniami milowymi”.

Laboratorium nr 2 c.d. Myśl o obopólnej korzyści Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Myśl o obopólnej korzyści Planując projekt ważne jest aby spojrzeć z perspektywy win-win, tak by przy realizacji planu, zarówno członkowie zespołu, jak i podwykonawcy mieli poczucie dobrze wykonanej pracy na dobrych warunkach.

Laboratorium nr 2 c.d. Dbaj o synergię Ćwiczenie 1 – Planowanie projektu a zasady skutecznego działania Dbaj o synergię Bardzo ważnym na etapie planowania jest, po ustaleniu zakresu prac, które musza zostać zrealizowane, wybór członków zespołu projektowego. Zespół powinien być tak dobrany, aby znalazły się w nim osoby o różnych kompetencjach merytorycznych (adekwatnych do prac jakie są do zrealizowania w ramach projektu) i odmiennych typach osobowości.

Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 2 – Praktyki zarządzania czasem Wybierz 3 najistotniejsze Twoim zdaniem praktyki zarządzania czasem, które chciałbyś wprowadzić jako swoje postanowienie noworoczne i uzasadnij swój wybór: Czytaj wybiórczo Miej miejsce na wszystko i trzymaj wszystko na swoim miejscu Zarezerwuj sobie czas w ciągu dnia tylko dla siebie Zarezerwuj swój najlepszy czas na ważne rzeczy Rób coś przydatnego, gdy czekasz Obserwuj zużycie czasu Stawiaj terminy (deadline) Dziel duże zadania na mniejsze Każdego dnia kończ przynajmniej jedną rzecz Nie przeciążaj dnia Nie odkładaj na później Każdą korespondencję dotykaj tylko raz Nie martw się niczym w sposób ciągły Zrób listę rzeczy do zrobienia na dany dzień Inne, jakie? ………………………………………..

Nie ma złych rozwiązań :-D Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 2 – Praktyki zarządzania czasem Nie ma złych rozwiązań :-D gratuluję !!!

Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 2 – Praktyki zarządzania czasem Popularną metodą formułowania celów jest metoda SMART. Zgodnie z nią, każdy poprawnie sformułowany cel/zadanie powinien być: Specific – specyficzny, konkretny, jednoznacznie określony; Measurable – mierzalny, tak by można było stwierdzić, czy cel faktycznie został osiągnięty; Attractive – atrakcyjny, warty zrealizowania z punktu widzenia wykonawcy; Realistic – realny do osiągnięcia w wyznaczonym czasie, przy dostępnych zasobach i kompetencjach; Timed – określony w czasie;

Laboratorium nr 2 c.d. Ćwiczenie 2 – Praktyki zarządzania czasem Zastanów się jak można byłoby trzy wybrane przez Ciebie praktyki tak przeformułować by stały się one celem zgodnym z metodą SMART 1.Rób coś przydatnego, gdy czekasz - W letnim semestrze będę nosić przy sobie książkę, którą będę czytać zawsze wtedy, gdy trzeba będzie na coś czekać. W ten sposób przeczytam przynajmniej 3 książki. 2.Zarezerwuj swój najlepszy czas na ważne rzeczy. - Do końca roku, codziennie rano, wyznaczę sobie najważniejsze zadanie dnia, które zrealizuję w moim najlepszym czasie, tj. między 18.00 a 20.00. 3.Obserwuj zużycie czasu - W najbliższym tygodniu codziennie będę obserwować ile czasu zajmuje mi odbieranie wiadomości e-mail, sms i odpowiadanie na nie.

Laboratorium nr 2 c.d. Pytania ? Ćwiczenia znajdują się na stronie: www.randam.pl/cw2.ppt Założenia do projektu znajdują się na stronie: www.randam.pl/projekt.ppt