Badanie rynku mediów Wskaźniki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Advertisements

Ocena wartości diagnostycznej testu – obliczanie czułości, swoistości, wartości predykcyjnych testu. Krzywe ROC. Anna Sepioło gr. B III OAM.
Oferta dzienników regionalnych
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Oferta dzienników regionalnych Biuro Reklamy Mediów Regionalnych.
Michał Pelczar Studenckie Koło Naukowe
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach Departament.
Teoria kosztów.
Zatrudnienie w Polsce w 2005
To ile wydaje się na reklamę?
Statystyka w doświadczalnictwie
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Podstawy programowania
METODY BADAŃ MEDIOZNAWCZYCH
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Analiza szeregów czasowych
Segmenty rynku prasowego
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Profil pisma Gwiazdy to:
EDI NET - badania.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
LICENCJE.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
źródło: Telemetria NAM
BADANIA SŁUCHALNOŚCI RADIA
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
Badania oglądalności telewizji
Statystyczna analiza danych
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów LISTOPAD Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW W lutym nawet Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi i wydarzenia na Ukrainie nie odebrały widzów TVP Rzeszów.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW majówka 2014.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW maj Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW marzec Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów CAŁY 2014 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Warstwowe sieci jednokierunkowe – perceptrony wielowarstwowe
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW kwiecień Średnia udziałów SHR% TVP Rzeszów od 01 do 30 kwietnia 2014 roku Pasmo 18:30 – 19:00 Źródło: Nielsen Audience.
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych SAD2 Wykład 5. Testy o różnicy wartości średnich dwóch rozkładów normalnych (znane wariancje) Statystyczna analiza danych.
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
CYFROWA MOC STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC GRUDZIEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC 2015 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 11
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Teoria kosztów.
Zapis prezentacji:

Badanie rynku mediów Wskaźniki Wykład IV

W kręgu tajemniczych skrótów Proponowane nazwy wskaźników są odpowiednikami stosowanych na świecie miar określających czytelnictwo / oglądalność / słuchalność pod różnym kątem W praktyce są to zazwyczaj odsetki osób deklarujących zetknięcie się z danym tytułem/programem/audycją w określonym czasie W ostateczności wyliczane są ilorazy lub parametry koncentracji (średnie)

Czytelnictwo prasy W Polskich Badaniach Czytelnictwa wykorzystuje się następujące wskaźniki: CPW (Czytelnictwo Przeciętnego Wydania) CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego) CDT (Czytelnictwo wydania z Dnia Tygodnia) COP (Czytelnictwo Okresu Periodyczności) LCW(4) (Liczba Czytanych Wydań) SCPW (Statystyczne Czytelnictwo Przeciętnego Wydania) ŚLCW(4) (Średnia Liczba Czytanych Wydań) Źródło: http://www.pbc.pl/wskazniki.html

Oglądalność telewizji Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji gromadzi i prezentuje dwa rodzaje raportów: Rynek telewizyjny (kwartalnie) Najpopularniejsze audycje (kwartalnie). Dobowa oglądalność programów Raporty na temat rynku telewizyjnego stosuje się: AMR (Average Minute Rating) ATV (dobowy czas oglądania telewizji przypadający na statystycznego Polaka) ATS (czas poświęcony na oglądanie danego programu przez widza w ciągu doby) SHR% (udział w widowni – liczba oglądających daną audycję w stosunku do wszystkich oglądających w tym czasie telewizję) RCH% (odsetek osób, które oglądały dany program przez co najmniej jedną minutę) W raportach dotyczących popularności dobowej poszczególnych audycji uwzględnia się liczbę emisji danej audycji oraz wielkość widowni (liczonej jako średnia wielkość widowni oglądającej w dowolnie określonym odcinku czasu) Źródło: http://www.krrit.gov.pl/dla-nadawcow-i-operatorow/kontrola-nadawcow/badania-odbioru-programow-radiowych-i-telewizyjnych/rynek-telewizyjny/raporty-kwartalne/

Słuchalność radia Udział programu w czasie słuchania – stosunek całkowitego czasu poświęconego na słuchanie konkretnej audycji do całkowitego czasu wszystkich objętych badaniem audycji / programów Zasięg dzienny – wielkość audytorium: liczba osób, które słuchały danego programu przynajmniej raz w ciągu dnia Dobowy czas słuchania – średni czas, jaki został przeznaczony w ciągu dnia na słuchanie audycji / programu Zasięg w kwadransach – wielkość audytorium danego programu / audycji w określonym kwadransie w ciągu doby Źródło: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/radio/kwartalne/rynek_radiowy2015.pdf

Internet Technologia cyfrowa – oczywista oczywistość – umożliwia gromadzenie znacznie większej liczby danych o odbiorcach w czasie rzeczywistym: UU – Unique Users – suma pojedynczych użytkowników korzystających w danym czasie (miesiąc) z konkretnej strony www PV – Page Views (odsłony) – suma wszystkich odwiedzin danej strony niezależnie od użytkownika CTR – Click-Through Ratio – stosunek kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń reklamy (występuje też w wariancie UCTR)

Indeks dopasowania Badania rynku mediów pozwalają w pierwszej kolejności określić Affinity Index (AI) – proporcję zasięgu w grupie celowej do zasięgu w populacji (mnożony przez 100). Wartość indeksu powyżej 100 oznacza lepsze dopasowanie w grupie celowej, a poniżej 100 – gorsze dopasowanie w grupie celowej.