ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edycja mapy cyfrowej PowerDraft.
Advertisements

Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Poznajemy edytor tekstu Word
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Opracowała: Iwona Kowalik
Rozkład jazdy na telefon komórkowy
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Podstawy systemu operacyjnego
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Prezentacja I Objaśnienie
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Autorka : Gosia Okrasa Kl. 2 gim. CZĘŚĆ I - PODSTAWY
Uaktywnianie i wykorzystywanie opcji INDEKS DOLNY i INDEKS GÓRNY w programie MSWord Klikaj, by przejść na kolejny slajd.
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Urzekające kwiatki w gimpie Samouczek
Operacje w tekstach z wykorzystywaniem menu Edycja i menu podręcznego – kopiowanie i wklejanie.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
K o s t k a i k a R u b.
Podręczna karta informacyjna dotycząca © 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. aplikacji Lync Web App Dołączanie do spotkania programu.
The Grid 2 szkolenie 20 kwietnia 2013, Warszawa
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Dodawanie efektów dźwiękowych do animacji j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Program Logomocja.
1.)Zaznaczamy kursor nad tabelą w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka 2.) Wciskamy przycisk zaznaczony w czerwonym kółku „Wstaw podział strony”
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Visual Basic w Excelu - podstawy
Obróbka obrazu w komputerze
Podstawowe narzędzia programu Paint
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Koło ROBOTyki Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Komputerowe malowanki
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
SAMOUCZEK PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA PROGRAMU DO MODELOWANIA TARCZ.
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
Programowanie dla każdego
(KODU)JEMY! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
gry dla przyszłych programistów
Badania operacyjne, Solver
WARSZTATY PROGRAMOWANIA dla DZIECI I MŁODZIEŻY
Schemat przykładowej lekcji, podczas której uczniowie samodzielnie wykonali program – „horoskop”. Nauczyciel: Anna Noworzyn.
Obróbka obrazu w komputerze
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Zapis prezentacji:

ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE LEKCJA 1 - OZOBOTY ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE FILMIK 1 - OZOBOT - MAŁY SPRYTNY ROBOT DO NAUKI PROGRAMOWANIA FILMIK 2 - POZNAJ OZOBOTA

BUDOWA OZOBOTA Ozobot to prostota nauki programowania. Robot wprowadza dzieci i młodzież poprzez zabawę w świat nowych technologii. Ozobot jest gotowy do pracy w 2 sek. od wyjęcia z kapsuły i czeka na rozkazy. Rozumie kolorowe kody narysowane kredkami jak i te czytane z ekranu napisane w Scratch OzoBlockly.

OZOBOT BIT - budowa

OZOBOT – KALIBRACJA Kalibracja to procedura techniczna polegająca na zmianie parametrów urządzenia do pożądanych parametrów. Kalibracja to procedura techniczna polegająca na zmianie parametrów urządzenia do pożądanych parametrów.

OZOBOT – RYSOWANIE LINII

OZOBOT – RYSOWANIE KODÓW:

OZOBOT – UMIESZCZANIE KODÓW

Ozobot – zakres komend kodowanych kolorami

OZOBOT ZAKRES KOMEND KODOWANYCH KOLORAMI Adres całej tablicy kodów: https://www.edusense.com/lessons/EduSense-Ozobot_Tablica-kodow-graficznych.pdf

ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM FILMIK JAK ZACZĄĆ PRACĘ Z PROGRAMEM OZOBLOCKLY https://www.youtube.com/watch?v=DPre2Anny2M  

PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM w http://ozoblockly.pl LEKCJA 2 - OZOBOTY PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM w http://ozoblockly.pl 1. W lewym górnym rogu wybieramy model robota: bit. 2. Wybieramy też poziom trudności: nowicjusz, początkujący, średni i zaawansowany. W zależności od wybranego poziomu będziemy mieć inną liczbę funkcji i inny wygląd komend. Pierwsze samodzielne próbki programowania: np. idź do przodu, skręć w lewo, obrót, itp.

MENU - OZOBLOCKLY

MENU OZOBLOCKLY

MENU OZOBLOCKLY

MENU OZOBLOCKLY

PROGRAMOWANIE NA KOMPUTERZE w http://ozoblockly.pl POZIOM 1 – NOWICJUSZ Załaduj przykładowe programy: Łyżwiarstwo Parkowanie POZIOM 2 - POCZĄTKUJĄCY Załaduj przykładowe programy: Evo Dance Spacer po kwadracie

MENU OZOBLOCKLY POZIOM 2 POCZĄTKUJĄCY

Wykonaj to ćwiczenie przy użyciu pętli. POZIOM 2 POCZĄTKUJĄCY Wykonaj to ćwiczenie przy użyciu pętli.

POZNAJEMY PROGRAM OZOBLOCKLY GAMES http://games.ozoblockly.com/  FILMIK SAMOUCZEK DO ĆWICZEŃ OPARTY NA OBRAZKACH – 2 POZIOMY PROGRAMOWANIA Z OZOBOT

Program Games Ozoblockly http://games.ozoblockly.com/ POZIOM 1 10 ćwiczeń

PROGRAMOWANIE NA KOMPUTERZE w http://games.ozoblockly.com/ POZIOM 1 /10 etapów/ Ćwiczenie 1. Poznajemy Ozoboty i środowisko ich pracy. /1-3 LEVEL/ Wizualny edytor do programowania samodzielnego za pomocą puzzli/bloczków Poznanie zasad obsługi Ozobotów i środowiska pracy edytora Ozoblockly. Wprowadzenie pojęcia algorytm i wskazanie przykładów algorytmów z różnych dziedzin życia.  

Ćwiczenie 2. Projektujemy zadania dla Ozobota – polecenie „kopiuj” Ćwiczenie 2. Projektujemy zadania dla Ozobota – polecenie „kopiuj”. /4 LEVEL/ Poznanie polecenia „kopiuj” i zasad jego wykorzystania. Doskonalenia umiejętności posługiwania się programem „Ozoblockly” i robotami – Ozobotami.

Ćwiczenie 3. Programowanie Ozobotów – polecenia powtarzające się Ćwiczenie 3. Programowanie Ozobotów – polecenia powtarzające się. /8-10 LEVEL/ Wykorzystanie pętli (loop) – powtarzających się poleceń, podczas programowania Ozobotów. (pisanie procedur minimalizujących i długość i czas działania robotów)   UWAGA! Do ćwiczenia 3 przystępujemy tylko pod warunkiem ukończenia wszystkich poprzednich ćwiczeń, tj., /1 – 7 LEVEL. / Zadania 4 i 7 (nie mają aktywnej opcji Run) wymagają załadowania procedury do Ozobota. Wszystkie poprawnie rozwiązane zadania świecą się kolorem żółtym.

Program Games Ozoblockly http://games.ozoblockly.com POZIOM 2 /stosuj pętle = powtarzaj czynność/

Stosowanie polecenia „kopiuj” (duplikate) W tym celu prawym przyciskiem myszy klikamy na funkcję, którą chcemy wykorzystać jeszcze raz [1]. Pojawia się menu kontekstowe, a na pierwszej pozycji opcja „Duplikate” – kopiuj.

Rozwiązanie ćwiczenia 8. – zastosuj pętle (powtórz)